Gå til innhold

Idol, ja...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror nok mye av det ligger der ja, at dommernes slakt er underholdning.

Mine to venniner (en var med i Oslo, den andre i Bergen) møtte ikke en gang dommerne. De var ikke dårlige men heller ikke noe spesielt, og fikk ikke kommer videre av "liksom" dommeren.

Mens andre som sang drit dårlig, de kom videre..

Nå skal jeg ikke spre usanne rykter om idol men det er hvertfal det jeg har blitt fortalt.

Hva som er godt og dårlig kommer jo også an på øynene som ser. Ei av de som sang i går uttalte selv at det gikk bra, og jeg synes hun sang inderlig surt.

Og det KAN jo være litt sånn dårlig taper- greie, da, hvis noen som har vært med sier at mange som var dårligere gikk videre.

En annen ting med idol som man ikke bør glemme, er at den som vinner bør ha det lille ekstra, den såkalte x-faktoren. Sånn sett skulle jeg ønske at dommerne hadde et ord med i laget til siste slutt.

Kjartan, f. eks. sang jo bra, men har omtrent like mye x-faktor som en pakke makaroni.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

6

• Ade|ina

5

• Ørkenvandreren

3

• Mary Poppins

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Muligheten er jo stor for at foreldrene er like tonedøve selv. At de ikke hører at ungene synger grasalt falsk, men tror og mener at de kan synge."

Det tror jeg du har veldig rett i.

"Det tror jeg du har veldig rett i."

Takk :-)

Trist/tragisk kan man vel si for de det gjelder, men akk så sant.

Skrevet

Hva som er godt og dårlig kommer jo også an på øynene som ser. Ei av de som sang i går uttalte selv at det gikk bra, og jeg synes hun sang inderlig surt.

Og det KAN jo være litt sånn dårlig taper- greie, da, hvis noen som har vært med sier at mange som var dårligere gikk videre.

En annen ting med idol som man ikke bør glemme, er at den som vinner bør ha det lille ekstra, den såkalte x-faktoren. Sånn sett skulle jeg ønske at dommerne hadde et ord med i laget til siste slutt.

Kjartan, f. eks. sang jo bra, men har omtrent like mye x-faktor som en pakke makaroni.

Tror det er "innrømmet" offentlig at de lar en del totalt elendige gå videre til den "ekte" audition, nettopp fordi vi skal more oss litt ekstra over det.....

Skrevet

Helt enig i det du sier ang Kjartan, null x-faktor der!

Når det gjelder mine to venniner, kan det godt hende at det var sånn dårlig taper greie, men hun ene synger pent og i kor, men hun synger ikke tøft. Men jeg tror ikke de har løyet om akkurat dette, fordi begge har sagt det samme uavhengig av hverandre (de kjenner hverandre ikke en gang).

Men poenget mitt er at hvis dette er sant, synes jeg det er litt sykt at de "liksom" dommerne tar med de som er kjempe dårlige, og her er det ikke snakk om..eh "øre som hører" for hele Norge hører jo at de synger kjempe dårlig. Så det er jo ganske klart at den eneste grunnen til at de gjør det er for å lage bra tv.

Men for all del, jeg ser på idol jeg og, og synes det er god underholdning, men det er mest moro å høre på de som synger bra, ikke de som synger falskt og dårlig.

Skrevet

I følge mine to venniner som har prøvd seg er det en første utsiling før de får komme til de ordentlige dommerne.

det betyr ikke at bare de bra får komme videre, de lar de som er skikkelig dårlig komme videre også, pga underholdning.

Kanskje det er sånn at man må gi samtykke for at det skal bli vist på tv?

Skrevet

"Men de har vel isåfall foreldre som enten aksepterer, eller vet, at de har meldt seg på? Om ikke annet, bør man kunne forvente noe mindre naivitet av disse?"

Muligheten er jo stor for at foreldrene er like tonedøve selv. At de ikke hører at ungene synger grasalt falsk, men tror og mener at de kan synge.

Noe må det jo være.

"Muligheten er jo stor for at foreldrene er like tonedøve selv. At de ikke hører at ungene synger grasalt falsk, men tror og mener at de kan synge."

Husker jeg så en mor og datter på Ricki Lake engang. Moren mente bestemt at hennes datter hadde en superstjerne i magen - hun sang like bra som Chr Aguilera, og hvis hun bare fikk vist seg frem på TV så ville nok karrieren ta av.

Datteren (tenåring) skulle så få synge live foran publikum, med mop og det hele. Og ikke bare var hun utrolig keitete og svært langt fra Aguilera både utseendemessig og "bevegelsesmessig" - hun sang skikkelig falsk og spinkelt!

Vi alle er nok litt myrsniper når det gjelder barna våre, men _litt_ objektivitet bør man jo forvente!

