Gå til innhold

Mannfolk!

Gjest KariKruskakli.

Anbefalte innlegg

Gjest rutangis netu
Skrevet

Skulle ikke du reise kl. 1800?

Var ikke meg som skulle reise! Du svarte nok på feil innlegg?

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

13

• Goliath

5

• fei1365380229

3

• Lurveline

2

fei1365380229
Skrevet

Var ikke meg som skulle reise! Du svarte nok på feil innlegg?

Ja gitt :o)

Gjest en kone og en film
Skrevet

Mannen min gikk på puben; jeg hadde planlagt at vi skulle kose oss med film... Jeg trodde at vi hadde snakket om det i går? Vel, jeg lånte et par filmer så det skulle være en han også ville se. Men han gikk ut, han. Og jeg skal tidlig opp i morgen (jobb). Han må også tidlig opp med ungene, så jeg håper ikke han blir sen.

far til 3 adopterte
Skrevet

Hos oss er det fruen som planlegger og pakker.

Jeg pakker kun mitt eget.

Ved lengre reiser, reiser som går til andre siden av jordkloden starter hun planleggingen flere mnd. i forveien, men må legge til at det er jeg som er "pakkeselet" når vi er ute på reise,men det skulle bare mangle...

Skrevet

Mannen min gikk på puben; jeg hadde planlagt at vi skulle kose oss med film... Jeg trodde at vi hadde snakket om det i går? Vel, jeg lånte et par filmer så det skulle være en han også ville se. Men han gikk ut, han. Og jeg skal tidlig opp i morgen (jobb). Han må også tidlig opp med ungene, så jeg håper ikke han blir sen.

Du er vel ikke kona til han som tisser i senga etter festen?

Skrevet

Hæ?

Hva har dette med pakking å gjøre?

Skrevet

Vi pleier å være tidsnok ferdige. Vi har hver våre ansvarsområder:

Jeg pakker for snuppa, meg og fellesgreier.

Han pakker for seg.

Han sørger for at vi får plass til alt i bilen, stuer og sånn, så alt jeg har pakket kan være med ;)

Bra ordning, syns jeg :)

Skrevet

Ja, når det gjelder pakking og lukeparkering er det et eller annet gen som mangler. Åpenbart.

Når det gjelder lukeparkering er jeg rå;o), noe annet er det når det gjelder pakking...

Skrevet

Begynner aldri å pakke før det er 5 minutter igjen. Sånn sett er mannen din før skjema.

Godt å se at det ikke bare er meg, hvor vanskelig er det egentlig? Jeg pakker på 15 min, da er det pakket både for 2 barn og meg selv.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

1 uke?

Du er åpenbart ikke helt god. :)

Det er jo ikke så vrient. Hvor lang tid tar det å dytte ned i en bagg det man trenger? Nettopp. Det er gjort på et par minutter.

Like etter at jeg skrev innlegget, måtte jeg slå av maskinen.

Nå drar vi!, hørte jeg fra etasjen under.

Skjønner ikke at det er mulig, men mistenker at det var fordi at han ikke hadde pakket ordentlig UT heller, etter forrige fjelltur.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Dette er kanskje noe som er mer typisk for de menn du er henvist til enn for menn generelt...tror du ikke?

:)

Kan godt hende det.

Jeg har erfaring bare med min mann jeg.Derfor jeg spurte.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Ble han sen da?

Gjest en kone og en film
Skrevet

Ble han sen da?

Ja, han kom vel hjem rundt to.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Ja, han kom vel hjem rundt to.

Ok, men hvordan er han til pakke da?

Gjest en kone og en film
Skrevet

Ok, men hvordan er han til pakke da?

Jeg pakker...

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Jeg pakker...

Ok, håper det var en bra film da ihvertfall, og at du greide å kose deg tross alt.

Gjest en kone og en film
Skrevet

Ok, håper det var en bra film da ihvertfall, og at du greide å kose deg tross alt.

Ja, jeg koste meg jeg! Så en spennende film.. Hadde dere en fin tur? (Jeg husker at da jeg var liten og familien dro på tur pakket moren min for seg og barna, mens faren min pakket sitt i en liten bag.)

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Ja, jeg koste meg jeg! Så en spennende film.. Hadde dere en fin tur? (Jeg husker at da jeg var liten og familien dro på tur pakket moren min for seg og barna, mens faren min pakket sitt i en liten bag.)

Jo da vi hadde en fin tur, men så oppdaget vi på lørdag kveld at 2 av ungene hadde lus.

Da ble det en smule hysteri,men vi fikk ingenting gjort siden vi var på fjellet.

Men nå er det full lusbehandling her ihvertfall.

Skrevet

Kan godt hende det.

Jeg har erfaring bare med min mann jeg.Derfor jeg spurte.

Er det ikke litt naivt å tro at erfaringer med en mann kan være representativ for alle menn?

Skrevet

Mannen min pakker vanligvis raskt og effektivt. Han bare teller antall dager vi skal være borte, og tar med samme antall boxershorts, sokker og T-trøyer, og supplerer med gensere og bukser.

Det går jo ganske fort, og siden han er en morgenfugl, er han vanligvis ferdig relativt tidlig.

Jeg pakker til meg selv, to barn (den eldste legger selv fram mye av det som skal med) pluss _alle_ sånne viktige fellesting, alt fra mat til billetter.

Og er det om morgenen vi skal av gårde, lager jeg også frokost til alle, rydder bort etter den, ser over kjøleskapet / legger ting over i fryseren hvis vi skal være lenge borte, osv.

Jeg forsøker å fore ham med ferdige kolli som kan legges i bilen etter hvert, det er hans "jobb" (ganske enkelt siden vi har bil med stor bagasjeplass).

Han forstår aldri hvorfor det tar så "lang" (faktum er at det går ganske fort, jeg er en dreven pakker) tid før jeg blir ferdig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...