Gå til innhold

Tips til middag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har noen forslag til gode og ikke for avanserte middagsretter?

Er så utrolig matlei og kommer ikke på noe godt å spise til middagsmat.

Er kjempelei av fiskekake/boller,pølse,spagetti,seifilet ol.

Må nevne at jeg har en mann som er håpløst lite glad i grønnsaker og spiser heller ikke løk.

Blir kjempeglad om noen kan komme med litt ideer til meg.

Gjør ikke noe om det er med noen av disse ingrediensene jeg har listet opp,bare det er en ny vri på dem

Takker og bukker for innspill!

Skrevet

Fiskepudding- og blomkålform:

Legg fiskepudding og blomkål i en ildfast form. Lag hvit saus (gjerne fra pose), krydre gjerne litt ekstra med pepper, karri el.l. Hell sausen i formen, sammen med reker eller baconbiter.

Ha på revet ost, og sett i stekeovnen på ca 200 grader i 15-20 minutter.

Server med makaroni eller brød.

Skrevet

Pasta med kylling og kremet tomatsaus. Lag tykk, hvit saus og tilsett litt tomatpure,finhakket løk, oregano, salt og pepper.

Eller pasta med pesto og parmesan, det lager seg nærmest selv.

Kyllingkjøttboller med hjemmelaget potetmos og salat.

Bondeomelett med salat og grovt brød.

Løksuppe.

Skrevet

Skal akkurat forberede middagen til idag: Kalkunragu.

Kalkunfilet, friske sjaminjong, 4 løk, 2 ss soyasaus, søt og sterk chilisaus dvs 2ss av hver, 8 ss tomatpure og 4-5 dl. matfløte.

Kalkunfileen (ca. 800gr.) og løk (4 stk.)deles i biter og stekes i olje. Over i ei gryte.

Skjær soppen i mindre biter og ha i gryta. Surres et par min. Ha i de øvrige indgr. og la det surre ca. 10 min. Smak til med salt og pepper. Ris til. Nam nam.

Gjest ex-bridget
Skrevet

Kjøp en pakke med fløtegratinerte poteter. Lag den etter oppskriften som står på i kjele.

Kutt opp pølsebiter og feks. purre (evt. paprika eller noen andre grønnsaker), putt alt opp i kjelen og bland godt.

Hell det deretter i en ildfast form, ta ost på toppen og sett det i ovnet til osten har smeltet.

Server med loff/brød ved siden av. Og salat om du ønsker.

Skrevet

1 boks med skinke

1/2 løk

ferske champignoner

1/2 pose wok blaning (eller andre grønnsaker du har i hus)

hvitløk, salt, pepper og annet krydder du liker.

Creme fraiche og litt melk

kutt alt i passe biter, kok paste. Stek champignon, skinke og løk, ha i grønnsakene og hvitløk. Ha oppi boksen med creme fraiche og litt melk, salt pepper og krydder, la det småkoke i ett par minutter.

Server med hvitløksbrød.

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

Steik en pakke kjøttdeig og ha oppi en pose tacokrydder. Hvis du vil kan du ha oppi mais og paprika f eks. Hell det over i en ildfast form, legg over tortilla-chips eller nachos og ha reven ost over. Inn i steikeovnen til osten er smelta, server med salat, rømme og salsa. Kjempeenkelt og godt.

Gjest ikke kokk
Skrevet

Kjøp en pakke med fløtegratinerte poteter. Lag den etter oppskriften som står på i kjele.

Kutt opp pølsebiter og feks. purre (evt. paprika eller noen andre grønnsaker), putt alt opp i kjelen og bland godt.

Hell det deretter i en ildfast form, ta ost på toppen og sett det i ovnet til osten har smeltet.

Server med loff/brød ved siden av. Og salat om du ønsker.

du lager jo mye bedre fløtegratinerte poteter selv da .... smaker myyyye bedre enn kjøpepakken

SÅ enkelt og greit å lage også.

Gjest ex-bridget
Skrevet

du lager jo mye bedre fløtegratinerte poteter selv da .... smaker myyyye bedre enn kjøpepakken

SÅ enkelt og greit å lage også.

Jeg gjør også det når jeg har litt bedre tid, men syns dette går raskere i hektiske hverdager.

Skrevet

Du kan jo ha spaghettien i form og gratinere den i ovnen med litt ost på. Kok spaghettien litt kortere da i såfall, iallefall al dente. Synes gratinering gjør at det smaker rundere og bedre på en måte...:)

Ellers har vi salat her avogtil som middag selv om ingen av oss spiser noe særlig med grønnsaker til vanlig (går mest i løk og sopp til middag isåfall). En pose med familiesalat (ferdigblanding, lettvidt og vi spiser ikke salat ellers så...), litt revet gulost, grillet kylling (sånn ferdig til salatbruk) - pleier å steke de litt for innbilder meg det smaker bedre da :P, agurkbiter, mais... lager dressing av litt rømme litt majones og litt ketchup/tomatpure og salt/pepper....

Gjest ikke kokk
Skrevet

Jeg gjør også det når jeg har litt bedre tid, men syns dette går raskere i hektiske hverdager.

*pssst* putt dem litt i microen først ;o)

Gjest ex-bridget
Skrevet

*pssst* putt dem litt i microen først ;o)

Takk for tipset, det har jeg ikke tenkt på. Er litt anti mikro skjønner du, bruker den stort sett bare hvis jeg må tine opp noe jeg har glemt å ta opp....

Skrevet

Tusen takk for tips!!

Godt å få nye ideer,lett å bli hengende i det trauste og vanlige :o)

Gleder meg til å teste ut litt nytt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...