Det virket som om datteren først og fremst gjorde dette pga morens forventninger/drømmer, og snakk om at moren sørget fro at datteren diret seg totalt ut!

Ille!!

Skrevet

Det er heldigvis mye positivt ved Idol også. Og som regel synes jeg dommerne holder seg på riktig side av streken.

Men jeg synes det er betenkelig med denne drittsekkdyrkinga vi ser i media for tida. BigBrother, Robinson, for å nevne noe.

Ellers synes jeg det er mere tvilsomt å lukke øynene for det en ikke liker.

Da må jeg nesten spørre igjen - er det første gang du ser Idol? Dette og de andre programmene har gått i veldig mange år nå, Robinson siden 1999 hvis jeg ikke er helt på vidda.

Ikke at det rettferdiggjør "drittsekktrenden", men den verste brodden i alle disse programmene er tatt av for lengst. Kanskje med unntak av Idol, der det kommer ferske 16-åringer i hver runde.

Gjest Call me Al
Skrevet

Da må jeg nesten spørre igjen - er det første gang du ser Idol? Dette og de andre programmene har gått i veldig mange år nå, Robinson siden 1999 hvis jeg ikke er helt på vidda.

Ikke at det rettferdiggjør "drittsekktrenden", men den verste brodden i alle disse programmene er tatt av for lengst. Kanskje med unntak av Idol, der det kommer ferske 16-åringer i hver runde.

Nei, jeg har sett det før. Det du sier med at brodden er tatt av ser jeg på som et uttrykk for at vi ikke bryr oss lenger. Trist.

Skrevet

Husker jeg så en mor og datter på Ricki Lake engang. Moren mente bestemt at hennes datter hadde en superstjerne i magen - hun sang like bra som Chr Aguilera, og hvis hun bare fikk vist seg frem på TV så ville nok karrieren ta av.

Datteren (tenåring) skulle så få synge live foran publikum, med mop og det hele. Og ikke bare var hun utrolig keitete og svært langt fra Aguilera både utseendemessig og "bevegelsesmessig" - hun sang skikkelig falsk og spinkelt!

Vi alle er nok litt myrsniper når det gjelder barna våre, men _litt_ objektivitet bør man jo forvente!

Det virket som om datteren først og fremst gjorde dette pga morens forventninger/drømmer, og snakk om at moren sørget fro at datteren diret seg totalt ut!

Ille!!

Ja det er nok endel foreldre som også tar DEN varianten - desverre.

Skyver sine egne uoppfylte drømmer over på ungene.

Det tror jeg ikke gjelder så mye når det dreier seg om Idol, men det du refererer til når det gjelder Ricki Lake stemmer nok bra.

Så endel på Ricki Lake før, og DER er det mange som burde vært skånet fra å bli vist frem på skjermen. De må jo gå inn for å plukke ut de dummeste brødhuene de greier å finne. For hvis dette skulle vist snitte av amerikanere, så hadde det jammen vært triste greier ~:-Þ

Skrevet

Nei, jeg har sett det før. Det du sier med at brodden er tatt av ser jeg på som et uttrykk for at vi ikke bryr oss lenger. Trist.

Men dommerne i årets Idol, er da langt mildere enn de som satt i fjor.

Han svensken da, som ba hun ene om å gå hjem å slanke seg. Det var sikkert veldig morsomt for henne gitt.

Skrevet

Ja det er nok endel foreldre som også tar DEN varianten - desverre.

Skyver sine egne uoppfylte drømmer over på ungene.

Det tror jeg ikke gjelder så mye når det dreier seg om Idol, men det du refererer til når det gjelder Ricki Lake stemmer nok bra.

Så endel på Ricki Lake før, og DER er det mange som burde vært skånet fra å bli vist frem på skjermen. De må jo gå inn for å plukke ut de dummeste brødhuene de greier å finne. For hvis dette skulle vist snitte av amerikanere, så hadde det jammen vært triste greier ~:-Þ

"Så endel på Ricki Lake før, og DER er det mange som burde vært skånet fra å bli vist frem på skjermen."

Er VELDIG enig i det!! :-))

Men samtidig så er det jo slik at det som er pinlig i visse kretser er kult i andre! ;-) Bare se på Thor Hermansen fra BigBrother her hjemme: Etter at han la ut på TV om at han hadde pult hundrevis av damer, vært på horehus etc, så var jeg overbevist om at han ville være død på sjekkemarkedet i lang tid fremover - men han ble jo bare ENDA mer populær!! Forstå det den som kan! ;-)

"De må jo gå inn for å plukke ut de dummeste brødhuene de greier å finne. For hvis dette skulle vist snitte av amerikanere, så hadde det jammen vært triste greier ~:-Þ "

Det er mye rart i Amerika, men tror (og håper) at snittet er litt bedre enn det der! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...