Gå til innhold

Google

Anbefalte innlegg

Gjest googlegoo
Skrevet

Skrives det google.com transformeres dette på mystisk vis til google.no.

Hvordan få opp google.com når man skriver google.com?

Jeg er en annen
Skrevet

Hva gjør det at det står .no til slutt? Det som skjer er at Google gjenkjenner IP-adressen din som norsk og sender deg over til den norske sida (som de forresten har pesa masse med å få kloa i).

Skrevet

Hva gjør det at det står .no til slutt? Det som skjer er at Google gjenkjenner IP-adressen din som norsk og sender deg over til den norske sida (som de forresten har pesa masse med å få kloa i).

"BRUK ENGELSK VERSJON: Google har mange funksjoner du går glipp av når du bruker den norske versjonen, google.no. Bruk derfor heller den engelske versjonen som har langt mer innhold."

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/02/07/422697.html

Skrevet

Ja, det er nettopp den jeg vil ha, men som altså ikke vil komme opp når jeg skriver google.com

Har du noe forslag til hvordan jeg skal ordne problemet?

Det er lite aktuelt å lage bokmerke på siden. Tar altfor lang tid å bruke.

Aner ikke hvordan du fikser problemet ditt, men i Opera trenger du bare å skrive "g søkeord" i adressefeltet, så søker den på google(.com) for deg. Det går kjapt, det.

Gjest googlegoo
Skrevet

Aner ikke hvordan du fikser problemet ditt, men i Opera trenger du bare å skrive "g søkeord" i adressefeltet, så søker den på google(.com) for deg. Det går kjapt, det.

Takk, det gikk helt fint. Den funksjonen kjente jeg ikke fra før.

I mellomtiden har jeg gjort noen søk og ser at dette er et problem for mange i mange land. Google omdirigerer til det land man er i. Dustete, folk må da få bestemme selv hvilken side de vil ha opp!

Skrevet

Takk, det gikk helt fint. Den funksjonen kjente jeg ikke fra før.

I mellomtiden har jeg gjort noen søk og ser at dette er et problem for mange i mange land. Google omdirigerer til det land man er i. Dustete, folk må da få bestemme selv hvilken side de vil ha opp!

Hmm, når jeg nå gikk inn på Google.com så fikk jeg den engelske siden (vet ikke hvorfor). Men hvis du allikevel kommer inn på den Norske Google siden så kan du jo bare klikke på "Google.com in English" linken nede på høyreside. Denne linker foresten til http://www.google.com/ncr). Men ellers er det jo en flott løsning som Citoyen viser til.

Litt off-topic, men søk etter KN7000 så kommer min KN7000 webside øverst i listen *litt kry ja* :P

Gjest googlegoo
Skrevet

Hmm, når jeg nå gikk inn på Google.com så fikk jeg den engelske siden (vet ikke hvorfor). Men hvis du allikevel kommer inn på den Norske Google siden så kan du jo bare klikke på "Google.com in English" linken nede på høyreside. Denne linker foresten til http://www.google.com/ncr). Men ellers er det jo en flott løsning som Citoyen viser til.

Litt off-topic, men søk etter KN7000 så kommer min KN7000 webside øverst i listen *litt kry ja* :P

Takk skal du ha, men den muligheten kjenner jeg fra før.

Poenget er at jeg vil skrive google.com og få opp siden google.com. Jeg vil få opp nøyaktig den siden jeg ber om.

Skrevet

Takk skal du ha, men den muligheten kjenner jeg fra før.

Poenget er at jeg vil skrive google.com og få opp siden google.com. Jeg vil få opp nøyaktig den siden jeg ber om.

Ja, forstår hva du mener og er helt enig i at man bør kunne velge hvilken Google side man vil bruke.

Skrevet

Ja, det er nettopp den jeg vil ha, men som altså ikke vil komme opp når jeg skriver google.com

Har du noe forslag til hvordan jeg skal ordne problemet?

Det er lite aktuelt å lage bokmerke på siden. Tar altfor lang tid å bruke.

Legg den som startside! :-)

Ellers ser jeg jo du har fått et godt tips fra citoyen, som jeg skal teste ut sjøl også! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...