Gå til innhold

Hvor ofte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

"DU" er nok dessverre ikke representativ for alle. Jeg skrev da også at noen få par kan få gløden til å vare livet.

Jeg er mann, men på ingen måte bitter. Snarere tvert i mot, nettopp fordi jeg har erfart det naturlige i det utviklingsmønster svært mange parforhold får, og som nå har gitt meg det tredje vellykkede lange forholdet. Det er de som kaster bort mange år av sitt liv på et dårlig forhold, som utvikler bitterhet.

De to først forholdene kan vel ikke være direkte vellykkede, eller hva?

Forsøker ikke å være frekk altså.

Gjest schmack!!
Skrevet

Det gjelder ikke i alle forhold. Jeg har vært med på ytterpunktene :)

Jeg skrev da også i første svar at noen par klarte å holde gløden vedlike livet ut. Men de er ikke så mange.

Pris deg lykkelig!

Gjest schmack!!
Skrevet

De to først forholdene kan vel ikke være direkte vellykkede, eller hva?

Forsøker ikke å være frekk altså.

Klart at det kan betegnes som lykkelig hvis man har hatt mange gode år sammen! Parforfold bør ikke vare livet ut for å ha en betydelig egenverdi for begge.

Skrevet

Klart at det kan betegnes som lykkelig hvis man har hatt mange gode år sammen! Parforfold bør ikke vare livet ut for å ha en betydelig egenverdi for begge.

Men for at et forhold skal ta slutt, så må jo minst en ønske seg ut av det. Og en ønsker seg vel sjelden ut av et godt forhold.

Kanskje en kan si at dine to første forhold var såkalt vellykkede en stund, men så havarerte de av en eller annen grunn.

Ikke at jeg har noe med det, jeg lurte bare på hvordan du definerte et vellykket forhold.

Gjest schmack!!
Skrevet

Man kan ha ulike behov. Og en av partene kan ty til onani pga behov for tilfredsstillelse. MEN ønske sex med partneren....

Du skal heller ikke se bort fra at den partneren som er ønsket av den andre som ikke får noe, også onanerer en hel del. Og velger det som et bedre alternativ enn å ha sex med noen de ikke har lyst på.

Gjest schmack!!
Skrevet

Men for at et forhold skal ta slutt, så må jo minst en ønske seg ut av det. Og en ønsker seg vel sjelden ut av et godt forhold.

Kanskje en kan si at dine to første forhold var såkalt vellykkede en stund, men så havarerte de av en eller annen grunn.

Ikke at jeg har noe med det, jeg lurte bare på hvordan du definerte et vellykket forhold.

Alle forhold har jo sexmessig en god periode innledningsvis. Gjerne 6-7 år. Selv har jeg vært "heldig", for lysten på den andre har ebbet ut omtrent samtidig hos oss begge, så valget har vært lett. De gode årene har jeg ikke villet være foruten. De har vært vellykkede. Derfor har jeg nok opplevd mer lykke en de fleste som suser videre i lange forhold bare "for å holde sammen", og pga økonomi.

Gjest Rabla for deg eller?
Skrevet

Jeg er helt enig med sdd her jeg, uansett om han mener det seriøst eller ikke.

Det sier jo litt om deg...

Gjest Generaliseringer
Skrevet

"DU" er nok dessverre ikke representativ for alle. Jeg skrev da også at noen få par kan få gløden til å vare livet.

Jeg er mann, men på ingen måte bitter. Snarere tvert i mot, nettopp fordi jeg har erfart det naturlige i det utviklingsmønster svært mange parforhold får, og som nå har gitt meg det tredje vellykkede lange forholdet. Det er de som kaster bort mange år av sitt liv på et dårlig forhold, som utvikler bitterhet.

Du skriver "fordi jeg har erfart det naturlige i det utviklingsmønster svært mange parforhold får".

Vel, du har tydeligvis funnet deg selv en forklaring for å unnskylde hvorfor ditt liv har blitt som det ble.

Det betyr ikke at det er naturgitt at det skal være slik.

Mange andre har faktisk helt andre erfaringer enn deg. Så snakk for deg selv, istedenfor å generaliser!

Gjest vil være anonym nå
Skrevet

Jeg var gift i mange år og hadde liten eller ingen sexlyst en stor del av den tiden. Etter skilsmissen har jeg hatt mye aktivere sexliv. Når sexuallivet ikke fungerer er det tegn på at noe ikke er greit, men mange lever et godt liv for det.

Hvis dere kan snakke sammen og bli enige om hva dere vil begge to så er det håp. Ja ellers så er jeg redd for at dere har problemer i vente. Lykke til

Skrevet

For det første må du svare til riktig person.

For det andre så finnes det ikke noen grunn som legitimerer utroskap. Et åpent forhold er noe annet, en hemmelig elsker er et svik uansett.

