Gå til innhold

Idol, ja...

Anbefalte innlegg

Gjest Call me Al
Skrevet

Noen som festa seg ved den jenta som hadde med seg faren sin i studio, og som sang My heart will go on? Må si jeg reagerte veldig på kommentarene fra dommerne. Hun sang jo utvilsomt veldig surt, og hadde helt klart godt av å bli fortalt nettopp det. Men det er flere måter å si ting på. "Skikkelig dårlig" og "Dårligste jeg noengang har hørt" synes jeg er å dra det altfor langt. Attpåtil kringkastes det over hele Norge. Alt for tøft mot ei 16 år gammel jente, som til tross for at hun ikke hadde et helt reelt bilde av seg selv som sanger, helt sikkert hadde noen drømmer og forventninger som fortjente noe annet enn å bli knust på den måten. Det der kommer til å være et traumatisk minne for resten av livet.

Mere passende kommentarer kunne vært, "Beklager, men du synger surt." Eller, "Dessverre, dette er ikke godt nok."

Dommerne burde skamme seg over å være sånn.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

6

• Ade|ina

5

• Ørkenvandreren

3

• Mary Poppins

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvordan dommerne er, burde nok alle de som melder seg på vite nå.

Gjest Call me Al
Skrevet

Med andre ord, det er akseptabelt å oppføre seg som drittsekker så lenge alle veit om det?

Godt fundert.

Skrevet

Med andre ord, det er akseptabelt å oppføre seg som drittsekker så lenge alle veit om det?

Godt fundert.

Det blir det samme som at en ikke går på konsert med Chr.Schau & Co om man er sart i sjelen.

De fleste burde kjenne til Idolkonseptet til nå.

Skrevet

Godt fundert.

Nå legger du ord i munnen på meg.

Jeg mener, om man ikke tåler dommernes kommentarer, så bør man ikke melde seg på.

Gjest Call me Al
Skrevet

Det blir det samme som at en ikke går på konsert med Chr.Schau & Co om man er sart i sjelen.

De fleste burde kjenne til Idolkonseptet til nå.

Denne jenta innså nok ikke sjøl sine egne begrensninger, og hadde antagelig forventa helt andre tilbakemeldinger. Det bør det gå an å ta høyde for.

Uansett så er det vel noe med at sjøl om det er greit med ærlige tilbakemeldinger, så går det an å si det på en ordentlig måte? Og hvorfor skal vi være med på at det lages underholdning av å sable ned unge og naive mennesker?

Gjest Call me Al
Skrevet

Nå legger du ord i munnen på meg.

Jeg mener, om man ikke tåler dommernes kommentarer, så bør man ikke melde seg på.

Jeg trur ikke jeg tillegger deg noe annet enn det du mener. Eller er det sånn å forstå at du også mener dommerne gikk for langt i det tilfelllet?

Skrevet

Denne jenta innså nok ikke sjøl sine egne begrensninger, og hadde antagelig forventa helt andre tilbakemeldinger. Det bør det gå an å ta høyde for.

Uansett så er det vel noe med at sjøl om det er greit med ærlige tilbakemeldinger, så går det an å si det på en ordentlig måte? Og hvorfor skal vi være med på at det lages underholdning av å sable ned unge og naive mennesker?

"Og hvorfor skal vi være med på at det lages underholdning av å sable ned unge og naive mennesker?"

Og om man mener det, så er det kanskje en selv en må begynne med, ved å la være å se på.

Skrevet

Så lenge konseptet er slikt at dommerne driter ut de som aldri burde meldt seg på og alle bør vite om dette på forhånd, så ser jeg ikke problemet.

Jeg ville heller sagt at foreldrene, evt venner, av jenta burde fortalt henne sannheten for lenge siden. Kanskje har de gjort, men hun tror ikke på dem. Da er det en fordel med en tilbakemelding som ikke kan misforstås, og som sørger for at hun gir opp en umulig drøm.

Ørkenvandreren
Skrevet

Under "normale omstendigheter" har man en omgangstone, mer i tråd med det du foreslår.

