Gå til innhold

noen råd mot smertefulle blemmer i munnen?

Anbefalte innlegg

Gjest Majalla
Skrevet

Er fra tid til annen plaget av smertefulle hvite blemmer i munnen som gjør det vondt å spise.

finnes det noen midler mot dette? forebyggende ? eller altnativ behandling?

Fortsetter under...

Skrevet

Bruk tannkrem uten såpemiddel (laurylacetylsulfat eller noe sånt?). Tror Zendium er en av dem, fås på apotek hvis ikke den lokale sjappa har.

Skrevet

Bytt tannkrem til Zendium som er såpefri, det pleier å hjelpe.

Ellers kan du gurgle munnen med munnvann f.eks. Wademecum.

Aloeveragele er også bra, kan brukes forebyggende, litt morgen og kveld som du fordeler rundt på tannkjøttet. Aloeveragele bruker jeg til mye. Kan jo brukes innvortes.

Du får også kjøpt noe på apoeteket å pensle på når utbruddet først er der.

Skrevet

Bruk tannkrem uten såpemiddel (laurylacetylsulfat eller noe sånt?). Tror Zendium er en av dem, fås på apotek hvis ikke den lokale sjappa har.

Vanskelig å få tak i Zendium i "den lokale sjappa" synes jeg, men større matvareforretninger har den, også apoteket og Vita.

Nesten rart forresten at ikke Rimi, Rema, Kiwi etc. fører en eneste såpefri tannkrem, jeg har ihvertfall ikke fått tak i det i disse "sjappene".

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg har også fra tid til annen hatt noen blemmer i munnen. Små hvite med en prikk i...

Jeg brukte et skyllevann som funket helt supert for meg hvertfall, men er ikke sikker på om jeg husker riktig navn. Er jeg helt på bærtur når jeg foreslår at det heter Listerine? Det er hvertfall ei gjennomsiktig flaske med en knall blå veske i som du får kjøpt på apoteket. Veldig sterkt.

Annonse

Skrevet

Bruk Zendium tannkrem til daglig, og skyll munnen med Corsodyl munnvann til blemmene går bort. Det virker når jeg har sånne ekle sår.

Gjest bare en
Skrevet

hell vademekum på en q-tips og smør det så rett på såret. Det svir som F, men etterpå er du smerte fri for en god stund. Når det begynner å gjøre vondt igjen er det bare å gjenta prosedyren.

Såret blir raskere borte hvis du smører vademekum på.

Gjest Majalla
Skrevet

hell vademekum på en q-tips og smør det så rett på såret. Det svir som F, men etterpå er du smerte fri for en god stund. Når det begynner å gjøre vondt igjen er det bare å gjenta prosedyren.

Såret blir raskere borte hvis du smører vademekum på.

takk for tips:) skal prøve det.

Gjest tottlå
Skrevet

Jeg var nettopp hos tannlegen! Sliter ogsaa mye med tannkj;tt betennelse o.l. Sm;r corsodyl paa saaret med en kutips. Tannlegen min sa ogsaa at vanlige tannkremer inneholder saape, som irriterer og ;delegger slimhinnene i munnen. Bruk Sendium-tannkremen!!

Skrevet

Hei!

Jeg har også vært plaget med det til tider. Var på apoteket og fikk anbefalt munnskylle-vannet Hextril. Den desinfiserer og renser inni munnen. Får du et utbrudd skyller du munnen med dette 2-3 ganger daglig. For å unngå nye utbrudd, skyld munnen noen ganger i uken med dette. Dette fungerer ihvertfall kjempe bra på meg! :-)

Så dette kan anbefales.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...