Gå til innhold

SSRI=ecstasy light


Gjest ønsker svar fort?/NHD?

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker svar fort?/NHD?

Så på en av de sidene du viste til nedenfor, en webside om rusmidler. På den siden var det beskrevet alternative uttrykk til, SSRI, blant annet "extacy light". Jeg ble sjokkert da jeg leste betegnelsen. jeg tar nå fluoxetin, og, ja, føler meg gira og glad noen ganger, men er det extacy (!) jeg tar? dette er jo livsfarlig??

*hjelp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bullshit, SSRI virker dempende på humørsvingninger der ecstacy virker forsterkende. Har studert en hel masse sider om ulike serotonin-reseptortyper, og hvilke rusmidler som virker på disse. SSRI gir en stabiliserende effekt ved å blokkere en bestemt type reseptorer som ligger utenfor selve hjernecellen, mens MDMA går inn i selve cellen og setter produksjonen av serotonin på høygir.

Bivirkningen til SSRI er at aktiviteten til MAO-enzymer øker for nøytralisere effekten av SSRI preparatet. Dette kan gi noen slags ubehaglige stømstøt i kroppen ved brå avvenning fordi MAO nivået i hjernen ikke rekker å bli normalisert.

Skadeeffekten av ecstacy er at stoffet kan brenne ut eller svekke de hjernecellene som produserer serotonin.

(Dersom man bruker SSRI har jeg hørt at ruseffekten av ecstacy blir mindre fordi SSRI-prep blokkerer de resoptorene som ecstacy-stoffet bruker for å lure seg inn i hjernecellene, nesten på samme måten som at alkohol fungerer som motgift mot tresprit)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg kan bare slutte meg til sherlocks beskrivelse - "bullshit".

Men kan du si meg hvor på siden du fant dette? Jeg vil gjerne ta det opp med sidens redaktør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ønsker svar fort/NHD

Jeg kan bare slutte meg til sherlocks beskrivelse - "bullshit".

Men kan du si meg hvor på siden du fant dette? Jeg vil gjerne ta det opp med sidens redaktør.

Du viste selv til en link....www.bks.no....i forb. m et innlegg nedenfor.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du viste selv til en link....www.bks.no....i forb. m et innlegg nedenfor.

:)

Ja, jeg er klar over det, men jeg har ikke lest hver eneste side som den linker til.

Derfor ber jeg om hjelp til å finne den siden hvor nettopp dette står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest det samme..

Det står bla i en bok som heter "Ecstasy"

Husker ikke hva forfattern av boka het.

At det var en lege som mente at Seroxat = ecstasy light.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ønsker svar fort

Ja, jeg er klar over det, men jeg har ikke lest hver eneste side som den linker til.

Derfor ber jeg om hjelp til å finne den siden hvor nettopp dette står.

Se på den linken som heter "rusordboken", der skal det stå. Akkurat hvilken def. som står hvor husker jeg ikke i farten, men det finner du.

Spent på feedback.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare slutte meg til sherlocks beskrivelse - "bullshit".

Men kan du si meg hvor på siden du fant dette? Jeg vil gjerne ta det opp med sidens redaktør.

Jeg ble ganske hyper av seroxat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...