Gå til innhold

Hvorfor smaker kneip så vondt?

Anbefalte innlegg

Gjest korrekturleseren
Skrevet

hihi

Ja, da ser du at det virker.

Jeg for min del liker best hjemmebakt brød... Mmmm, mammas eller "svigermors". De jeg baker selv blir aldri så gode.

I artikkelen står det at: "Den dag i dag kan man reise til Tyskland, til Bad Wörishofen og la seg behandle etter Kneipps metoder og prinsipper."

Ja til renhet og sølibat!Hahahha.Så fristende!Eller?

Skrevet

Samboeren min LIKER faktisk kneip! Han kan ikke skjønne hva jeg har imot det *rister oppgitt på huet* ;)

Heldigvis syns han skikkelig grovt brød er enda bedre (etter jeg fikk konvertert han), og han har blitt en fantastisk brødbaker (på EGET intiativ! wtf?) etterhvert ;)

Skal man leve på kneip, må man jo kjøpe nytt brød hver bidige dag, for når det har liggi noen timer, er det bløtt og ekkelt eller hardt og uspiselig, alt ettersom hva man oppbevarer det i *grøsse*

Skrevet

Det hadde jeg jo allerede sagt joooo! :)

Jeg hadde ikke lest gjennom alt mulig i tråden da...

Kan jeg noensinne tilgis? ;-)

Skrevet

Jeg hadde ikke lest gjennom alt mulig i tråden da...

Kan jeg noensinne tilgis? ;-)

Jeg skal tenke på det...

*tenke*

Ok, da! :)

Skrevet

Det går faktisk an å spise når det er heilt ferskt.

Dessverre er kneippbrødet av ein slik sort at det går frå å vere "ferskt" til å bli "gammalt" på cirka... ein time eller deromkring.

Kva er verre enn kneipp?

Å kjøpe kneipp frå i går fordi ein har dårleg råd :-(

Skrevet

Skjønner ikke at noen kjøper et brød til 5,90 når de fleste andre brød koster 15-18 kroner, da sier det seg selv at det ikke er mye godt.

Har ikke smakt kneipp på 15 år jeg tror jeg...

"Skjønner ikke at noen kjøper et brød til 5,90 når de fleste andre brød koster 15-18 kroner"

Har du tenkt tanken "dårleg råd" ?

Eg kjøper heller verken fersk eller daggammal kneipp når eg har råd til skikkeleg brød, men det har vi ikkje alltid, og da er brød til 5,90 eller 3,50 bra å ha.

Når det er sagt, så syns gemalen at det ikkje er nokonting gale med kneippen, så det gjer det jo litt greiare.

Gjest spis godt brød
Skrevet

Det består jo bare av spon og luft..derfor det er så usmakelig og billig.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

For å få litt motvekt her: Kneipp er godt, det. Helst kjøper vi formkneipp, det er husets favoritt her hos oss.

Skrevet

For å få litt motvekt her: Kneipp er godt, det. Helst kjøper vi formkneipp, det er husets favoritt her hos oss.

Spiser dere det opp samme dagen som det er kjøpt, så er det vel godt nok...

Jeg vokste opp med kneippbrød, og huff, det skal mye til før det blir kjøpt inn nå altså.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Det går faktisk an å spise når det er heilt ferskt.

Dessverre er kneippbrødet av ein slik sort at det går frå å vere "ferskt" til å bli "gammalt" på cirka... ein time eller deromkring.

Kva er verre enn kneipp?

Å kjøpe kneipp frå i går fordi ein har dårleg råd :-(

Gulrotbrød holder seg ferskt i mange dager, og har en slik deilig, litt kladdete konsistens, som jeg elsker!

Skrevet

Spør heller hvorfor DU synes det smaker så vondt :-)

Jeg synes det smaker godt, men spiser det ikke p.g.a at det ikke akkurat er sundt brød.

"............................."

Gjest meg igjen, ja
Skrevet

Kneip er kanongodt! Det billige på kiwi og rimi, ikke de myke. De må ha skorpe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...