Gjest Aina E Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Noen som har peiling på om det er noen rimelige tilbud på gulv noe sted? Laminat, parkett, vinyl whatever... Noe stilig til stue. Lyse farger. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Billig laminat (til under hundrelappen) er ikke å anbefale i bruksrom, det tårler veldig lite og blir lett stygt. 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Billig laminat (til under hundrelappen) er ikke å anbefale i bruksrom, det tårler veldig lite og blir lett stygt. Det var ikke det jeg spurte om... Jeg har lagt mange gulv og vet hva jeg har råd til og hva jeg har nå. Det er ikke å anbefale å kjøpe bil til 5.000 heller, men har man bare penger til det, så blir det det, eller å gå! 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Det var ikke det jeg spurte om... Jeg har lagt mange gulv og vet hva jeg har råd til og hva jeg har nå. Det er ikke å anbefale å kjøpe bil til 5.000 heller, men har man bare penger til det, så blir det det, eller å gå! Ja jøss, bevares. Det er ditt gulv. 0 Siter
Gyda Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Smart Club har bra tilbud på bl.a. limfri parkett, vet jeg. Ellers synes jeg du svarer '!-o-!' litt krasst. Du spør jo om billige gulv inkl. laminat, og da må du tåle at du får et råd om ikke kjøpe altfor billig. Lykke til med valget! 0 Siter
Rubia Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Europris har klikklaminat til 60 kr.kvadratm. Tre farger, deriblandt kirsebær som jo er noe lys og veldig pen. Er det fargeglede som har annonsert samme men i annen sort/farge til 10 kr.mer pr. kvm... Underlag er gjerne 20 kr. kvm. Hos Europris er det i underkant av 200 kr rullen som dekker ca 20 kvm tror jeg det var. Alle disse gulvene har 10 - 15 års garanti og bilde for tåling av husdyr, skoheler, sigaretter osv. Om de holder hva de lover vet jeg ikke. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Europris har klikklaminat til 60 kr.kvadratm. Tre farger, deriblandt kirsebær som jo er noe lys og veldig pen. Er det fargeglede som har annonsert samme men i annen sort/farge til 10 kr.mer pr. kvm... Underlag er gjerne 20 kr. kvm. Hos Europris er det i underkant av 200 kr rullen som dekker ca 20 kvm tror jeg det var. Alle disse gulvene har 10 - 15 års garanti og bilde for tåling av husdyr, skoheler, sigaretter osv. Om de holder hva de lover vet jeg ikke. Laminat til rundt 60 kroner kvadraten holder ikke hva den lover, nei. I alle fall hvis en del av lovnaden er at det skal holdes eg like fint. Drar du f.eks en stol bortover gulvet så får du lett striper. Fort gjort å gjøre noe slikt i et bruksrom a la stue. Slikt laminat egner seg best til soverom der en kun labber over gulvet i tøflene når man skal legge seg. :-) Vanlig belegg egner seg faktisk mye bedre enn billig laminat. 0 Siter
Ulrikke Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Smart Club har billig laminat. Vi har lagt den typen på soverom og kontor. Den på soverommet er like fin, den på kontoret har bare ligget et snaut halvår, så den tør jeg ikke si noe om holdbarheten på - men så langt ser den fin ut. Det eneste du må være obs på når du legger den, eller når du kutter den, er at den "flasser" lett der hvor du kutter. Det er ikke SÅ lekkert med grønne flekker der hvor "treet" er borte, liksom Mener å huske at vi betalte noen og 60 kroner pr. m2 jeg. 0 Siter
Rubia Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Laminat til rundt 60 kroner kvadraten holder ikke hva den lover, nei. I alle fall hvis en del av lovnaden er at det skal holdes eg like fint. Drar du f.eks en stol bortover gulvet så får du lett striper. Fort gjort å gjøre noe slikt i et bruksrom a la stue. Slikt laminat egner seg best til soverom der en kun labber over gulvet i tøflene når man skal legge seg. :-) Vanlig belegg egner seg faktisk mye bedre enn billig laminat. Min kjennskap på området er noe begrenset. Men etter hva jeg har fått med meg er noe av fordyringen på endel laminatgulv måten det låses på. Dyrere laminat har gjerne en metallskinne hvor delene låses bedre sammen enn de billigere hvor de legges i spor.Samt at underlaget ligger under delene og ikke må kjøpes separat. Europrislaminaten fikk jeg sjekket av snekker som pirket og dro en kniv bortover og den holdt iallefall den påkjenningen. Milimeteren er lik dyr laminat. Men om den holder seg pen i like mange år vet en jo ikke. Dog...med et slikt rimelig gulv er det jo kanskje ikke all verden å legge nytt om en ti års tid 0 Siter
