Gå til innhold

Idol, ja...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet er jo nettopp at hun ikke var istand til å se seg sjøl. Ei heller faren, for å si det mildt. Dette bør vel dommerne til enhver tid ha i bakhodet? Uansett går det fint an å være direkte uten å være jævlige. Eller støtter du et konsept som går ut på å være jævlige mot andre?

Du støtter det ikke, det har du fått fram. Men du vil heller ikke slutte å se på, sier du, for det hjelper jo ingen.

Hva vil du, da?

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

6

• Ade|ina

5

• Ørkenvandreren

3

• Mary Poppins

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

De har da foreldre, slekt, venner som kan fortelle dem på en mild måte, at det kanskje ikke er så lurt å melde seg på?

Du det der er lettere sagt enn gjort.

Du får bare tåle at jeg skryter litt. Men datteren min synger nydelig.(sier sikkert alle mødre)

,men det har blitt sagt fra hun gikk i barnehage, videre i skolen og alle andre som har hørt henne synge.

Hun sier hun vil melde seg på idol om en 3-års tid, hvis det er idol da.

Aldri i verden sier jeg, du får ikke lov.Kommer ikke på tale.

Hun er så sta at ikke 10 ville hester kunne hindret henne. Aller minst jeg.

Hun er sterk psykisk.

Men ville hun ha tålt en slik kommentar? Neppe.

Hun hadde antagelig ikke forventet det. For det er jo bare de som ikke kan synge som får stygge kommentarer. Men hun kan jo være uheldig, ikke sant?

Jeg innrømmer at jeg ser på idol selv, men synes mange av kommentarene er stygge og helt unødvendige.

De burde tenke på at her er det folk som også er litt tilbakestående som melder seg på.

Jeg tenker spesielt på ei som var med i fjor, Hun ble "utdriti" gang på gang på tv`en i fjor.

I år tenkte hun stakkars at hun skulle rette opp inntrykket. Huff, de kunne ha vært litt snillere med henne synes jeg.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Nei, det gjør det sikkert ikke, men synes ikke man burde klage på det heller når man velger å se på det som man synes er galt.

Jeg vil slippe og høre de verste kommentarene til dommerne, men jeg vil gjerne få lov til å høre på dem som synger.

Gjest Call me Al
Skrevet

Du støtter det ikke, det har du fått fram. Men du vil heller ikke slutte å se på, sier du, for det hjelper jo ingen.

Hva vil du, da?

Jeg vil at vi som mennesker prøver å bygge hverandre opp istedet for å bryte ned. Jeg vil at det skal være rom for direkte og ærlige tilbakemeldinger. Jeg vil ha større toleranse. Jeg vil at ingen bare sitter og ser på uten å si ifra når noen er stygge med andre.

Blant annet. Men det kunne du kanskje tenke deg til.

Skrevet

Jeg vil at vi som mennesker prøver å bygge hverandre opp istedet for å bryte ned. Jeg vil at det skal være rom for direkte og ærlige tilbakemeldinger. Jeg vil ha større toleranse. Jeg vil at ingen bare sitter og ser på uten å si ifra når noen er stygge med andre.

Blant annet. Men det kunne du kanskje tenke deg til.

Fint sagt, men hva hjelper det om du fortsetter å se på? Skjønner ikke det jeg, det er en dobbeltmoral her..

Gjest Call me Al
Skrevet

Fint sagt, men hva hjelper det om du fortsetter å se på? Skjønner ikke det jeg, det er en dobbeltmoral her..

Det er heldigvis mye positivt ved Idol også. Og som regel synes jeg dommerne holder seg på riktig side av streken.

Men jeg synes det er betenkelig med denne drittsekkdyrkinga vi ser i media for tida. BigBrother, Robinson, for å nevne noe.

Ellers synes jeg det er mere tvilsomt å lukke øynene for det en ikke liker.

Ørkenvandreren
Skrevet

Problemet er jo nettopp at hun ikke var istand til å se seg sjøl. Ei heller faren, for å si det mildt. Dette bør vel dommerne til enhver tid ha i bakhodet? Uansett går det fint an å være direkte uten å være jævlige. Eller støtter du et konsept som går ut på å være jævlige mot andre?

Som jeg skrev, så foretrekker jeg vanligvis en annen omgangstone.

Men her vet folk hva de melder seg på til, og de melder seg på frivillig. Da må man til en viss grad akseptere det som kommer av tilbakemeldinger.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Som jeg skrev, så foretrekker jeg vanligvis en annen omgangstone.

Men her vet folk hva de melder seg på til, og de melder seg på frivillig. Da må man til en viss grad akseptere det som kommer av tilbakemeldinger.

"Men her vet folk hva de melder seg på til, og de melder seg på frivillig. Da må man til en viss grad akseptere det som kommer av tilbakemeldinger"

Jeg er ikke så sikker på om alle skajønner hva de går til.

Mange unge mennesker kan være veldig naive.

Ørkenvandreren
Skrevet

"Men her vet folk hva de melder seg på til, og de melder seg på frivillig. Da må man til en viss grad akseptere det som kommer av tilbakemeldinger"

Sikkert.

Men de har vel isåfall foreldre som enten aksepterer, eller vet, at de har meldt seg på? Om ikke annet, bør man kunne forvente noe mindre naivitet av disse?

