flisa Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Skrevet 11. februar 2005 Hvis noen hadde sagt det til meg hadde jeg automatisk gått ifra at han var religiøs og idiot ) Jeg har møtt en sånn, på stranda i Sverige - gubben stod og snakka med han - jeg skalv av sinne, snudde ryggen til fyren og gikk. 0 Siter
flisa Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Skrevet 11. februar 2005 Prøv kanel på mager kesam, sunt og magert. Prøv også å spise en teskje med kanel, da får du kanskje deg en liten overraskelse. Ja, en om dagen, sier Fedon! 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Jeg har møtt en sånn, på stranda i Sverige - gubben stod og snakka med han - jeg skalv av sinne, snudde ryggen til fyren og gikk. Det gjorde du rett i. Slike folk er ikke til for å omgås. Fysj. 0 Siter
Gjest kanel et topp Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Ja, en om dagen, sier Fedon! Nei,seriøst det er ikke lett å spise en hel teskje kanel. Prøv! 0 Siter
Ade|ina Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Gresk kokk ved navn Fedon? hehe Nei, han er vel ikke kokk... "Gresk kokk ved navn Fedon? hehe Nei, han er vel ikke kokk..." Nei han er en greker med flaks. 800 kr timen tar det å få pratet med han. Nei takk sa jeg da. Jeg er ikke feit, men lukkemuskelen ned til magen virker ikke som den skal. Etter en prat med min lege, og mat-tips har dette forsvunnet. Merkelig, men sant. Jeg spiser ikke usunt heller, og ikke liker jeg søtt, men jeg har nok spist for sjeldent. Så det var rådet som virket for min del. Fem måltider om dagen. 0 Siter
mAd Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 KANEL - sånn som man har på grøten til nissen!! Men er det ikke sånn at hvis man tar ei hel skje kanel og BARE kanel, så er det farlig? Man får blødninger i kjeften og sånn? Har hørt rykter om det sjø. Nå er forøvrig kanel mitt favorittkrydder etter karri, og jeg sniffer begge deler med jevne mellomrom (vel, lukter på iallefall, hver gang jeg går forbi krydderhylla;), men å spise ei heel skje.. humm.. det er veeldig tørt da *ser for seg grusomme hosteanfall* (Jeg syns det er helt forferdelg med sånne grøtreklamer hvor kanelen bare er spredt forsiktig utover tallerkenen, ærlig talt, når JEG spiser grøt, så SER du ikke grøten under all kanelen, det har jeg etter far min;) Poenget jeg egentlig prøvde å få ut her var vel igrunn at.. kanel og kjøttdeig.. jeg ser det ikke for meg, men er villig til å prøve (dog, det blir kjøttdeig av vegetartypen, yum:) 0 Siter
Ade|ina Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Men er det ikke sånn at hvis man tar ei hel skje kanel og BARE kanel, så er det farlig? Man får blødninger i kjeften og sånn? Har hørt rykter om det sjø. Nå er forøvrig kanel mitt favorittkrydder etter karri, og jeg sniffer begge deler med jevne mellomrom (vel, lukter på iallefall, hver gang jeg går forbi krydderhylla;), men å spise ei heel skje.. humm.. det er veeldig tørt da *ser for seg grusomme hosteanfall* (Jeg syns det er helt forferdelg med sånne grøtreklamer hvor kanelen bare er spredt forsiktig utover tallerkenen, ærlig talt, når JEG spiser grøt, så SER du ikke grøten under all kanelen, det har jeg etter far min;) Poenget jeg egentlig prøvde å få ut her var vel igrunn at.. kanel og kjøttdeig.. jeg ser det ikke for meg, men er villig til å prøve (dog, det blir kjøttdeig av vegetartypen, yum:) "Poenget jeg egentlig prøvde å få ut her var vel igrunn at.. kanel og kjøttdeig.. jeg ser det ikke for meg, men er villig til å prøve (dog, det blir kjøttdeig av vegetartypen, yum:)" Du har vel ikke tilfeldigvis en oppskrift på vegetarkjøttkaker? Har prøvd mange, men enten så blir de for løse, for harde, eller rett og slett uspiselige smaksmessig :-) 0 Siter
