Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant et supert tilbud på Haugen Bok, Henning Mankell 1-9 for 440 kr. Men jeg aner jo ikke hvilken rekkefølge jeg skal lese disse bøkene. Noen som har peiling?

Bøkene heter:

Villspor

Den hvite løvinnen

Pyramiden

Brannvegg

Hundene i Riga

Silkeridderen

Morder uten ansikt

Den femte kvinnen

Ett skritt etter

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det står inne i hver bok når de er gitt ut. Enkelt å finne ut.

Det var et fint tilbud! Hvor fant du det?

hare1365380455
Skrevet

Det står inne i hver bok når de er gitt ut. Enkelt å finne ut.

Det var et fint tilbud! Hvor fant du det?

Det sto "Haugen bok"...

hare1365380455
Skrevet

Det sto "Haugen bok"...

Tror de finnes på nettet også.

Skrevet

Se etter årstall da vel! :)

Uff, det er jo så tungvint... :P:)

Gjest Mr Papp
Skrevet

Hver bok kan fint leses for seg selv, så det spiller egentlig ingen større rolle hvilken rekkefølge du velger.

Skrevet

Hver bok kan fint leses for seg selv, så det spiller egentlig ingen større rolle hvilken rekkefølge du velger.

...det beste er å lese de i utgivelses rekkefølge, med et unntak - å begynne med den siste først...

...synes jeg da!

Skrevet

Klart det betyr noe, det er jo samme hovedperson (politimannen Kurt Wallander) gjennom de fleste av Mankells bøker, og man får ganske mye innblikk i hans privatliv i enkelte av bøkene, og da er det greit å lese ting i rekkefølge.

Rekkefølgen står for øvrig inni mange av bøkene, på en av de første sidene.

Gjest Mr Papp
Skrevet

...det beste er å lese de i utgivelses rekkefølge, med et unntak - å begynne med den siste først...

...synes jeg da!

Mjo, enig med deg i at det er det ideelle. Men Mankells bøker er lagt opp for å kunne selge i bøtter og spann hver for seg, så det er ikke så farlig. Han er for eksempel flink til å beskrive Wallanders tanker for fem år tilbake i hver jævla bok.

Gjest Mr Papp
Skrevet

Klart det betyr noe, det er jo samme hovedperson (politimannen Kurt Wallander) gjennom de fleste av Mankells bøker, og man får ganske mye innblikk i hans privatliv i enkelte av bøkene, og da er det greit å lese ting i rekkefølge.

Rekkefølgen står for øvrig inni mange av bøkene, på en av de første sidene.

Det siste er jeg klar over. Jeg er ikke blind! :-)

Når det gjelder ditt første poeng, er jeg ikke uenig i det heller. Det ideelle er å lese dem i den rekkefølgen, men i mine øyne går det også fint an å IKKE gjøre det, da bøkene er lagt opp slik at man kan "hoppe inn" i serien på et hvilket som helst stadium.

Skrevet

Mjo, enig med deg i at det er det ideelle. Men Mankells bøker er lagt opp for å kunne selge i bøtter og spann hver for seg, så det er ikke så farlig. Han er for eksempel flink til å beskrive Wallanders tanker for fem år tilbake i hver jævla bok.

...for ikke å glemme været i Skåne...regn, tåke, dis, sludd, snø, kaldt,vått, rått osv osv.

Jeg har vært i Ystad en gang....da var det blå himmel og strålende sol:-)

Skrevet

Se etter årstall da vel! :)

Jeje, da fant jeg det ut "the hard way", dvs bla to sider inn i den ene boka og lese det som sto der. Hihi.

Nå er sommerlektyren i boks iallfall! Gleder meg til å sløve på verandaen med musikk og bok.

Gjest Mr Papp
Skrevet

...for ikke å glemme været i Skåne...regn, tåke, dis, sludd, snø, kaldt,vått, rått osv osv.

Jeg har vært i Ystad en gang....da var det blå himmel og strålende sol:-)

Hehe.. Ja, vi må nok ta høyde for at allegorienes fysiske side ikke alltid stemmer overens med virkeligheten. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...