Gå til innhold

Kan man bli mer deprimert av medisiner?


maire

Anbefalte innlegg

De to siste ukene har jeg sakte, men sikkert gått nedover, og nå er det som om meningsløsheten er total. Jeg kan teorien. Vet at jeg burde komme meg ut, trimme, se andre mennesker, men jeg orker ikke. Er trøtt hele dagen. Vil ikke ha folk rundt meg. Trekker meg unna samboeren og barna mine også.

Samboeren sier det må være medisinen som jeg tar/ikke tar lenger (tar 20 mg cipralx, bråsluttet med tolvon) er årsaken til at jeg er så ustabil, og at det må "gå seg til" for å virke stabilt positivt. Er det sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 27_Maijka

Til maire!

Hvorfor tar du ikke tolvon da? Pga hangover? I så tilfelle er det kanskje en ide å finne en erstatter.

Om man blir mer deprimert av medisiner? Kanskje det, men grunnen til at du har blitt mer deprimert de siste 2 ukene, kan det ha noe med dårlig søvn / menstruasjon å gjøre? Bare noen forslag fra min side, tatt med utgangspunkt i egne erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant. Det at du bråslutter med medisiner og hører ikke på behandlere er nok.

Ta medisinene over laaaaaaaaaaang tid og prøv å tenke fremover. Trenger du noen å maile til, så si ifra og du skal få mailadressen min. Jeg har vært der og vet hvor vanskelig det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til maire!

Hvorfor tar du ikke tolvon da? Pga hangover? I så tilfelle er det kanskje en ide å finne en erstatter.

Om man blir mer deprimert av medisiner? Kanskje det, men grunnen til at du har blitt mer deprimert de siste 2 ukene, kan det ha noe med dårlig søvn / menstruasjon å gjøre? Bare noen forslag fra min side, tatt med utgangspunkt i egne erfaringer.

Hei Maijka. Jeg sluttet med tolvon fordi jeg har hatt bulimi i mange år tidligere, og tolvon gjorde at jeg var sulten konstant og aldri ble mett. Jeg ramlet tilbake til overspising og så kaste opp maten igjen.

Mens har jeg ikke hatt på to år pga hormonspiral. Men, søvn kan vel ha noe med saken å gjøre. Sover fryktelig dårlig om natta nå som jeg ikke tar tolvon om kvelden. Skal begynne med rivotril, men må til legen og hente resepten først. Får den den 15/2.

Uff..jeg blir bare så fortvilet når resten av familien blir så urolig for meg, og jeg skjønner ikke selv hvorfor jeg ikke kan ta meg sammen. Alt gikk så mye bedre en stund, men nå er det ikke så lett. Ikke har det skjedd noe spesielt de to siste ukene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant. Det at du bråslutter med medisiner og hører ikke på behandlere er nok.

Ta medisinene over laaaaaaaaaaang tid og prøv å tenke fremover. Trenger du noen å maile til, så si ifra og du skal få mailadressen min. Jeg har vært der og vet hvor vanskelig det er.

Jeg sluttet med tolvonen fordi det ble kluss med sult/metthetsfølelse, og jeg har hatt bulimi tidligere. Legen mente det var helt ok at jeg bare kuttet de ut, men du mener det at jeg bråsluttet kan være noe av årsaken til at jeg har ramlet litt sammen? Da vil jeg kanskje føle meg bedre når jeg får den nye medisinen igjen. Takk skal du ha, for at du bryr deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet med tolvonen fordi det ble kluss med sult/metthetsfølelse, og jeg har hatt bulimi tidligere. Legen mente det var helt ok at jeg bare kuttet de ut, men du mener det at jeg bråsluttet kan være noe av årsaken til at jeg har ramlet litt sammen? Da vil jeg kanskje føle meg bedre når jeg får den nye medisinen igjen. Takk skal du ha, for at du bryr deg!

Jeg mener for såvidt først og fremst at du skal høre på legen din, og igjen du er velkommen å maile til meg hvis du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 27_Maijka

Hei Maijka. Jeg sluttet med tolvon fordi jeg har hatt bulimi i mange år tidligere, og tolvon gjorde at jeg var sulten konstant og aldri ble mett. Jeg ramlet tilbake til overspising og så kaste opp maten igjen.

Mens har jeg ikke hatt på to år pga hormonspiral. Men, søvn kan vel ha noe med saken å gjøre. Sover fryktelig dårlig om natta nå som jeg ikke tar tolvon om kvelden. Skal begynne med rivotril, men må til legen og hente resepten først. Får den den 15/2.

Uff..jeg blir bare så fortvilet når resten av familien blir så urolig for meg, og jeg skjønner ikke selv hvorfor jeg ikke kan ta meg sammen. Alt gikk så mye bedre en stund, men nå er det ikke så lett. Ikke har det skjedd noe spesielt de to siste ukene heller.

Hei Igjen!

Jeg ville prøvd Imovane til fordel for Rivotril for søvn. For det første er Imovane 1000 ganger bedre for søvn, og du får ikke hangover av den i og med at det er en innsovningstablett, pluss at Rivotril er _vanedannende_.

Skjønner fullt ut at du har sluttet med Tolvon ifm at du har hatt bulimi, det har jeg slitt med selv! Jeg råder deg til å bruke Fontex,siden dette er er AD som DEMPER apetitten, og som ofte brukes i behandling av buimi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...