Gjest svelge en sandstorm Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Men er det ikke sånn at hvis man tar ei hel skje kanel og BARE kanel, så er det farlig? Man får blødninger i kjeften og sånn? Har hørt rykter om det sjø. Nå er forøvrig kanel mitt favorittkrydder etter karri, og jeg sniffer begge deler med jevne mellomrom (vel, lukter på iallefall, hver gang jeg går forbi krydderhylla;), men å spise ei heel skje.. humm.. det er veeldig tørt da *ser for seg grusomme hosteanfall* (Jeg syns det er helt forferdelg med sånne grøtreklamer hvor kanelen bare er spredt forsiktig utover tallerkenen, ærlig talt, når JEG spiser grøt, så SER du ikke grøten under all kanelen, det har jeg etter far min;) Poenget jeg egentlig prøvde å få ut her var vel igrunn at.. kanel og kjøttdeig.. jeg ser det ikke for meg, men er villig til å prøve (dog, det blir kjøttdeig av vegetartypen, yum:) Jeg tok en gang og svelte en stor spiseskje kanel, på styrten...Det var ikke så behagelig. Føltes ut som om jeg hadde svelt sand eller no! Kasta opp, og brakk meg i mange timer etterpå. Ikke å anbefale akkurat. 0 Siter
Gjest iekke farlig Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Men er det ikke sånn at hvis man tar ei hel skje kanel og BARE kanel, så er det farlig? Man får blødninger i kjeften og sånn? Har hørt rykter om det sjø. Nå er forøvrig kanel mitt favorittkrydder etter karri, og jeg sniffer begge deler med jevne mellomrom (vel, lukter på iallefall, hver gang jeg går forbi krydderhylla;), men å spise ei heel skje.. humm.. det er veeldig tørt da *ser for seg grusomme hosteanfall* (Jeg syns det er helt forferdelg med sånne grøtreklamer hvor kanelen bare er spredt forsiktig utover tallerkenen, ærlig talt, når JEG spiser grøt, så SER du ikke grøten under all kanelen, det har jeg etter far min;) Poenget jeg egentlig prøvde å få ut her var vel igrunn at.. kanel og kjøttdeig.. jeg ser det ikke for meg, men er villig til å prøve (dog, det blir kjøttdeig av vegetartypen, yum:) Det er ikke farlig, men det føles ut som alt av fuktighet forsvinner ut av munnen. Veldig tørt og morsomt å se andre gjøre det. Munnen nesten lukker seg selv. 0 Siter
mAd Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Det er ikke farlig, men det føles ut som alt av fuktighet forsvinner ut av munnen. Veldig tørt og morsomt å se andre gjøre det. Munnen nesten lukker seg selv. Hehe ok, jeg tror deg, men jeg har ikke tenkt til å prøve (dog, å lure sambo kunne vært no.. hmm:) 0 Siter
mAd Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 "Poenget jeg egentlig prøvde å få ut her var vel igrunn at.. kanel og kjøttdeig.. jeg ser det ikke for meg, men er villig til å prøve (dog, det blir kjøttdeig av vegetartypen, yum:)" Du har vel ikke tilfeldigvis en oppskrift på vegetarkjøttkaker? Har prøvd mange, men enten så blir de for løse, for harde, eller rett og slett uspiselige smaksmessig :-) Hmm ingen oppskrifter, nei, men gourmetbollene du får kjøpt på helsekosten er veldig gode med poteter og brunsaus *mmm* Fant ikke noe i kokebøkene mine heller, men du kan jo sjekke ut http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=vegetarian+meat+balls&btnG=Search ? 0 Siter
