Gå til innhold

Røyker du? Hva med bilen?

Anbefalte innlegg

Ørkenvandreren
Skrevet

Er i bruktmarkedet for tiden. Skal ha familiebil, st.vogn, AC _og_ automat.

Har funnet noen fine vogner, men de har jo f... meg vært røyka i alle sammen.

Rett nok har den type bil jeg vil ha, ofte vært leasingbiler (pga automatgearet), men ikke alltid.

Den bedritne røyklukta blir man aldri kvitt igjen, så nå er det spørsmål nr 1 som jeg stiller. Er svaret ja, er det uaktuelt, og noen har blitt både overrasket og nesten snurte for dette.

Helvetes røykere, fatter dere ikke at dere mister mange interesserte kjøpere og reduserer bruktverdien på bilen din. Det må da for f... gå an å holde seg unda røyken den (korte) tiden man sitter i bilen.

*frustrert bruktbilkjøper*

Skrevet

Så lenge folk får solgt bilen sin gir det vel katta i hvem som kjøper den..

Det er nok mer en problemstilling for kjøpere enn selgere tror jeg -så lenge det er nok av kjøpere:-)

Skrevet

He-he, ja jeg røyker i bilen når jeg er alene, bytter bil annethvert år, har aldri vært noe problem å få solgt den! Har nå en CLK cab, burde kanskje ikke røyke i den etter å ha lest hva du skriver...

Skrevet

Hehe, det driter jeg i altså. Man får ikke fratrekk på taksten i hvert fall.

skorpionfisken
Skrevet

Sambo hadde en gammel innrøkt bil som vi ikke fikk solgt. Min håpefulle har derfor glad og lykkelig lagret den på landet hos besteforeldrene til han blir 18 om to år.

Vi kjøpte ny bil nå, og jeg la ned forbud mot røyking i den. Og sambo var helt enig han. Han røyker ikke i bilen, og er selv forbauset over hvor lett det er å la være. Han har faktisk redusert røykinga på grunn av det.

Røykfri bil er deilig det.

Skrevet

Hehe, det driter jeg i altså. Man får ikke fratrekk på taksten i hvert fall.

Hehe;-)

Skrevet

Svigermor røyker MYE, også i bilen. Vi pleier å spøke med at hun må kjøre den til vrak, for hun kommer aldri i verden til å få solgt den - ikke til andre røykere engang.

Jeg er ikke spesielt følsom mht røyklukt, men den nikotinmobilen hennes er virkelig helt sjukt illeluktende.

Gjest rutangis netu
Skrevet

He-he, ja jeg røyker i bilen når jeg er alene, bytter bil annethvert år, har aldri vært noe problem å få solgt den! Har nå en CLK cab, burde kanskje ikke røyke i den etter å ha lest hva du skriver...

Så lenge du har taket nede så må det vel være greit ;-)

Blir ikke lyst interiør misfarget av røyk forresten, tak og slikt tenkte jeg på.

Skrevet

Hehe;-)

Jeg klarte ikke lenger. Begynte for fullt etter nyttår, det nye nyttårsfortsetter. Innmari kjedelig å ikke røyke da.

Skrevet

Så lenge du har taket nede så må det vel være greit ;-)

Blir ikke lyst interiør misfarget av røyk forresten, tak og slikt tenkte jeg på.

Neeei, interiøret er jo svart, da..Taket er vel lys, men det har ikkee blitt misfarget! Har jo alltid vinduet åpent, og "røykearmen" henger som regel ut av vinduet!

mil1365380270
Skrevet

Røyker; ja, i bilen; nei! Så klart ikke, det lukter jo dritt! Gult og stygt også. Ikke en gang jeg som røyker, gidder å kjøpe en innrøkt bil.

De som er vant til å røyke i bilen merker det ikke, tror jeg. Sier det ikke lukter hvis de har vinduet oppe, ikke sneiper sigaretten i bilen o.s.v.

Skjønner deg godt, jeg :-)

Skrevet

Verken bilen eller jeg røyker.

Si ikke det! Det ryker vel nokså mye fra din bil også, tenker jeg! ;-)

Gjest Røyker
Skrevet

Hei.

Det kan da ikke være umulig for deg å finne en bil der inger har røkt.

Jeg røyker i bilen min med god samvittighet.

Du skriver at vi ikke kan vente den lille tiden vi kjører med og ta en røyk, kjører du aldri langturer?

Jeg synes dette var et idiotisk innlegg, hvis folk vil røyke i sin egen bil så burde ikke du ha noe med det.

Dette er et fritt land.

Skrevet

Selvsagt røykes det i bilen.

Lukten av en god sigarett, laget på utsøkte blandede tobakker, er en ren nytelse fremfor tåfis, pripp og svettelukta som ikke--røykende folk omgir seg med.

Skrevet

Både jeg og mannen røyker, men det er forbud mot å røyke i bilen. Har også forbud mot å røyke i stua inne vi, synes det er herlig..

Skrevet

Du kan få kjøpt min Caravelle - garantert røykfri! Til overpris, selvsagt.

Røyk er ute - bokstavelig talt!

Gjest 5stkSubaruLegacy
Skrevet

Har bestandig fått bra innbyttepris når jeg har kjøpt ny. Solgte privat en gang, folk bød over hverandre. Så din teori om at verdien reduseres fordi man røyker, holder ikke.

Skrevet

Jeg røyker ikke, og ikke bilen heller:) Er helt enig med deg i at jeg aldri ville kjøpt bil som lukter røyk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...