Men her snakker vi om et underholdningsprogram. Og vi snakker om et programkonsept som har vært kjørt to år tidligere.

Da burde det ikke komme som noen overrakelse at den type kommentarer kan komme til å falle. Jeg forstår at dette kan såre en 16-åring, men da burde hun kanskje latt være å melde seg på. Ikke minst burde foreldrene hatt et ansvar for å "realitetsorientere" datteren - de vet jo hvordan hun synger....

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Jo men dette er pur unge mennesker, som ikke greier å se seg selv på en realistisk måte.

Noe som medfører at de tror de stygge kommentarene ikke vil gjelde dem selv, for de synger jo "så nydelig"

Sånn tror jeg mange tenker, og det er hjerterått at voksne mennesker skal bruke unge sinn på den måten.

Skrevet

Det er en tøff konkurranse, det vet vel alle som melder seg på. Men de burde ta hensyn til alder når de slenger dritt.

Gjest Call me Al
Skrevet

Jo men dette er pur unge mennesker, som ikke greier å se seg selv på en realistisk måte.

Noe som medfører at de tror de stygge kommentarene ikke vil gjelde dem selv, for de synger jo "så nydelig"

Sånn tror jeg mange tenker, og det er hjerterått at voksne mennesker skal bruke unge sinn på den måten.

Som om jeg skulle sagt det sjøl.

Skrevet

De har da foreldre, slekt, venner som kan fortelle dem på en mild måte, at det kanskje ikke er så lurt å melde seg på?

Gjest Karikruskakli.
Skrevet

Som om jeg skulle sagt det sjøl.

Jeg er også helt enig i det du har skrevet her.

Gjest Call me Al
Skrevet

"Og hvorfor skal vi være med på at det lages underholdning av å sable ned unge og naive mennesker?"

Og om man mener det, så er det kanskje en selv en må begynne med, ved å la være å se på.

Det forsvinner vel ikke fordi om jeg lar være å se på det?

Skrevet

Det forsvinner vel ikke fordi om jeg lar være å se på det?

Nei, det gjør det sikkert ikke, men synes ikke man burde klage på det heller når man velger å se på det som man synes er galt.

Gjest Call me Al
Skrevet

Så lenge konseptet er slikt at dommerne driter ut de som aldri burde meldt seg på og alle bør vite om dette på forhånd, så ser jeg ikke problemet.

Jeg ville heller sagt at foreldrene, evt venner, av jenta burde fortalt henne sannheten for lenge siden. Kanskje har de gjort, men hun tror ikke på dem. Da er det en fordel med en tilbakemelding som ikke kan misforstås, og som sørger for at hun gir opp en umulig drøm.

Vel. Ingen hadde tydeligvis fortalt henne det. Og det er vel heller ikke denslags tilbakemeldinger som er mest vanlig å gi hverandre. Desto verre blir det med en overivrig far på sidelinja, som tydeligvis og kanskje forståelig nok var helt døv når det gjaldt sin egen datters sangprestasjoner. Kanskje nettopp derfor er det viktig å fare LITT varsomt fram, når en har å gjøre med unge personer som, hvor enn urealistiske de er, faktisk har tanker om seg sjøl som veldig flink.

Ja til klare tilbakemeldinger. Nei til drittslenging.

Gjest Call me Al
Skrevet

Under "normale omstendigheter" har man en omgangstone, mer i tråd med det du foreslår.

Men her snakker vi om et underholdningsprogram. Og vi snakker om et programkonsept som har vært kjørt to år tidligere.

Da burde det ikke komme som noen overrakelse at den type kommentarer kan komme til å falle. Jeg forstår at dette kan såre en 16-åring, men da burde hun kanskje latt være å melde seg på. Ikke minst burde foreldrene hatt et ansvar for å "realitetsorientere" datteren - de vet jo hvordan hun synger....

Problemet er jo nettopp at hun ikke var istand til å se seg sjøl. Ei heller faren, for å si det mildt. Dette bør vel dommerne til enhver tid ha i bakhodet? Uansett går det fint an å være direkte uten å være jævlige. Eller støtter du et konsept som går ut på å være jævlige mot andre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...