Gå til innhold

Fra Cipralex til Fontex?


pilt2005

Anbefalte innlegg

Går på 10 mg Cipralex. Problem med vektøkning. Kan jeg gå over til Fontex 20 mg uten videre? Er Fontex mer gunstig i forhold til å stagge appetitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, du kan gå direkte over. Jeg ville faktisk foreslå tre dagers overlapp.

Nei, det er ingen dokumentasjon for at Fontex skulle være bedre eller verre i forholdtil vektendring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan gå direkte over. Jeg ville faktisk foreslå tre dagers overlapp.

Nei, det er ingen dokumentasjon for at Fontex skulle være bedre eller verre i forholdtil vektendring.

Hvorfor står det da i Felleskatalogen at Fontex kan brukes som medikamentell behandling av bulimi, sammen med psykoterapi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvorfor står det da i Felleskatalogen at Fontex kan brukes som medikamentell behandling av bulimi, sammen med psykoterapi?

Behandling av den sykelige tilstanden bulimi er noe annet enn generell påvirkning på matlysten og metthetsfølelsen.

Selv om Fontex er virksom på bulimi, har den aldri vært lansert som et slankemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...