mohd Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hei.Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal formulere meg, men lurer litt på depresjon og hva jeg skal gjøre. Har vært deprimert en tid (omtrent 3 år), og føler meg konstant sliten og uopplagt. Dette blir egentlig verre og verre, og det er nå år siden jeg kan huske å ha stått opp en morgen med en følelese av overskudd og livsglede. Grunnet en del omstendigheter i nærmeste familie (søster var sammen med en psykopat, 2 små barn sammen, har nå voldsalarm, jeg er eneste i nær famlilie som bor i nærheten), har livet føltes tungt. Har en dyktig fastlege, som jeg har hatt samtaler med ved behov. Jeg klarer imidlertid ikke å få formidlet alt som ligger meg på hjertet. Mister troen på livet. Synes det er ganske meningsløst til tider. Jobber som lærer. Føler alle krever og krever. Føler meg dum og rar. Vært mye mobbet tidligere. Overvektig nå. Hater meg selv, men spiser for å bli roligere og dempe frustrasjon? Orker snart ikke mer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173871-depresjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
huufsa Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hei! Jeg syns det virker som du kan trenge en psykolog? Du kan ha kommet inn i en ond sirkel... -du er bekymret for din søster og barna, samtidig også for deg selv og hva som skjer med deg. Spisingen din kan ha blitt en følge av all frustrasjonen i livet ditt, og nettopp spisingen kan forårsake at du er trøtt og uopplagt. Kan du nevne ordet 'spiseforstyrrelse' for legen din? Tvangsspising er nemlig det... Jeg vet hvordan du har det. Prøv å ta opp med legen din hvordan du kan 'bryte' den onde sirkelen? Ønsker deg masse lykke til. *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173871-depresjon/#findComment-1151587 Del på andre sider Flere delingsvalg…