Gjest korrekturleseren Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 hihi Ja, da ser du at det virker. Jeg for min del liker best hjemmebakt brød... Mmmm, mammas eller "svigermors". De jeg baker selv blir aldri så gode. I artikkelen står det at: "Den dag i dag kan man reise til Tyskland, til Bad Wörishofen og la seg behandle etter Kneipps metoder og prinsipper." Ja til renhet og sølibat!Hahahha.Så fristende!Eller? 0 Siter
Freya Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Du har helt rett! :-) Tror det var en fyr ved navn Kneipp som kom opp med oppskrifta. For de spesielt interesserte så kan man lese historien om Kneipp her: http://www.brodfakta.no/cparticle120232-20016a.html Det hadde jeg jo allerede sagt joooo! 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Nåja, det vil jeg nå se bevis på ja. Med glede, det er meg, jeh reklamerer for favorittbrødet mitt, nemlig kneipp http://www.soapmaking.com/images/kneipp/knlogo.jpg eh se bort fra "the herbal bath company," en liten glipp bare 0 Siter
Freya Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Med glede, det er meg, jeh reklamerer for favorittbrødet mitt, nemlig kneipp http://www.soapmaking.com/images/kneipp/knlogo.jpg eh se bort fra "the herbal bath company," en liten glipp bare Haha ja ok, jeg er overbevist. 0 Siter
mAd Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Samboeren min LIKER faktisk kneip! Han kan ikke skjønne hva jeg har imot det *rister oppgitt på huet* Heldigvis syns han skikkelig grovt brød er enda bedre (etter jeg fikk konvertert han), og han har blitt en fantastisk brødbaker (på EGET intiativ! wtf?) etterhvert Skal man leve på kneip, må man jo kjøpe nytt brød hver bidige dag, for når det har liggi noen timer, er det bløtt og ekkelt eller hardt og uspiselig, alt ettersom hva man oppbevarer det i *grøsse* 0 Siter
Gemini Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Det hadde jeg jo allerede sagt joooo! Jeg hadde ikke lest gjennom alt mulig i tråden da... Kan jeg noensinne tilgis? ;-) 0 Siter
Freya Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Jeg hadde ikke lest gjennom alt mulig i tråden da... Kan jeg noensinne tilgis? ;-) Jeg skal tenke på det... *tenke* Ok, da! 0 Siter
Zarine Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Det går faktisk an å spise når det er heilt ferskt. Dessverre er kneippbrødet av ein slik sort at det går frå å vere "ferskt" til å bli "gammalt" på cirka... ein time eller deromkring. Kva er verre enn kneipp? Å kjøpe kneipp frå i går fordi ein har dårleg råd :-( 0 Siter
Zarine Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Skjønner ikke at noen kjøper et brød til 5,90 når de fleste andre brød koster 15-18 kroner, da sier det seg selv at det ikke er mye godt. Har ikke smakt kneipp på 15 år jeg tror jeg... "Skjønner ikke at noen kjøper et brød til 5,90 når de fleste andre brød koster 15-18 kroner" Har du tenkt tanken "dårleg råd" ? Eg kjøper heller verken fersk eller daggammal kneipp når eg har råd til skikkeleg brød, men det har vi ikkje alltid, og da er brød til 5,90 eller 3,50 bra å ha. Når det er sagt, så syns gemalen at det ikkje er nokonting gale med kneippen, så det gjer det jo litt greiare. 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Du har helt rett! :-) Tror det var en fyr ved navn Kneipp som kom opp med oppskrifta. For de spesielt interesserte så kan man lese historien om Kneipp her: http://www.brodfakta.no/cparticle120232-20016a.html takk for opplysning, interessant lesning:) 0 Siter
Gjest spis godt brød Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Det består jo bare av spon og luft..derfor det er så usmakelig og billig. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 For å få litt motvekt her: Kneipp er godt, det. Helst kjøper vi formkneipp, det er husets favoritt her hos oss. 0 Siter
Gemini Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 For å få litt motvekt her: Kneipp er godt, det. Helst kjøper vi formkneipp, det er husets favoritt her hos oss. Spiser dere det opp samme dagen som det er kjøpt, så er det vel godt nok... Jeg vokste opp med kneippbrød, og huff, det skal mye til før det blir kjøpt inn nå altså. 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Det går faktisk an å spise når det er heilt ferskt. Dessverre er kneippbrødet av ein slik sort at det går frå å vere "ferskt" til å bli "gammalt" på cirka... ein time eller deromkring. Kva er verre enn kneipp? Å kjøpe kneipp frå i går fordi ein har dårleg råd :-( Gulrotbrød holder seg ferskt i mange dager, og har en slik deilig, litt kladdete konsistens, som jeg elsker! 0 Siter
Prozak Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Spør heller hvorfor DU synes det smaker så vondt :-) Jeg synes det smaker godt, men spiser det ikke p.g.a at det ikke akkurat er sundt brød. "............................." 0 Siter
Gjest meg igjen, ja Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 Kneip er kanongodt! Det billige på kiwi og rimi, ikke de myke. De må ha skorpe. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.