Gjest Majalla Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Er fra tid til annen plaget av smertefulle hvite blemmer i munnen som gjør det vondt å spise. finnes det noen midler mot dette? forebyggende ? eller altnativ behandling? 0 Siter
Trulterufsa Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Bruk tannkrem uten såpemiddel (laurylacetylsulfat eller noe sånt?). Tror Zendium er en av dem, fås på apotek hvis ikke den lokale sjappa har. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Bytt tannkrem til Zendium som er såpefri, det pleier å hjelpe. Ellers kan du gurgle munnen med munnvann f.eks. Wademecum. Aloeveragele er også bra, kan brukes forebyggende, litt morgen og kveld som du fordeler rundt på tannkjøttet. Aloeveragele bruker jeg til mye. Kan jo brukes innvortes. Du får også kjøpt noe på apoeteket å pensle på når utbruddet først er der. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Bruk tannkrem uten såpemiddel (laurylacetylsulfat eller noe sånt?). Tror Zendium er en av dem, fås på apotek hvis ikke den lokale sjappa har. Vanskelig å få tak i Zendium i "den lokale sjappa" synes jeg, men større matvareforretninger har den, også apoteket og Vita. Nesten rart forresten at ikke Rimi, Rema, Kiwi etc. fører en eneste såpefri tannkrem, jeg har ihvertfall ikke fått tak i det i disse "sjappene". 0 Siter
kyrillo Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Kan det være "after"? http://www.lommelegen.no/sl/slartikkel.asp?visart=5618 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Jeg har også fra tid til annen hatt noen blemmer i munnen. Små hvite med en prikk i... Jeg brukte et skyllevann som funket helt supert for meg hvertfall, men er ikke sikker på om jeg husker riktig navn. Er jeg helt på bærtur når jeg foreslår at det heter Listerine? Det er hvertfall ei gjennomsiktig flaske med en knall blå veske i som du får kjøpt på apoteket. Veldig sterkt. 0 Siter
Freya Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Bruk Zendium tannkrem til daglig, og skyll munnen med Corsodyl munnvann til blemmene går bort. Det virker når jeg har sånne ekle sår. 0 Siter
Gjest bare en Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 hell vademekum på en q-tips og smør det så rett på såret. Det svir som F, men etterpå er du smerte fri for en god stund. Når det begynner å gjøre vondt igjen er det bare å gjenta prosedyren. Såret blir raskere borte hvis du smører vademekum på. 0 Siter
Gjest Majalla Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 hell vademekum på en q-tips og smør det så rett på såret. Det svir som F, men etterpå er du smerte fri for en god stund. Når det begynner å gjøre vondt igjen er det bare å gjenta prosedyren. Såret blir raskere borte hvis du smører vademekum på. takk for tips:) skal prøve det. 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Jeg var nettopp hos tannlegen! Sliter ogsaa mye med tannkj;tt betennelse o.l. Sm;r corsodyl paa saaret med en kutips. Tannlegen min sa ogsaa at vanlige tannkremer inneholder saape, som irriterer og ;delegger slimhinnene i munnen. Bruk Sendium-tannkremen!! 0 Siter
Lillemor78 Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Hei! Jeg har også vært plaget med det til tider. Var på apoteket og fikk anbefalt munnskylle-vannet Hextril. Den desinfiserer og renser inni munnen. Får du et utbrudd skyller du munnen med dette 2-3 ganger daglig. For å unngå nye utbrudd, skyld munnen noen ganger i uken med dette. Dette fungerer ihvertfall kjempe bra på meg! :-) Så dette kan anbefales. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.