Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eks-svigerfar var sinnsykt irriterende for tidlig alltid! Svigermor var så oppgitt over ham husker jeg. En gang hun skulle til frisøren kl. 15 kjørte han frem bilen kl. 11 (!) og satt der og ventet. Hun følte jo at hun måtte gå ut og de kjørte avsted da. Kjøreturen tok 15 min.... Ble lenge å vente før frisørtimen for å si det sånn!

hihi- jeg har litt sånne tendenser selv jeg...om jeg skal på noe.

Skrevet

Hvis noen skal møte 15 minutter før for å gjøre klart til åpning bør det være klare avtaler på det. Synes jeg.

Enig - sånt må man jo forlange -det er ikke snakk om om mer enn noen ganger for hver - man kunne jo avspasert evnt.

Gjest baremei
Skrevet

Men hvilken arbeidsgiver skulle hatt problemer med det da?

Hun skriver vel heller ikke at arb. giver har problem med det? Hun er bare glad for å ha flexitid; kanskje fordi hun da kan gå hjem en halvtime før hvis hun er en halvtime for tidlig på morgenen.Må være greit i grunn.

Gjest jobber i helsen
Skrevet

Jeg er enig med deg. Jeg bør være litt før på jobb, da jeg må oppdatere meg. Kjedelig, for jeg får jo ikke lønn den tiden. Men når man begynner så er det så altfor travelt!!

Skrevet

Hvis noen skal møte 15 minutter før for å gjøre klart til åpning bør det være klare avtaler på det. Synes jeg.

Nå var det ikke snakk om 15 min, bare at noen måtte være der _før_ kundene (ikke angitt hvor mange sekunder) for å skru på lys og strøm og være der når døren åpnet.

Vi fikk ikke noe ekstra betalt for dette, selv om det ble tatt opp.

Da er det ignorant at noen (uten å oppgi noen grunn, feks barnehage eller bussforbindelse) overlater alt slikt til sine kollegaer.

Noen tror at de som setter på kaffetrakteren, tømmer oppvaskmaskinen eller fyller i papir / toner i kopimaskinen (mindre steder der det ikke er noen ansatte til slike oppgaver) alltid gjør dette fordi de synes det er gøy eller noe slikt. Mens de som gjør det gjerne synes at dete er oppgaver som er greit at alle tar sin del av..

Hos oss er det stort sett de i høyere stillinger som er flinkest til slike ting, fordi noen av de som har lavere stillinger er så opptatt av at det ikke er deres oppgave å fylle på toner eller sette på kaffetrakteren..

Skrevet

Så lenge du ikke kommer for sent er det bra nok :-) Å komme for sent er en uting som går utover andre og til slutt seg selv.

Skrevet

Det er bra nok så lenge du ikke er for sen.

Men dersom du hadde hatt forberedelser før du kunne begynne, måtte du kommet før. F eks telle opp en kasse, eller ta på uniform etc. Sånne ting.

Altså, presis er bra nok, dersom du er klar til å begynne presis.

Det er ikke bra nok dersom du kommer presis, men først kan begynne å jobbe 5minutter senere, f eks.

Det kommer jo også an på hvilken jobb du har.

:)

Skrevet

Hun skriver vel heller ikke at arb. giver har problem med det? Hun er bare glad for å ha flexitid; kanskje fordi hun da kan gå hjem en halvtime før hvis hun er en halvtime for tidlig på morgenen.Må være greit i grunn.

åja sånn....

Skrevet

Det er bra nok så lenge du ikke er for sen.

Men dersom du hadde hatt forberedelser før du kunne begynne, måtte du kommet før. F eks telle opp en kasse, eller ta på uniform etc. Sånne ting.

Altså, presis er bra nok, dersom du er klar til å begynne presis.

Det er ikke bra nok dersom du kommer presis, men først kan begynne å jobbe 5minutter senere, f eks.

Det kommer jo også an på hvilken jobb du har.

:)

er'n ikke musiker da? :)

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg lurer på om det er en eller annen lov som faktisk sier at en skal være på jobben minst 15 minutter før man starter... Er ikke helt sikker altså! Men lurer på om jeg ikke har hørt om noe sånt...

På min arbeidsplass er det to stykker som ALLTID kommer inn døra på minuttet når arbeidstiden begynner. Hun ene må da bruke litt tid i garderoben for å henge av seg klær og slikt, hun andre er inne og klar til jobb på slaget.

Så lenge de er klar til å jobbe når arbeidstiden begynner, så syns jeg det er greit. Men, det som ofte skjer er at de er litt stressa fordi de har skyndet seg og må bruke litt tid på å finne roen til å jobbe, de er glade for å se oss andre igjen og har mye å fortelle oss - også går det noen minutter der eller at de er tørste, må tisse eller et eller annet slik akkurat når de kommer inn døra. Jeg mener man bør ha tid til å få unna de tingene før arbeidstiden faktisk starter.

