Gå til innhold

Jæ...... hundeiere!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart skal jeg gå røykende inn i butikker.. Folk kommer jo vassende inn her med bikkjene sin!!!!! *svært amper*

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

10

• Prozak

8

• cecily

6

• Gemini

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er jo ikke lov å binde bikkjene utenfor butikkene lenger.. hvor skal de gjøre av de da? Skal de ikke få mosjon? Skal folk slutte å gå til butikkene & ta bilen istedet på grunn av sånne som deg?

Skrevet

Det er jo ikke lov å binde bikkjene utenfor butikkene lenger.. hvor skal de gjøre av de da? Skal de ikke få mosjon? Skal folk slutte å gå til butikkene & ta bilen istedet på grunn av sånne som deg?

he...?

Hva er problemet med å mosjonere hunden, og så gå i butikken før eller etter at hunden er mosjonert?

En viss grad av hensyn må også hundeeiere ta, og du drar ikke med deg hunden inn i en butikk.

Skrevet

Ja faktisk!!! Jeg er svært allergisk og om folk vil ha dyr så får de iallefall la være å dra de med inn noen steder.

Skrevet

he...?

Hva er problemet med å mosjonere hunden, og så gå i butikken før eller etter at hunden er mosjonert?

En viss grad av hensyn må også hundeeiere ta, og du drar ikke med deg hunden inn i en butikk.

Heeeelt enig!!

Skrevet

Du skjønner vel at man utmerket kan lufte bikkja uten å dra den med inn i butikker=??? Bikkja syntes sikkert det kjempe gøy på shopping!!!!

Gjest sett opp skilt
Skrevet

Jobber du i butikk og er allergisk, synes jeg du kan sette opp ett klistermerke med "hunder ingen adgang" på døren.

Jeg vet ikke om det er så mange som tar med hunden direkte på shopping, men vet om flere som feks går gjennom handlegater på vei fra jobb, og har med hund på jobb, og da går man jo gjerne innom butikken.

På samme måte som man har med små barn, det er ikke slik at jeg tenker"å nå tror jeg toåringen min har veldig lyst til å være med meg å prøve klær", men noen ganger er det når man er er der, med barn, at man har anledning.

Jeg sammenligner ikke barn og hund, bare situasjonen.

(Jeg har ikke dyr selv.)

Skrevet

Jobber du i butikk og er allergisk, synes jeg du kan sette opp ett klistermerke med "hunder ingen adgang" på døren.

Jeg vet ikke om det er så mange som tar med hunden direkte på shopping, men vet om flere som feks går gjennom handlegater på vei fra jobb, og har med hund på jobb, og da går man jo gjerne innom butikken.

På samme måte som man har med små barn, det er ikke slik at jeg tenker"å nå tror jeg toåringen min har veldig lyst til å være med meg å prøve klær", men noen ganger er det når man er er der, med barn, at man har anledning.

(Jeg har ikke dyr selv.)

En er som regel ikke allergisk mot barn, selv ikke mot de med hår på hodet.

c",)

Skrevet

Så de eneste gangene du gidder gå ut er når du skal på butikken, og da slår du to fluer i en smekk og tar med bikkja?

Det må da være mulig å gjøre dette på to turer? Hunder tar ikke skade av å være alene hjemme heller.

Skrevet

(Jeg har ikke dyr selv.)

Nå er det vel stort sett ikke lov å ta med hunden inn i de fleste butikker? Pleier jo være slike kroker e.l. for å binde dem utenfor.

Men skrikende drittunger skulle jeg gjerne vært foruten når jeg handler :-)

"..........................."

Skrevet

Joda, enig i at de ikke kan gjøre det. Jeg er bare også ganske drittlei allergikere som går rundt og syter om at ikke resten av verden tilpasser seg mindretallet (dem). Men normale hensyn tar man selfølgelig.

Skrevet

Nå er det vel stort sett ikke lov å ta med hunden inn i de fleste butikker? Pleier jo være slike kroker e.l. for å binde dem utenfor.

Hundenapping er et ganske stort problem her jeg bor iallefall.

Så det er ikke så lurt å binde dem utenfor butikken heller.

Skrevet

Joda, enig i at de ikke kan gjøre det. Jeg er bare også ganske drittlei allergikere som går rundt og syter om at ikke resten av verden tilpasser seg mindretallet (dem). Men normale hensyn tar man selfølgelig.

Våren burde forbys med lov. Spesielt så burde det vært et forbud mot å plante bjørketrær, alle eksisterende skulle blitt hugget ned.

Sterke parfymer skulle destrueres. Røyk burde vært totalforbudt, i det minste vår og vinter. Nøtter burde ikke blitt solgt i butikkene, det samme med ganske mange typer epler, og nektariner og pærer skulle det vært importforbud mot. Poteter og gulerøtter skulle blitt solgt ferdig skrelt og kokt og råkostsalat skulle ikke være funnet opp.