Ade|ina Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Hmm ingen oppskrifter, nei, men gourmetbollene du får kjøpt på helsekosten er veldig gode med poteter og brunsaus *mmm* Fant ikke noe i kokebøkene mine heller, men du kan jo sjekke ut http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=vegetarian+meat+balls&btnG=Search ? "Hmm ingen oppskrifter, nei, men gourmetbollene du får kjøpt på helsekosten er veldig gode med poteter og brunsaus *mmm*" Hvilken som helst helsekost, eller... Takk forresten :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 "Poenget jeg egentlig prøvde å få ut her var vel igrunn at.. kanel og kjøttdeig.. jeg ser det ikke for meg, men er villig til å prøve (dog, det blir kjøttdeig av vegetartypen, yum:)" Du har vel ikke tilfeldigvis en oppskrift på vegetarkjøttkaker? Har prøvd mange, men enten så blir de for løse, for harde, eller rett og slett uspiselige smaksmessig :-) Vegetarkjøttkaker = selvmotsigelse... ;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Leste i et blad at kanel inneholder enormt med antioksidanter, altså er veldig sunt! Tror en teskje kanel inneholder like mye antioksidanter som 7 kilo gulrøtter! 0 Siter
mAd Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 "Hmm ingen oppskrifter, nei, men gourmetbollene du får kjøpt på helsekosten er veldig gode med poteter og brunsaus *mmm*" Hvilken som helst helsekost, eller... Takk forresten :-) Nja, enhver helsekost som har fryser (de fleste heromkring iallefall) 0 Siter
Ade|ina Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Vegetarkjøttkaker = selvmotsigelse... ;-) Ja ikke at jeg har tenkt å bli vegetarianer, men veggiskjøttkaker kan være bra innimellom. De jeg har laget blir det ikke noe greie på. Jeg fikk det vel spiselig en gang, men det var jo selvsagt bare meg som syntes det. Ja guttungen tok et par for å være snill med mamma :-), men jeg fikk høre det av de andre - at dette var ikke noe særlig. 0 Siter
Ade|ina Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Nja, enhver helsekost som har fryser (de fleste heromkring iallefall) Ja da får jeg prøve det :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Ja ikke at jeg har tenkt å bli vegetarianer, men veggiskjøttkaker kan være bra innimellom. De jeg har laget blir det ikke noe greie på. Jeg fikk det vel spiselig en gang, men det var jo selvsagt bare meg som syntes det. Ja guttungen tok et par for å være snill med mamma :-), men jeg fikk høre det av de andre - at dette var ikke noe særlig. Men altså - veggiser spiser ikke kjøtt. Altså er det ikke kjøttkaker, men "kaker" av et eller annet - men ikke kjøtt, dermed ikke kjøttkaker ;-) Er mye god veggis-mat, men kjøttkaker er det nå ikke :-) 0 Siter
Ade|ina Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Men altså - veggiser spiser ikke kjøtt. Altså er det ikke kjøttkaker, men "kaker" av et eller annet - men ikke kjøtt, dermed ikke kjøttkaker ;-) Er mye god veggis-mat, men kjøttkaker er det nå ikke :-) "Er mye god veggis-mat, men kjøttkaker er det nå ikke :-)" Jeg vet da det, men hvis man får i di rette ingrediensene, og rett blanding av krydder, så kan det bli godt. OG uten kjøtt. Det blir jo selvsagt galt å kalle det kjøttkaker, men veggisboller da? Samme igrunn. Jeg har lett lenge etter vegetarkjøttkakeoppskrift som fungerer og smaker godt, men det er vanskelig. 0 Siter
Gemini Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 "Er mye god veggis-mat, men kjøttkaker er det nå ikke :-)" Jeg vet da det, men hvis man får i di rette ingrediensene, og rett blanding av krydder, så kan det bli godt. OG uten kjøtt. Det blir jo selvsagt galt å kalle det kjøttkaker, men veggisboller da? Samme igrunn. Jeg har lett lenge etter vegetarkjøttkakeoppskrift som fungerer og smaker godt, men det er vanskelig. Har smakt "zucchini (=squash) balls" og andre vegetable balls i Hellas, men de forsøkte ikke å ligne på kjøttboller. Men godt var det! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.