På mange arbeidsplasser blir arbeidsdagen også mer forutsigbar og kan lettere planlegges når folk kommer på jobb i god tid, sånn at man vet om de faktisk KOMMER eller om man må skaffe vikar el.l.

Jeg setter pris på at mine kollegaer TIL VANLIG har noen minutter ekstra før arbeidstiden faktisk starter slik at de vanligvis har tid til å få unna praten, tissinga og tatt av seg jakken før de begynner arbeidsdagen.

Jeg er derimot ikke så streng på det om noen innimellom kommer litt sent eller må fly på do akkurat når de har kommet. Men når det blir en vane...

Skrevet

Jeg hater at folk kommer for sent, selv et lite minutt dersom dette skjer hver dag. Men kommer en presis, så er det fint. Men da må det være på sekundet presis også.

Selv forsøker jeg alltid å være på jobb ca fem min før tiden. Da har jeg mer roen over meg.

Skrevet

Liker å ha god tid, ikke bare før jobben, men generelt her i livet. :)

Pleier som oftest å komme 20-15 min før arbeidstiden begynner, kjekt å få litt oversikt og slappe av med en røyk før man setter i gang.

Skrevet

Jeg lurer på om det er en eller annen lov som faktisk sier at en skal være på jobben minst 15 minutter før man starter... Er ikke helt sikker altså! Men lurer på om jeg ikke har hørt om noe sånt...

På min arbeidsplass er det to stykker som ALLTID kommer inn døra på minuttet når arbeidstiden begynner. Hun ene må da bruke litt tid i garderoben for å henge av seg klær og slikt, hun andre er inne og klar til jobb på slaget.

Så lenge de er klar til å jobbe når arbeidstiden begynner, så syns jeg det er greit. Men, det som ofte skjer er at de er litt stressa fordi de har skyndet seg og må bruke litt tid på å finne roen til å jobbe, de er glade for å se oss andre igjen og har mye å fortelle oss - også går det noen minutter der eller at de er tørste, må tisse eller et eller annet slik akkurat når de kommer inn døra. Jeg mener man bør ha tid til å få unna de tingene før arbeidstiden faktisk starter.

På mange arbeidsplasser blir arbeidsdagen også mer forutsigbar og kan lettere planlegges når folk kommer på jobb i god tid, sånn at man vet om de faktisk KOMMER eller om man må skaffe vikar el.l.

Jeg setter pris på at mine kollegaer TIL VANLIG har noen minutter ekstra før arbeidstiden faktisk starter slik at de vanligvis har tid til å få unna praten, tissinga og tatt av seg jakken før de begynner arbeidsdagen.

Jeg er derimot ikke så streng på det om noen innimellom kommer litt sent eller må fly på do akkurat når de har kommet. Men når det blir en vane...

Det kommer helt an på hvor man jobber.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Der jeg jobbet holdt det at vi kom inn døra i tide. De fleste tok så en kopp kaffe før de begynte jobben. Det var godtatt hos oss. Men det er som ellers i livet, en kanmiste godene hvis en tøyer grensene!

Det er ofte de samme som kommer litt for sent som går litt for tidlig. Skjønner? Leverer du i ht lønna, så er det vel ingen som bryr seg om et par minutter for sent, så sant du av og til også går litt for sent ved arbeidstidens slutt?

Mulig det er forskjell fra bransje til bransje også?

Skrevet

Jeg synes du er flink som kommer presis, jeg.

Du er så snill du, naiv:-)

Skrevet

"Jeg kommer alltid minst en halvtime for tidlig"

du mener vel for seint eller?

Nei da, for tidlig.. Det er noe psykisk med meg og avtaler. Er jo vant til å forholde meg til tidspunkt, men det stresser meg alltid hvis det er noen mulighet for å komme for sent. Derfor beregner jeg som oftest dobbel tid på en kjøretur, og kommer alltid for tidlig til møter.. og blir gående og surre utenfor til klokka slår. Har jeg legetime, så kan jeg gjerne finne på å bruke en hel fleksidag på det. Ekstremt irriterende.

Skrevet

Nei da, for tidlig.. Det er noe psykisk med meg og avtaler. Er jo vant til å forholde meg til tidspunkt, men det stresser meg alltid hvis det er noen mulighet for å komme for sent. Derfor beregner jeg som oftest dobbel tid på en kjøretur, og kommer alltid for tidlig til møter.. og blir gående og surre utenfor til klokka slår. Har jeg legetime, så kan jeg gjerne finne på å bruke en hel fleksidag på det. Ekstremt irriterende.

sånn gjør jeg også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...