All form for dyr skulle vært i en dyrehage eller i en bestemt geografisk område. Det samme med gress.

Da hadde det blitt en ideell verden å leve i.

*nyse, snufse og sutre*

Skrevet

Hundenapping er et ganske stort problem her jeg bor iallefall.

Så det er ikke så lurt å binde dem utenfor butikken heller.

Godt poeng. Og det er vel de allergikerene som skriker og hyler om at de er nødt til å gå forbi hunder på vei inn og ut av butikken - akkurat som alle de som er "allergiske mot røyk", som krever at man skal røyke hundrevis av meter unna innganger.

".............................."

Skrevet

Det er ikke legner tillatt å binde hunder utenfor butikker eller på andre steder der mange folk ferdes. Dette av hensyn til både hund og de som er redd for hunder mm. Eller - begrunnelsen er jeg usikker på - men det er i alle fall en bestemmelse om dette i den nye hundeloven.

Skrevet

Godt poeng. Og det er vel de allergikerene som skriker og hyler om at de er nødt til å gå forbi hunder på vei inn og ut av butikken - akkurat som alle de som er "allergiske mot røyk", som krever at man skal røyke hundrevis av meter unna innganger.

".............................."

Har jeg en dårlig dag, så er jeg nødt til å holde pusten når jeg går forbi noen som røyker. Og å holde pusten er slitsomt nok i seg selv når en er tett.

Skrevet

Våren burde forbys med lov. Spesielt så burde det vært et forbud mot å plante bjørketrær, alle eksisterende skulle blitt hugget ned.

Sterke parfymer skulle destrueres. Røyk burde vært totalforbudt, i det minste vår og vinter. Nøtter burde ikke blitt solgt i butikkene, det samme med ganske mange typer epler, og nektariner og pærer skulle det vært importforbud mot. Poteter og gulerøtter skulle blitt solgt ferdig skrelt og kokt og råkostsalat skulle ikke være funnet opp.

All form for dyr skulle vært i en dyrehage eller i en bestemt geografisk område. Det samme med gress.

Da hadde det blitt en ideell verden å leve i.

*nyse, snufse og sutre*

Heh-heh :-) Det verste er at det er ikke så langt unna hvordan enkelte tenker.

Jeg vil ihvertfall forby både våren, sommeren og vinteren. Høsten er ikke så ille. Nøtter, epler og pærer vil jeg slippe å gå forbi i butikken, fordi jeg er allergisk mot det. Overparfymerte kvinner gir meg innovertiss, og overparfymerte menn gjør meg voldelig. Nå er det jaggu på tide at hele verden innretter seg etter meg, og mine behov og unntak!!! (tror jaggu jeg skal slå meg sammen med handicapforbundet og sytekoret deres)

"............................."

Skrevet

Det er ikke legner tillatt å binde hunder utenfor butikker eller på andre steder der mange folk ferdes. Dette av hensyn til både hund og de som er redd for hunder mm. Eller - begrunnelsen er jeg usikker på - men det er i alle fall en bestemmelse om dette i den nye hundeloven.

Vel, hensynet til hundene kan jeg være med på - ihvertfall til en viss grad. Og det måtte jo i såfall vært et sted som var noen meter unna selve inngangen. Folk som er redd hunder skal selfølgelig slippe å være nær dem.

":............................"

Skrevet

Heh-heh :-) Det verste er at det er ikke så langt unna hvordan enkelte tenker.

Jeg vil ihvertfall forby både våren, sommeren og vinteren. Høsten er ikke så ille. Nøtter, epler og pærer vil jeg slippe å gå forbi i butikken, fordi jeg er allergisk mot det. Overparfymerte kvinner gir meg innovertiss, og overparfymerte menn gjør meg voldelig. Nå er det jaggu på tide at hele verden innretter seg etter meg, og mine behov og unntak!!! (tror jaggu jeg skal slå meg sammen med handicapforbundet og sytekoret deres)

"............................."

Jepp. Vi burde sutret litt mer i hverdagen.

Skrevet

Ja faktisk!!! Jeg er svært allergisk og om folk vil ha dyr så får de iallefall la være å dra de med inn noen steder.

De eneste hunde-eierne som tar med seg hunden inn i butikker (etter min erfaring) er de som har sånne små-hunder

Tror aldri jeg har sett folk med schäfer og andre tilsvarende store hunder inne i butikker.

Den eneste gangen jeg har hatt med vår hund inn i butikk er på dyrebutikken når vi skal kjøpe noe som må prøves (!) - sånn som sæle, kløv ("hunderyggsekk") osv. Men så er det da også ikke så mange dyreallergikere som går inn i dyrebutikken... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...