flisa Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Smart Club har bra tilbud på bl.a. limfri parkett, vet jeg. Ellers synes jeg du svarer '!-o-!' litt krasst. Du spør jo om billige gulv inkl. laminat, og da må du tåle at du får et råd om ikke kjøpe altfor billig. Lykke til med valget! Krasst? - nope, Aina snakker sånn hun! 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Ja jøss, bevares. Det er ditt gulv. Yezz, det har du jaggu rett i Sist jeg la gulv, kostet de 50 lappen for kvadratmeteren og det er 6 år siden. Det er ikke en ripe i det ennå så vidt jeg vet. Jeg har som sagt lagt en del gulv (som tidligere flislegger jeg er) og jeg vet jo litt om å sjekke kvalitet selv. Men jo takk for tipset. Poenget mitt nå er å velge mellom mørke spygrønt, flekkete vegg-til-vegg teppe, eller BILLIG laminat. Hva ville du valgt hvis du bare hadde råd til noe rimelig? 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Yezz, det har du jaggu rett i Sist jeg la gulv, kostet de 50 lappen for kvadratmeteren og det er 6 år siden. Det er ikke en ripe i det ennå så vidt jeg vet. Jeg har som sagt lagt en del gulv (som tidligere flislegger jeg er) og jeg vet jo litt om å sjekke kvalitet selv. Men jo takk for tipset. Poenget mitt nå er å velge mellom mørke spygrønt, flekkete vegg-til-vegg teppe, eller BILLIG laminat. Hva ville du valgt hvis du bare hadde råd til noe rimelig? For å si det sånn: Vi valgte billig laminat (til 79,- kr kvadraten), og har angret på det hver dag fra vi satte inn møblene og fikk første stripa. Spygrønn, flekkete vegg til vegg kan man i det minste ha fest på. :-) 0 Siter
Gyda Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Krasst? - nope, Aina snakker sånn hun! OK. Da lar vi Aina skrive sånn. ) Og i dag er det fræddan! 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Laminat-golv (klikk-golv) elsker støv! Det suger til seg svære hybelelefanter ifølge søstra mi som forbanner at hun la laminat-klikkklakk da hun pusset opp. Kaldt er det også. 0 Siter
flisa Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Laminat-golv (klikk-golv) elsker støv! Det suger til seg svære hybelelefanter ifølge søstra mi som forbanner at hun la laminat-klikkklakk da hun pusset opp. Kaldt er det også. ja - og har man varmekabler under - som vi har -så blir dottene ENDA større! .) 0 Siter
Gjest blame Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 På Byggmakker har de iallfall laminat til 79,- per kvadratmeter. Sånn underlag kommer i tillegg, tror det kostet 250 kr for 25 kvadratmeter. mvh, 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 For å si det sånn: Vi valgte billig laminat (til 79,- kr kvadraten), og har angret på det hver dag fra vi satte inn møblene og fikk første stripa. Spygrønn, flekkete vegg til vegg kan man i det minste ha fest på. :-) Joa, det kan man sikkert, men ville du latt en 6 mnd baby rulle på det etterpå da? Ikke akkurat noe vits i å investere i lekkert skipsgulv i heltre når man har 3 unger flyende heller. Høhø. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Joa, det kan man sikkert, men ville du latt en 6 mnd baby rulle på det etterpå da? Ikke akkurat noe vits i å investere i lekkert skipsgulv i heltre når man har 3 unger flyende heller. Høhø. Lekkert skipsgulv koster minst 1000 kroner kvadraten vil jeg tro. Skipsgulv laminat koster også mye, rundt 400 kroner kvadraten. Men laminat er såpass støvete at jeg ikke hadde latt en baby ligge på gulvet uansett. 0 Siter
Gemini Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Lekkert skipsgulv koster minst 1000 kroner kvadraten vil jeg tro. Skipsgulv laminat koster også mye, rundt 400 kroner kvadraten. Men laminat er såpass støvete at jeg ikke hadde latt en baby ligge på gulvet uansett. Støvete laminat??? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.