Fot det første: Såvidt jeg kan se havnet innlegget mitt under riktig tråd, og for det andre, synd du ikke oppfattet budskapet i innlegget mitt!

Poenget mitt var ikke å oppfordre til utroskap, men å illustrere hvor "galt" og nedbrytende et slikt forhold kan være, og dermed oppfordre "for@virra" til å vurdere det i sin helhet.

Derfor stilte jeg også først spørsmålet om "for@virra" hadde prøvd å snakket ut med sin mann om årsaken...

Etter min mening er det også et stort svik mot en partner å vise seg så likegyldig og uinteressert i ham / henne uten noen rimelig forklaring.

Det er rene drepen for selvtilliten til den stakkaren som går og grubler på hva som er galt med ham eller henne, siden kjæresten/ektefellen ikke lenger har lyst på en..

Håper dere nå forstår meg bedre, og at "for@virra" finner ut av ting etterhvert....

Skrevet

Fot det første: Såvidt jeg kan se havnet innlegget mitt under riktig tråd, og for det andre, synd du ikke oppfattet budskapet i innlegget mitt!

Poenget mitt var ikke å oppfordre til utroskap, men å illustrere hvor "galt" og nedbrytende et slikt forhold kan være, og dermed oppfordre "for@virra" til å vurdere det i sin helhet.

Derfor stilte jeg også først spørsmålet om "for@virra" hadde prøvd å snakket ut med sin mann om årsaken...

Etter min mening er det også et stort svik mot en partner å vise seg så likegyldig og uinteressert i ham / henne uten noen rimelig forklaring.

Det er rene drepen for selvtilliten til den stakkaren som går og grubler på hva som er galt med ham eller henne, siden kjæresten/ektefellen ikke lenger har lyst på en..

Håper dere nå forstår meg bedre, og at "for@virra" finner ut av ting etterhvert....

Du svarte ikke for@virra, men "noen ganger går det i ett..." Riktig tråd, men under feil innlegg. Du svarte på et svar, ikke til hovedinnlegget. Se en gang til.

Gjest schmack!!
Skrevet

Du skriver "fordi jeg har erfart det naturlige i det utviklingsmønster svært mange parforhold får".

Vel, du har tydeligvis funnet deg selv en forklaring for å unnskylde hvorfor ditt liv har blitt som det ble.

Det betyr ikke at det er naturgitt at det skal være slik.

Mange andre har faktisk helt andre erfaringer enn deg. Så snakk for deg selv, istedenfor å generaliser!

Jeg har faktisk ganske konsekvent hevdet at det finnes par som får gløden/sexen til å vare gjennom livslange samliv. Poenget er at de ikke er veldig mange.

Jeg har bare fortalt om mine erfaringer, og erfaringene til svært mange mennesker jeg kjenner.

Det er ikke generalisering.

Skrevet

Dere kjenner vel den gamle historien om foreleseren som skulle kartlegge sex-aktiviteten i et forum, og startet med å spørre om hvor mange i salen som hadde sex hver dag.

Ca en femtedel rakk opp hånda. Så spurte han om hvor mange som hadde det 2-4 ganger i uka, og litt flere rakk hånda i været. En gang i uka ga også bra resultat, en til to ganger i per mnd. det samme.

Men når han spurte om det var noen som gjorde det en gang i året, var det en som spratt opp og vifta vilt med armene.

"I alle dager," tenkte foreleseren "er det noe å være så ivrig for?"

Foreleseren spurte ham om hvorfor han var så entusiastisk for noe så pass sjeldent.

"Det er i dag - det er i dag!" ropte mannen tilbake med et bredt glis om munnen.

Skrevet

Det sier jo litt om deg...

Ja, det gjør jo det. Jeg er ett seksuelt vesen og trives ikke om jeg ikke har sex jevnlig. Det må jo være forferdelig å være i et forhold hvor sex absolutt ikke eksisterer. Jeg vet med megselv at jeg ikke hadde fikset det.

Skrevet

Ja, det gjør jo det. Jeg er ett seksuelt vesen og trives ikke om jeg ikke har sex jevnlig. Det må jo være forferdelig å være i et forhold hvor sex absolutt ikke eksisterer. Jeg vet med megselv at jeg ikke hadde fikset det.

Selvsagt hadde du greid det, det er bare en vanesak. Og det er bra, for sånt kan skje den beste.

Gjest Har det rabla for deg?
Skrevet

Ja, dersom du er sexfiksert -- så er det kanskje slik...

Skrevet

Ja, dersom du er sexfiksert -- så er det kanskje slik...

:)

Skrevet

Selvsagt hadde du greid det, det er bare en vanesak. Og det er bra, for sånt kan skje den beste.

Jeg vet jo at dette kan skje hvem som helst, det er ikke det som er poenget. Jeg er bare ærlig og forteller at dette hadde jeg ikke fikset. Selvsagt håper jeg at jeg hadde fikset det om jeg måtte av en eller annen grunn, men jeg tviler veldig på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...