Gå til innhold

Morsdag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med dette vil jeg bare ønske alle mødre her inne på DOL en riktig fin morsdag!

---

Det er fedrene våre som lærer oss hva vi bør bli; mødrene lærer oss hva vi er.

Skrevet

Tusen takk - og om du er mor selv - gratulerer til deg også!

Skrevet

Også sender vi en varm og trøstende tanke til alle mødre som av forskjellige grunner ikke får ha barna sine hos seg i dag, og mange andre dager i året.

HIlsen bugge.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Ååååååååååå.. tusen takk :))

Første som har gratulert meg :)

Skjønner forresten ikke hva du mener med: "Det er fedrene våre som lærer oss hva vi bør bli"... Tror ikke faren min lærte meg noe i den retning???

..og "mødrene lærer oss hva vi er"... Der har jeg nok også gått glipp av noe!

Men jeg har vært mor for alle penga, og belønningen kommer nok etterhvert. Uansett belønning eller ikke: Jeg ville aldri valgt omigjen. Jeg har gjort en innsats jeg er stolt over. Selv om det har kostet blod svette tårer, og ingen kan egentlig vite hvor stor bragd det har vært, og jeg kunne gladelig oppdradd 5 unger med samme kjærlighet jeg har gitt.

Skrevet

Ååååååååååå.. tusen takk :))

Første som har gratulert meg :)

Skjønner forresten ikke hva du mener med: "Det er fedrene våre som lærer oss hva vi bør bli"... Tror ikke faren min lærte meg noe i den retning???

..og "mødrene lærer oss hva vi er"... Der har jeg nok også gått glipp av noe!

Men jeg har vært mor for alle penga, og belønningen kommer nok etterhvert. Uansett belønning eller ikke: Jeg ville aldri valgt omigjen. Jeg har gjort en innsats jeg er stolt over. Selv om det har kostet blod svette tårer, og ingen kan egentlig vite hvor stor bragd det har vært, og jeg kunne gladelig oppdradd 5 unger med samme kjærlighet jeg har gitt.

Det var et sitat jeg fant på ordtak.no (tror jeg), som jeg tenkte passet fint i dag. Det kan sikkert forstås på flere måter, men sånn jeg valgte å tolke det var at fedre har mer klare retningslinjer for hvordan barna skal være; alt fra hvordan de skal oppføre seg til hva slags utdannelse de skal ha, og pusher litt på, mens mødre derimot har en ubetinget kjærlighet til barna sine uansett hvilken retning de går, og lærer dem til å videreføre den kjærligheten (som i å vise omsorg, empati og nestekjærlighet) til andre uten å forvente noe tilbake.

Og med det mente jeg å rette en takk til alle mødre for nettopp å ha evnen til å vise den morskjærligheten!

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Det var et sitat jeg fant på ordtak.no (tror jeg), som jeg tenkte passet fint i dag. Det kan sikkert forstås på flere måter, men sånn jeg valgte å tolke det var at fedre har mer klare retningslinjer for hvordan barna skal være; alt fra hvordan de skal oppføre seg til hva slags utdannelse de skal ha, og pusher litt på, mens mødre derimot har en ubetinget kjærlighet til barna sine uansett hvilken retning de går, og lærer dem til å videreføre den kjærligheten (som i å vise omsorg, empati og nestekjærlighet) til andre uten å forvente noe tilbake.

Og med det mente jeg å rette en takk til alle mødre for nettopp å ha evnen til å vise den morskjærligheten!

takk til deg - enten det gjelder din mamma eller du selv er mamma!

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...