Reven1365380455 Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 http://www.idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=6478 "I en meningsmåling gjort for TV-kanalen CBS like før presidentvalget, sa 55% at de tror Gud skapte menneskene i sin nåværende form, og 27% sa at menneskene har utviklet seg, men at Gud har styrt prosessen. Bare 13% tror på utviklingslæren, der Gud er utelatt." Det er virkelig skremmende, men konsistent med det inntrykker jeg etter hvert har fått av amerikanerne. 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Amerikanerne er fette sprø, det er det bare å konstatere. Men man må huske at mange av de som utvandret til USA i utgangspunktet var religiøse gærninger. Det er klart at dette har satt sine spor både i kulturen og genetikken der borte (apropos utviklingslæren). 0 Siter
Prozak Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Amerikanerne er fette sprø, det er det bare å konstatere. Men man må huske at mange av de som utvandret til USA i utgangspunktet var religiøse gærninger. Det er klart at dette har satt sine spor både i kulturen og genetikken der borte (apropos utviklingslæren). De fleste religiøse gærninger og fanatikere, kanskje med unntak av islamister, finner du nok i usa, ja :-) "............................." 0 Siter
amber sun Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Enig med deg. Og ja, det er skremmende. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Noen ganger er jeg innom et amerikansk forum. Omtrent alle der er religiøse, og noen er ekstreme. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Amerikanere generelt er steike gærne. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 ...at du har større bekymringer knyttet til ditt nærmiljø, enn den påstått økende kristentroen i USA. Personlig har jeg et helt annet inntrykk av amerikanere, også kristne amerikanere, enn de som ytrer seg i denne tråden. Kanskje du har gjort deg opp en mening på feil grunnlag? 0 Siter
Prozak Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 ...at du har større bekymringer knyttet til ditt nærmiljø, enn den påstått økende kristentroen i USA. Personlig har jeg et helt annet inntrykk av amerikanere, også kristne amerikanere, enn de som ytrer seg i denne tråden. Kanskje du har gjort deg opp en mening på feil grunnlag? Jeg har også hatt et problemfritt forhold til de fleste amerikanere jeg har kjent, bodd sammen med etc. Men man kommer likvel ikke bort fra det utrolige faktum at en stor andel amerikanere faktisk TROR at "gud" skapte mennesket som det er nå. Altså - fullstendig ignorans for alt som er regnet som akseptert historie og vitenskap. ".........................." 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Jeg har også hatt et problemfritt forhold til de fleste amerikanere jeg har kjent, bodd sammen med etc. Men man kommer likvel ikke bort fra det utrolige faktum at en stor andel amerikanere faktisk TROR at "gud" skapte mennesket som det er nå. Altså - fullstendig ignorans for alt som er regnet som akseptert historie og vitenskap. ".........................." Ignoranse kommer i mange former, ofte forkledd som «akseptert historie og vitenskap». Jeg for min del utelukker ingenting. 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Noen ganger er jeg innom et amerikansk forum. Omtrent alle der er religiøse, og noen er ekstreme. Men de er likevel ikke så gale som Bondevik og Høybråten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.