Gå til innhold

Amerikanerne tar 14 steg bakover.

Anbefalte innlegg

Reven1365380455
Skrevet

http://www.idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=6478

"I en meningsmåling gjort for TV-kanalen CBS like før presidentvalget, sa 55% at de tror Gud skapte menneskene i sin nåværende form, og 27% sa at menneskene har utviklet seg, men at Gud har styrt prosessen. Bare 13% tror på utviklingslæren, der Gud er utelatt."

Det er virkelig skremmende, men konsistent med det inntrykker jeg etter hvert har fått av amerikanerne.

Jeg er en annen
Skrevet

Amerikanerne er fette sprø, det er det bare å konstatere. Men man må huske at mange av de som utvandret til USA i utgangspunktet var religiøse gærninger. Det er klart at dette har satt sine spor både i kulturen og genetikken der borte (apropos utviklingslæren).

Skrevet

Amerikanerne er fette sprø, det er det bare å konstatere. Men man må huske at mange av de som utvandret til USA i utgangspunktet var religiøse gærninger. Det er klart at dette har satt sine spor både i kulturen og genetikken der borte (apropos utviklingslæren).

De fleste religiøse gærninger og fanatikere, kanskje med unntak av islamister, finner du nok i usa, ja :-)

"............................."

Skrevet

Noen ganger er jeg innom et amerikansk forum. Omtrent alle der er religiøse, og noen er ekstreme.

Skrevet

...at du har større bekymringer knyttet til ditt nærmiljø, enn den påstått økende kristentroen i USA.

Personlig har jeg et helt annet inntrykk av amerikanere, også kristne amerikanere, enn de som ytrer seg i denne tråden. Kanskje du har gjort deg opp en mening på feil grunnlag?

Skrevet

...at du har større bekymringer knyttet til ditt nærmiljø, enn den påstått økende kristentroen i USA.

Personlig har jeg et helt annet inntrykk av amerikanere, også kristne amerikanere, enn de som ytrer seg i denne tråden. Kanskje du har gjort deg opp en mening på feil grunnlag?

Jeg har også hatt et problemfritt forhold til de fleste amerikanere jeg har kjent, bodd sammen med etc. Men man kommer likvel ikke bort fra det utrolige faktum at en stor andel amerikanere faktisk TROR at "gud" skapte mennesket som det er nå. Altså - fullstendig ignorans for alt som er regnet som akseptert historie og vitenskap.

".........................."

Skrevet

Jeg har også hatt et problemfritt forhold til de fleste amerikanere jeg har kjent, bodd sammen med etc. Men man kommer likvel ikke bort fra det utrolige faktum at en stor andel amerikanere faktisk TROR at "gud" skapte mennesket som det er nå. Altså - fullstendig ignorans for alt som er regnet som akseptert historie og vitenskap.

".........................."

Ignoranse kommer i mange former, ofte forkledd som «akseptert historie og vitenskap».

Jeg for min del utelukker ingenting.

Skrevet

Noen ganger er jeg innom et amerikansk forum. Omtrent alle der er religiøse, og noen er ekstreme.

Men de er likevel ikke så gale som Bondevik og Høybråten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...