Gå til innhold

En rask kyllingrett

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal jeg på jobb, siden handle og deretter hjem for å lage middag for meg og sekstenåringen. Deretter skal jeg gå en lang tur. Jeg har bestemt meg for å kjøpe grillet kylling på veien hjem, men noen tips til tilbereding? Mottas med takk, og tenk på tenåringen som skal like det her.

Fortsetter under...

Skrevet

Kjapt: grillet kylling & pommes frites, evt. med en ferdigsalat + noen cherrytomater ++

Eller potetsalat til, eller ris.

Skrevet

Fersk grillet kylling? Ta den i microen i et par minutter, kok ris og bearnaise-saus ved siden av.

Gjest bowenfan
Skrevet

Jeg synes det er veldig godt med ris og potetgull (vanlig salt) til kylling. Ha eventuellt en salat til, og da gjerne med mais. Pleier også å varme opp kyllingen litt om den har blitt kald.

Hmm kanskje det blir kylling på oss også i morgen nå :)

Skrevet

Varmes opp under grillen til skinnet er sprøtt. Serveres med Pommes Noisettes ("potetkuler"), oppskåret issalat, paprika, agurk, sukkererter eller hva man nå måtte foretrekke. Faktisk er eple også godt til kylling. Og klementin.

Og Ravigottesaus til mor og sære barn. Dypp kyllingbitene i den, det er en kjempegod, mild/søt sennepssaus.

Alt sammen sikker vinner hos både bitteliten, littliten og littstor og storstor.

Skrevet

Grillet kylling fra butikken og et par poser cæsar-salat fra butikken.

Tenåringen kan droppe dressingen dersom det er plagsomt.

Annonse

Skrevet

Kjapt: grillet kylling & pommes frites, evt. med en ferdigsalat + noen cherrytomater ++

Eller potetsalat til, eller ris.

Det høres bra ut, ellers takk for tips alle sammen. Det blir nok en rask middag her i heimen i morgen.

Gjest ex-bridget
Skrevet

Napp alt kjøttet av kyllingen i biter. Kok en rosepepper saus, og ha kyllingen oppi sausen. Evt. litt paprikabiter også. Serveres med ris eller pommesfrites/pommes noisette. Enkelt og kjempegodt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...