Gå til innhold

Røde prikker på innside av lår, nesten i skrittet

Anbefalte innlegg

Hei Per, Mitt navn er Thomas. jeg er 24 år gammel og har noen spørsmål om noen røde prikker jeg har fått på innsiden av låret. i forige uke en gang så begynte det å klø litt på innisden av låret og jeg så senere i uka at jeg hadde noen røde prikker der. de er i ett område på 4x5 cm og de har ingen topper. de kan se ut som flekker også men ettersom jeg har klødd litt men også prøvd å unngå å klø så har det kanskje blitt litt mer irritert. jeg la merke til at jeg hadde noe som ligna på tørr hud på pungen i går og dagen før men det ser ut til å være borte nå. plagen er til tider at det klør veldig, og når jeg først begynner å klø så er det så vanvittig godt men det blir jo bare værre hvis jeg fortsetter men hmmm. jeg er en rolig type som ikke er ute blandt mange folk og jeg kan ikke si jeg har vært borti noe spesielt i det siste. har ingen kjæreste for øyeblikket og har ikke vært sammen eller hatt samleie men noen på over 1 år. har ikke hatt no eksem før eller noen hud plager. jeg fikk tatt noen bilder av prikkene så du kan se selv : http://home.no/thebug/testpage/prikker02.JPG og http://home.no/thebug/testpage/prikker01.JPG . bildet er tatt på samme plassen men med litt mer lys på det ene bildet. hva tror du dette kan være?Thomas :)

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

det kan være sopp. Lokalisasjon, kløe og utseende kan passe. Hudlegen ville skrapt litt og mikroskopert, men det er ikke så lett over nettet.

Det du kan gjøre er å bruke en Lamisil krem (reseptfri) i 2 uker. Går det bort er du fornøyd, gjør det ikke må du nok vise det frem in natura.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...