Gå til innhold

papegøye som lager lyder....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morsomt!

Hadde selv en papegøye for noen år siden (lever fremdeles i beste velgående hos min eks), og også den var ram til å prate, selv om vokabularet ikke var fullt så godt som hos denne her.

Det jeg ble mest overrasket over var hvor lett det var å lære den noen nye ord.

Gjort på den "rette måten" og til rett tid (når papegøyen var opplagt) så kunne det ta bare noen minutter å lære den noen ord eller fraser - som ble gjengitt på "kommando".

Og den sa alltid "morn" når jeg kom hjem, og "ha det" når jeg gikk - i tillegg til at den vinket. Helt uten noen "oppfordring".

Ganske hyggelig egentlig:-)

Skrevet

Morsomt!

Hadde selv en papegøye for noen år siden (lever fremdeles i beste velgående hos min eks), og også den var ram til å prate, selv om vokabularet ikke var fullt så godt som hos denne her.

Gjort på den "rette måten" og til rett tid (når papegøyen var opplagt) så kunne det ta bare noen minutter å lære den noen ord eller fraser - som ble gjengitt på "kommando".

Og den sa alltid "morn" når jeg kom hjem, og "ha det" når jeg gikk - i tillegg til at den vinket. Helt uten noen "oppfordring".

man får kanskje ikke sånn delt omsorgs-avtaler for papegøyer? :)

Skrevet

man får kanskje ikke sånn delt omsorgs-avtaler for papegøyer? :)

he-he....det burde jo være mulig?

Men siden jeg var den som var mest ute og reiste, så var det mest naturlig at det ble hun som tok hånd om den (han er en blåpannet, gulvinget amazonpapegøye - som denne: http://www.avesint.com/BFAspecial.html ).

De krever ganske mye selskap, for de er meget sosiale av seg og binder seg like mye eller mer til eieren enn hva f.eks en hund gjør.

Vi fikk han når han var 3 måneder gammel, og i fangenskap kan han bli neste 100 år....og de er monogame, hvilket betyr at det ikke er bare bare å skifte eier.

Slik sett er det jo nesten "verre" enn et barn:-)

hare1365380455
Skrevet

Morsomt!

Høres koselig ut:)

Skrevet

he-he....det burde jo være mulig?

Men siden jeg var den som var mest ute og reiste, så var det mest naturlig at det ble hun som tok hånd om den (han er en blåpannet, gulvinget amazonpapegøye - som denne: http://www.avesint.com/BFAspecial.html ).

De krever ganske mye selskap, for de er meget sosiale av seg og binder seg like mye eller mer til eieren enn hva f.eks en hund gjør.

Vi fikk han når han var 3 måneder gammel, og i fangenskap kan han bli neste 100 år....og de er monogame, hvilket betyr at det ikke er bare bare å skifte eier.

Slik sett er det jo nesten "verre" enn et barn:-)

Jeg er også "fuglevenn" :)

Skrevet

Jeg er også "fuglevenn" :)

De som ikke har hatt anledning til å bli "kjent" med en papegøye, har gått glipp av noe.

Jeg ble i hvert fall meget overrasket over mye - og ikke minst hvor "intelligente" de er.

Hund eller katt er jo rene idioter i forhold...he-he

Ser ikke helt bort i fra at det blir en ny papegøye i huset om noen år.....

Skrevet

De som ikke har hatt anledning til å bli "kjent" med en papegøye, har gått glipp av noe.

Jeg ble i hvert fall meget overrasket over mye - og ikke minst hvor "intelligente" de er.

Hund eller katt er jo rene idioter i forhold...he-he

Ser ikke helt bort i fra at det blir en ny papegøye i huset om noen år.....

Samme her - om jeg skulle (korser seg) bli enke en dag -så skal jeg bli en sånn gammel dame med hatt og papegøye, en dame som ikke barn tør å besøke :-)

Skrevet

Samme her - om jeg skulle (korser seg) bli enke en dag -så skal jeg bli en sånn gammel dame med hatt og papegøye, en dame som ikke barn tør å besøke :-)

Tør de nå da?

:-)

Skrevet

Tør de nå da?

:-)

Når du nevner det....

JA! - for de sier til foreldrene sine - "Flisa" sier ja til alt ho!

Skrevet

Når du nevner det....

JA! - for de sier til foreldrene sine - "Flisa" sier ja til alt ho!

Noe jeg er helt sikker på at de andre foreldrene setter "stor pris på"...he-he

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...