Gå til innhold

om man er psykopat , vil det vise seg i alle situasjoner?


Gjest alt om min far

Anbefalte innlegg

Gjest alt om min far

har en far som jeg i alle år har hatt et anstrengt forhold til. Han kan plutselig være smørblid for så å plutselig skifte sinnstemning og begynne å kjefte og bråke. Ofte er han ikke til å snakke til, svarer med enstavelsesord og sitter i sin egen lille verden. Men kan gjerne bemerke det hvis jeg kaster potetskrellet som bikkja kan få.

jeg opplever min far ofte som ekkel mot meg og min mor. Han lager ofte sine egne regler og finner unntak for hvorfor han ikke trenger å følge dem selv. Han kan plutselig bare skifte kanal uten å spørre oss eller snakke med oss.

det var noen eksempler

Faren min har mange venner og han slår om til en helt annen person når han snakker med dem, eller de kommer. Talene i 60 årslaget var også helt uforståelige for meg, hvor faren min ble presentert som en snill, osorgsfull og høfflig mann.

Mye mer kunne vel vært sagt om faren min, men da blir dette så langt at ingen gidder å lese. Men jeg lurer på hvis det er slik at han har noen psykopatiske trekk at det ikke trenger å slå ut i alle miljøer. Er det mulig at det bare er hjemmet som får merke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en annen

Det er et typisk trekk ved psykopater at de kan være sjarmører i noen situasjoner og tyranner i andre, så det du beskriver er fullt mulig. Om han faktisk _er_ psykopat er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alt om min far

Det er et typisk trekk ved psykopater at de kan være sjarmører i noen situasjoner og tyranner i andre, så det du beskriver er fullt mulig. Om han faktisk _er_ psykopat er en annen sak.

jeg er ikke sikker på om han er psykopat. Faren min har også noen gode sider som ikke kommer frem i innlegget mitt. Men jeg tenker heller på at han kan ha noen psykoptatiske trekk uten at han dermed er psykopat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han er psykopat eller ikke er umulig å svare på.

Men jeg er også oppvokst med en.Og han klarte fint å være to personer.En som misbrukte barnet og ødela familien.Så var han sine rake motsetning ute blant folk.Alle rundt oss oppfattet han som veldig kul.

Men vi hjemme visste.

Så det er fullt mulig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en annen

jeg er ikke sikker på om han er psykopat. Faren min har også noen gode sider som ikke kommer frem i innlegget mitt. Men jeg tenker heller på at han kan ha noen psykoptatiske trekk uten at han dermed er psykopat

Det er uansett viktig å sette grenser for slike personer slik at man tar vare på seg selv. Kan de ikke respektere grensene er det beste kanskje å avvikle forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mange mennesker som fremstår som helt annerledes for sine nærmeste enn for andre. Du beskriver en person som er opptatt av å bli likt av andre, gjøre inntrykk og være populær. Men når han er hjemme, sammen med mennesker som er hans NÆRMESTE, kjenner han best, da makter han ikke å opprettholde den samme stilen. Er det ikke helt sprøtt hvordan mange gjør seg til for bekjente og folk som egentlig ikke betyr noe, og så er de drittsekk ovenfor de som virkelig betyr noe i livet deres?? Det virker som de synes at så lenge alt er fint på overflata, så kan det bare være rottent og stygt under. For et falskt liv!

Jeg tror at sånne folk har svært dårlig selvtillit. Hvis man er glad i seg selv, vil man vel ikke gi faen i det som er det mest verdifulle i livet (ens egen familie)? Folk som liker seg selv og har respekt for seg selv, har også respekt for andre.

Faren din høres ut som en stakkar. Vær glad du ikke er som han, og sørg for at du aldri blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...