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Se svaret mitt til Lurveline.

Gjest Call me Al
Skrevet

Sikkert.

Men de har vel isåfall foreldre som enten aksepterer, eller vet, at de har meldt seg på? Om ikke annet, bør man kunne forvente noe mindre naivitet av disse?

Ja, en skulle ønske at foreldre eller andre var litt flinkere til å si fra. Dessverre er det ønsketenking.

Det hjelper ikke å si, "Det skulle du tenkt på før", når skaden allerede har skjedd. Men det går an å forvente av voksne folk at de har litt overbærenhet med unge mennesker som har et naivt ønske om å bli popstjerne.

Skrevet

Ja, en skulle ønske at foreldre eller andre var litt flinkere til å si fra. Dessverre er det ønsketenking.

Det hjelper ikke å si, "Det skulle du tenkt på før", når skaden allerede har skjedd. Men det går an å forvente av voksne folk at de har litt overbærenhet med unge mennesker som har et naivt ønske om å bli popstjerne.

Det jeg tenkte på når det gjelder hun med faren, var at det burde ha vært en første utsiling før de kom på TV. Av hensyn til alle.

Skrevet

Vel. Ingen hadde tydeligvis fortalt henne det. Og det er vel heller ikke denslags tilbakemeldinger som er mest vanlig å gi hverandre. Desto verre blir det med en overivrig far på sidelinja, som tydeligvis og kanskje forståelig nok var helt døv når det gjaldt sin egen datters sangprestasjoner. Kanskje nettopp derfor er det viktig å fare LITT varsomt fram, når en har å gjøre med unge personer som, hvor enn urealistiske de er, faktisk har tanker om seg sjøl som veldig flink.

Ja til klare tilbakemeldinger. Nei til drittslenging.

Jeg følger ikke med på Idol og kjenner ikke denne bestemte saken, men jeg har sett enkelte episoder der folk har fått sterke kommentarer. Felles for alle disse var at personene faktisk sang meget stygt. Det var ikke snakk om gjennomsnittelig, eller OK, men rett og slett stygt.

Da må foreldrene ha et ansvar for å fortelle barna dette. Så blinde bør ikke foreldre være. Og det er lov å ha litt selvinnsikt, selv om en er ung.

Men jeg synes hele konseptet er latterlig, så jeg kan godt være enig med deg i at de ikke burde komme med stygge kommentarer.

Skrevet

Det jeg tenkte på når det gjelder hun med faren, var at det burde ha vært en første utsiling før de kom på TV. Av hensyn til alle.

I følge mine to venniner som har prøvd seg er det en første utsiling før de får komme til de ordentlige dommerne.

det betyr ikke at bare de bra får komme videre, de lar de som er skikkelig dårlig komme videre også, pga underholdning.

Skrevet

Sikkert.

"Men de har vel isåfall foreldre som enten aksepterer, eller vet, at de har meldt seg på? Om ikke annet, bør man kunne forvente noe mindre naivitet av disse?"

Muligheten er jo stor for at foreldrene er like tonedøve selv. At de ikke hører at ungene synger grasalt falsk, men tror og mener at de kan synge.

Noe må det jo være.

Skrevet

I følge mine to venniner som har prøvd seg er det en første utsiling før de får komme til de ordentlige dommerne.

det betyr ikke at bare de bra får komme videre, de lar de som er skikkelig dårlig komme videre også, pga underholdning.

Guri malla, er det virkelig sant?

Jeg skjønner ikke helt det med underholdningsverdien heller, jeg. Synes det er vondt og pinlig å se og høre de dårligste.

Eller kanksje det er dommernes slakt som er underholdningsverdien?

Skrevet

"Men de har vel isåfall foreldre som enten aksepterer, eller vet, at de har meldt seg på? Om ikke annet, bør man kunne forvente noe mindre naivitet av disse?"

Muligheten er jo stor for at foreldrene er like tonedøve selv. At de ikke hører at ungene synger grasalt falsk, men tror og mener at de kan synge.

Noe må det jo være.

Hehe, kanskje de burde starte familieband?

Se for deg familiefestene. ;o)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Noe må det jo være.

"Muligheten er jo stor for at foreldrene er like tonedøve selv. At de ikke hører at ungene synger grasalt falsk, men tror og mener at de kan synge."

Det tror jeg du har veldig rett i.

Skrevet

Guri malla, er det virkelig sant?

Jeg skjønner ikke helt det med underholdningsverdien heller, jeg. Synes det er vondt og pinlig å se og høre de dårligste.

Eller kanksje det er dommernes slakt som er underholdningsverdien?

Tror nok mye av det ligger der ja, at dommernes slakt er underholdning.

Mine to venniner (en var med i Oslo, den andre i Bergen) møtte ikke en gang dommerne. De var ikke dårlige men heller ikke noe spesielt, og fikk ikke kommer videre av "liksom" dommeren.

Mens andre som sang drit dårlig, de kom videre..

Nå skal jeg ikke spre usanne rykter om idol men det er hvertfal det jeg har blitt fortalt.

Skrevet

Hehe, kanskje de burde starte familieband?

Se for deg familiefestene. ;o)

"Hehe, kanskje de burde starte familieband?

Se for deg familiefestene. ;o)"

Huff og huff :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...