Gå til innhold

Senebetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk senebetennelse i ei arm i går,det var så vondt at tårene bare sprutet og jeg sprang nesten på veggen.

Spiste paracet og paralgin forte og smurte på orudis,ibux og termal salve men det gjorde like vondt.Det var lindret litt å legge arma på ei varmeflaske og holde den helt i ro,kunne ikke røre på en finger før smertene jaget til igjen.

For tre uker siden ramla jeg og slo albuen min kraftig og da sa legen at det var ei sene som hadde fått seg en trøkk.

Er det derfor jeg nå har fått senebetennelse?

Har ikke hatt smerter i arma på 2 uker etter skaden.

Hjelper det ikke med paracet og paralgin til senebetennelse?

Jeg er bedre i dag,men passer på å ikke bruke den vonde arma.

Kan man få hallusinasjoner av paralgin? Jeg har nemmelig holdt mannen min våken i natt.(stakkars)

Noen som har noen gode råd til meg for å lindre smertene?

Skrevet

Ibux hjelper nok mer enn paracet ettersom ibux er betennelsesdempende mens paracet ikke er det.

Men egentlig hjelper nok igjen av de noe særlig. Du må nok ta deg en tur til legen. Der kan du få en gele på resept som heter Orudis og tabeletter som heter Brexidol. De skal i prinsippet være betennelsesdempende men jeg syntes ikke de fungerte noe særlig til det. Orudis derimot er hærlig smertestillende da!!! Skikkelig genial!

Noe du kan gjøre før du drar til legen er å "holde varmen" rundt armen, eller å smøre på sportskrem/aloe vera. Disse øker blodsirkulasjonen, noe som til dels virker smertestillende.

Men poenget er altså at du må til legen. Kanskje få sykemld.

Skrevet

Ibux hjelper nok mer enn paracet ettersom ibux er betennelsesdempende mens paracet ikke er det.

Men egentlig hjelper nok igjen av de noe særlig. Du må nok ta deg en tur til legen. Der kan du få en gele på resept som heter Orudis og tabeletter som heter Brexidol. De skal i prinsippet være betennelsesdempende men jeg syntes ikke de fungerte noe særlig til det. Orudis derimot er hærlig smertestillende da!!! Skikkelig genial!

Noe du kan gjøre før du drar til legen er å "holde varmen" rundt armen, eller å smøre på sportskrem/aloe vera. Disse øker blodsirkulasjonen, noe som til dels virker smertestillende.

skal prøve med ibux.

Orudis og sportssalve har jeg prøvd men det lindret heller ikke.

Får vel ta en tur til legen i løpet av helgen.

Gjest camilla`n
Skrevet

skal prøve med ibux.

Orudis og sportssalve har jeg prøvd men det lindret heller ikke.

Får vel ta en tur til legen i løpet av helgen.

Du burde absolutt ta deg en tur til legen. Jeg fikk senebetennelse for 4 år siden, og var den gangen sykemeldt et helt svangerskap pga sterke smerter! Det er helt for j*velig vondt. Tabeletter hjalp ikke på meg, måtte rett og slett bare ta tiden til hjelp! Kan ikke gjøre stort annet enn å ønske lykke til-og god bedring!

Skrevet

Du burde absolutt ta deg en tur til legen. Jeg fikk senebetennelse for 4 år siden, og var den gangen sykemeldt et helt svangerskap pga sterke smerter! Det er helt for j*velig vondt. Tabeletter hjalp ikke på meg, måtte rett og slett bare ta tiden til hjelp! Kan ikke gjøre stort annet enn å ønske lykke til-og god bedring!

Tusen takk!

Skrevet

Ibux er det beste, for det virker både smertestillende, muskelavslappende og betennelsesdempende på en gang.

Bruk armen minst mulig til det verste er over. Gå til legen og få gjerne rekvisisjon til fysikalsk behandling med det samme du er der. Men altså, så lenge det er så vondt som nå, skal du ta livet svært med ro når det gjelder å bevege armen.

Det er godt mulig senebetennelsen har sammenheng med skaden tidligere. Feil- og overbelastning fordi du har kompensert med andre muskler for den skadde.

God bedring.

Skrevet

P.S.

Orudis er nå blitt reseptfritt. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...