Gå til innhold

Det fineste stedet i Norge!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere steder i Steigen kommune i Nordland er fantastisk flotte. Det samme med flere plasser i Lofoten...

Men så har man jo flere steder på Vestlandet også...

*sukk* Nei, jeg vet jammen ikke jeg :) Holder derfor en knapp på mitt "andre hjem", et lite sted i Steigen :)

Skrevet

Helt enig! Kjør til Hellesylt og ta ferja innover til Geiranger.

Kjør Ørneveien til Eidsdal, ferje over til Linge - kjør til Valldal (kjøp norges beste jordbær) og så opp til Trollstigen. Når du har kommet ned, kjører du til høyre i krysset og kommer straks til Trollveggen som bare er imponerende.

(Mine forfedre bodde forresten på Knivsflå - en gård høyt oppe i fjellsida like ved "Dei sju søstrene" som er elvene som renner ned i Geirangerfjorden. Bonden bytta fra seg gården i fylla i et bryllup - til en mye finere og bedre, ved Eidsvatnet midt mellom Geiranger og Eidsdal.)

Det var faktisk Knivsflå vi bodde på de to gangene vi var der. Fantastisk sted. Neste gang håper jeg at vi kan ta turen over til skagaflå.

Skrevet

Helt enig! Kjør til Hellesylt og ta ferja innover til Geiranger.

Kjør Ørneveien til Eidsdal, ferje over til Linge - kjør til Valldal (kjøp norges beste jordbær) og så opp til Trollstigen. Når du har kommet ned, kjører du til høyre i krysset og kommer straks til Trollveggen som bare er imponerende.

(Mine forfedre bodde forresten på Knivsflå - en gård høyt oppe i fjellsida like ved "Dei sju søstrene" som er elvene som renner ned i Geirangerfjorden. Bonden bytta fra seg gården i fylla i et bryllup - til en mye finere og bedre, ved Eidsvatnet midt mellom Geiranger og Eidsdal.)

Hadde et flott døgn i Hellesylt for noen år siden. Junimåned, skyfri himmel og ikke et vindpust. Bodde på Grand Hotel med rom i anekset helt nede på bryggekanten. Satt i stolen på terrassen og fisket og nøt en kald pils og den storslagne naturen.

Minnes kvelden etter i Stryn med +25 grader. Hele denne rundturen på vestlandet glemmes aldri tror jeg. Været har jo mye å si og var fint hele tiden.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Tollbugata i Oslo er vakker.

hva er vakkert der, da?

Skrevet

*noterer: kjøpe hytte på onsøy til sommer'n*

Anbefales på det aller groveste. ;o)

Gjest ex-bridget
Skrevet

Norge er et vakkert land helt fra nord til sør, men mine favoritter er:

- Jotunheimen

- Valdresflya

- Lofoten

- Svalbard

- Helgelandskysten

Skrevet

Det var faktisk Knivsflå vi bodde på de to gangene vi var der. Fantastisk sted. Neste gang håper jeg at vi kan ta turen over til skagaflå.

Er det tilfelle? Utrolig. Hvordan kom dere dit? Med båt, og så gikk stien opp? Eller via "bakveien"? Blir det leid ut - eller kjenner du eierne - eller, eller?

Jeg visste faktisk ikke at det gikk an bo der.

Nå blei jeg nysgjerrig!

Skrevet

Er det tilfelle? Utrolig. Hvordan kom dere dit? Med båt, og så gikk stien opp? Eller via "bakveien"? Blir det leid ut - eller kjenner du eierne - eller, eller?

Jeg visste faktisk ikke at det gikk an bo der.

Nå blei jeg nysgjerrig!

Vi fikk leie hytta av en bekjent av faren min som også har forfedre fra Knivsflå.Vi tok båt fra fjorden og inn og så gikk vi (eller klatret) opp til hytta. Det var samme hytta som Dronning Sonja også bodde på. (så at hun hadde skrevet i gjesteboka)

har skrevet en del om turen på min hjemmeside og fått god respons på den

Skrevet

Vi fikk leie hytta av en bekjent av faren min som også har forfedre fra Knivsflå.Vi tok båt fra fjorden og inn og så gikk vi (eller klatret) opp til hytta. Det var samme hytta som Dronning Sonja også bodde på. (så at hun hadde skrevet i gjesteboka)

har skrevet en del om turen på min hjemmeside og fått god respons på den

Men adressa til hjemmesida di har jeg jo ikke ...

Skrevet

Men adressa til hjemmesida di har jeg jo ikke ...

Hvis det er mulighet for deg å oppgi emailadressen din så kan jeg sende den til deg. Har outet meg ut så mye i forumet at jeg har funnet ut at jeg skal være litt mere forsiktig fremover:) hjemmesiden inneholder bilde av meg og andre personlige opplysninger så det kan jeg ikke oppgi her på DOL

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...