Gå til innhold

Dårlig selvbilde hos barn


kubu

Anbefalte innlegg

Hei,har en gutt på 10 år som har dårlig selvtillit, og har et fryktelig sinne når ting ikke mestres. Tør ikke prøve nye ting, fordi da dummer han seg ut overfor andre. Meget sta, vil ikke prøve fordi han tror selv han ikke klarer å takle. Utrygg i nye situasjoner: f.eks omlegging til trinn-inndeling i skolen istedenfor klassesituasjon som var kjent. Unngår ubehagelige situasjoner, men blir da mobbet og klikker som han selv sier når han blir plaget. Det fører til at de som plager fortsetter, og han blir stemplet fra voksne som vanskelig. Det jeg lurer på er hvordan bør jeg gå frem for å styrke selvtilliten hans? Er i kontakt med skolens helsevesen, men føler det blir veldig mye prat og ingenting skjer. Hva skal jeg gjøre for ham? Kreve innsats og gi belønning etterpå? Vil gjerne ha tips. Regner med at det er et langvarig opplegg, men vil gjerne gjøre noe med det fortest mulig. Slik at gutten kan lære seg å håndtere sinnet, samt få bedre selvtillit ihenhold til å mestre forskjellige situasjoner. Har vært innom mange forskjellige tanker: alt fra psykolog til hypnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...