Gå til innhold

Cipralex nedtrapping etter 5 uker?


Joppe2

Anbefalte innlegg

Må jeg trappe ned cipralex når jeg har stått på 10 mg i 5 uker?

Jeg tror ikke jeg tåler denne medisinen...er fortsatt kvalm og orker nesten ikke mat.Snakket m Legen min om dette, han mente jeg bare skulle kutte de ut hvis de ga meg plager...det som var rart, var at han ikke kom opp med noe alternativ medisin.Håper på raskt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Btw...er jo veldig usikker på om de har gitt meg noen effekt...går det evt ann å beg. igjen, hvis jeg merker jeg blir mer dep/får økt angst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke mitt spesialområde altså men jeg var kvalm i 8 uker av Cipramil og de hadde heller ikke noen effekt. Gikk på det i 10 mnd og var like kvalm da jeg trappet ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke mitt spesialområde altså men jeg var kvalm i 8 uker av Cipramil og de hadde heller ikke noen effekt. Gikk på det i 10 mnd og var like kvalm da jeg trappet ned.

Gikk kvalmen helt bort etter 8 uker...Uff jeg er så usikker på om det er riktig å kutte de ut...tror kansje de har hatt litt eff., men er så vanskelig å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk kvalmen helt bort etter 8 uker...Uff jeg er så usikker på om det er riktig å kutte de ut...tror kansje de har hatt litt eff., men er så vanskelig å si.

Ja, det forsvant helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk kvalmen helt bort etter 8 uker...Uff jeg er så usikker på om det er riktig å kutte de ut...tror kansje de har hatt litt eff., men er så vanskelig å si.

Takk for svar Dorthe :)Nå spør jeg mye...kom du deg gjennom depresjonen uten medisiner, eller byttet du etter 10 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar Dorthe :)Nå spør jeg mye...kom du deg gjennom depresjonen uten medisiner, eller byttet du etter 10 mnd?

Jeg var like deppa uansett jeg, jeg tror kanskje antidepressiva ikke er riktig medisin for meg. Og jeg hadde vel prøvd de fleste merkene, både av de nye og av det gamle slaget.

Ikke var jeg noe glad heller, nå er jeg i det minste ganske glad innimellom. Men nå spiser jeg Rivotril som jeg får for helt andre ting enn psyken og jeg tror kanskje bivirkningen der er at jeg ikke er deppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brumledama

Jeg var like deppa uansett jeg, jeg tror kanskje antidepressiva ikke er riktig medisin for meg. Og jeg hadde vel prøvd de fleste merkene, både av de nye og av det gamle slaget.

Ikke var jeg noe glad heller, nå er jeg i det minste ganske glad innimellom. Men nå spiser jeg Rivotril som jeg får for helt andre ting enn psyken og jeg tror kanskje bivirkningen der er at jeg ikke er deppa.

Rivotril er stemningsstabiliserende i tillegg til å hjelpe mot muskelspenninger og være epilepsimedisin.

Så der har du nok svaret.

Rivotril demper også angst og uro. Men alt det vet du sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd andre SSRI? Som for eksempel seroxat, cipramil, fontex? Nå når du har brukt tid og krefter på en opptrapping,er det ofte mulig å bare gå direkte over på et annet lignende antidepressiva. Da må du ta kontakt med lege og finne ut hva du skal prøve og rett dosering. Siden du fortsatt trenger et middel mot depresjon, tror jeg at jeg ville tatt opp dette snarest med legen. Ellers er det slik at jeg tror jeg ville trappet ned til 5 mg den første uken, hvis du velger å slutte. Min erfaring er at leger ofte sier at du kan slutte bråere enn det som er mest behagelig for oss. Noen av oss er litt mer ømfindtlige enn andre, meg selv inkludert.Ikke la deg skremme av at det "mislyktes" hvis dette er ditt første forsøk. Det er ikke morsomt å prøve ut medisiner som bare gir en bivirkninger. I mitt tilfelle klaffet det på 4. forsøk. Og jeg er glad jeg ikke gav det opp.

VH Bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...