cathysand1365380805 Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Hei,Hva er tidsperspektiv om man ønsker og trenger 50% uførepensjon (kombinert med 50% stilling) pga sykdom (medfødt) som ikke vil bedre seg? Holder det med 1 års kontinuerlig sykemelding og en lege som er enig, eller går man alltid via en periode til med rehabilitering osv? 0 Siter
Gjest også kronisk syk Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Jeg holder også på med den lange veien mot uføretrygd. For å få uføretrygd må du igjennom attføring selv om både du og din fastlege vet at du aldri vil kunne jobbe mer enn 50%. Etter forsøkt attføring på 50% eller mindre vil det blir aktuelt å gå over på uføretrygd. 0 Siter
Kvinna Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Jeg holder også på med den lange veien mot uføretrygd. For å få uføretrygd må du igjennom attføring selv om både du og din fastlege vet at du aldri vil kunne jobbe mer enn 50%. Etter forsøkt attføring på 50% eller mindre vil det blir aktuelt å gå over på uføretrygd. Er du sikker på at en MÅ gjennom attføring? (Altså mer/annen utdanning?). Er i samme situasjon, men har forstått det sånn at det kan bli innvilge uten attføring hvis en kan finne deltidsjobb med eksisterende utdanning og diagnosen/helsetilstanden er sånn at det virkelig ikke er håp... Mye mulig jeg tar feil assa! Er helt nye i "systemet"... 0 Siter
Gjest også kronisk syk Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Er du sikker på at en MÅ gjennom attføring? (Altså mer/annen utdanning?). Er i samme situasjon, men har forstått det sånn at det kan bli innvilge uten attføring hvis en kan finne deltidsjobb med eksisterende utdanning og diagnosen/helsetilstanden er sånn at det virkelig ikke er håp... Mye mulig jeg tar feil assa! Er helt nye i "systemet"... Jeg har forstått det slik at man må igjennom attføring. Det er det jeg har fått beskjed om. Men jeg er også helt fersk i den delen av systemet så jeg er ikke 100% sikker. 0 Siter
cathysand1365380805 Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Skrevet 12. februar 2005 Jeg holder også på med den lange veien mot uføretrygd. For å få uføretrygd må du igjennom attføring selv om både du og din fastlege vet at du aldri vil kunne jobbe mer enn 50%. Etter forsøkt attføring på 50% eller mindre vil det blir aktuelt å gå over på uføretrygd. Takk for svar 0 Siter
tiliti Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 Er du sikker på at en MÅ gjennom attføring? (Altså mer/annen utdanning?). Er i samme situasjon, men har forstått det sånn at det kan bli innvilge uten attføring hvis en kan finne deltidsjobb med eksisterende utdanning og diagnosen/helsetilstanden er sånn at det virkelig ikke er håp... Mye mulig jeg tar feil assa! Er helt nye i "systemet"... Det er helt individuelt. Alt etter diagnosen og din alder, blant annet. Du får bare vente og se. Men sansynligheten er stor, iallefall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.