Gå til innhold

En liten sang/dikt


Gjest koma

Anbefalte innlegg

Et lite(sikkert teit) dikt til alle med sf...og andre som gidder å lese..Er ingen poet,men skriver litt i blant, det får meg til å føle meg litt bedre. Kan anbefales,hihi=o/

Skrev dette(som egentlig er en sang) da jeg var langt nede en kveld...Et forsøk på å motivere meg selv, liksom! Hvorfor den ble på engelsk vet jeg ikke, skriver vanligvis norsk da..

"Girl in the mirror"

I know you feel dirty,

ashamed and unworthy,

with your soul scattered

out on the floor.

Just too many worries

that you try to bury-

but it only works for an hour...

I see you are crying,

afraid of dying..

But living is

scary too...

Just too many worries,

that you´ve tried to bury,

are now coming back to get you..

I know you feel hopeless.

You´re such a good actress,

but the truth is ascaping your eyes.

Come on now, girl!

Go out, face the world.

Leave that mad mirror of lies.

Jaja, sann:)

Ha en fin dag-gå ut,og treff folk:)Ikke mur deg inne, selv om det føles tryggest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempe fin sang du har skrevet selv om innholdet er trist...Skriver sanger selv også,for det meste når jeg er langt nede så det blir ganske trist innhold i dem også.Vurderer å lage melodi til dem på gitaren min...men må bli flinkere til å spille først:)

Men jeg ville egentli bare si det at jeg synes det er fint at du har funnet noe som hjelper deg!Fortsett med skrivingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fin sang du har skrevet selv om innholdet er trist...Skriver sanger selv også,for det meste når jeg er langt nede så det blir ganske trist innhold i dem også.Vurderer å lage melodi til dem på gitaren min...men må bli flinkere til å spille først:)

Men jeg ville egentli bare si det at jeg synes det er fint at du har funnet noe som hjelper deg!Fortsett med skrivingen:)

Hei!

Legg vekk gitaren så lenge, og kjenn etter hva du føler.Intet instrument er som din sjel, for å være litt/veldig(velg det som passer) svulstig. Men det er sant. Gå en tur,syng. Ordene og følelsen bak dem har sin egen rytme,og ofte er melodien der sammen med tårer, sinne,glede,sårbarhet,lengsel og entusiasme. Dine skapende krefter er sterkere enn mangelen på en gitar,og det er fantastisk terapi.

Vh BUGGE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Legg vekk gitaren så lenge, og kjenn etter hva du føler.Intet instrument er som din sjel, for å være litt/veldig(velg det som passer) svulstig. Men det er sant. Gå en tur,syng. Ordene og følelsen bak dem har sin egen rytme,og ofte er melodien der sammen med tårer, sinne,glede,sårbarhet,lengsel og entusiasme. Dine skapende krefter er sterkere enn mangelen på en gitar,og det er fantastisk terapi.

Vh BUGGE.

Helt enig i det du skriver.Det som er så merkelig er at vist jeg skal skrive ned følelsene/tankene mine bare for å beskrive hvordan jeg har det så får jeg det ikke til.Men vist jeg skriver dem i en sang så går det mye bedre.

Begynte å lære meg å spille gitar for et halvt år siden å har tenkt litt på å lage melodi til tekstene mine fordi jeg har lyst til å dele dem med andre hvist jeg blir sterk nok til det en gang i framtiden...akkurat nå ser det svart ut,men det kan jo være at det blir lysere etter hvert..

Sender en styrke klem til deg og alle andre som trenger det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fin sang du har skrevet selv om innholdet er trist...Skriver sanger selv også,for det meste når jeg er langt nede så det blir ganske trist innhold i dem også.Vurderer å lage melodi til dem på gitaren min...men må bli flinkere til å spille først:)

Men jeg ville egentli bare si det at jeg synes det er fint at du har funnet noe som hjelper deg!Fortsett med skrivingen:)

Hei Kathla!Synes du virkelig det? Tusen,tusen takk!!Snilt sagt. Ja, jeg synes faktisk det hjelper å skrive, man får ut følelsene liksom, ikke sant? Må bare ikke være for selvkritisk..

Blir som regel ganske trist det jeg skriver,ja. Men i dag lagde jeg et siste vers på sangen min, som er litt mer positivt, tror jeg:)

I know you can do it,

I know you´ll get through it. Remember you´re never alone. Come, little baby, come let me hold you.

We´ll help each other stay strong.

Skulle ønske jeg kunne spille gitar! Lykke til med det-og med alt annet i livet ditt!

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det du skriver.Det som er så merkelig er at vist jeg skal skrive ned følelsene/tankene mine bare for å beskrive hvordan jeg har det så får jeg det ikke til.Men vist jeg skriver dem i en sang så går det mye bedre.

Begynte å lære meg å spille gitar for et halvt år siden å har tenkt litt på å lage melodi til tekstene mine fordi jeg har lyst til å dele dem med andre hvist jeg blir sterk nok til det en gang i framtiden...akkurat nå ser det svart ut,men det kan jo være at det blir lysere etter hvert..

Sender en styrke klem til deg og alle andre som trenger det:)

Håper å få høre deg framføre dine egne låter en dag:)

Jeg har troen på deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Legg vekk gitaren så lenge, og kjenn etter hva du føler.Intet instrument er som din sjel, for å være litt/veldig(velg det som passer) svulstig. Men det er sant. Gå en tur,syng. Ordene og følelsen bak dem har sin egen rytme,og ofte er melodien der sammen med tårer, sinne,glede,sårbarhet,lengsel og entusiasme. Dine skapende krefter er sterkere enn mangelen på en gitar,og det er fantastisk terapi.

Vh BUGGE.

Tror du har rett i det du skriver der, bugge-jenta! Men gitar er uansett et fint instrument:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har rett i det du skriver der, bugge-jenta! Men gitar er uansett et fint instrument:)

Enig,det beste. Men man kan skrive musikk uten, og senere sette på gitaren når man blir flink nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det du skriver.Det som er så merkelig er at vist jeg skal skrive ned følelsene/tankene mine bare for å beskrive hvordan jeg har det så får jeg det ikke til.Men vist jeg skriver dem i en sang så går det mye bedre.

Begynte å lære meg å spille gitar for et halvt år siden å har tenkt litt på å lage melodi til tekstene mine fordi jeg har lyst til å dele dem med andre hvist jeg blir sterk nok til det en gang i framtiden...akkurat nå ser det svart ut,men det kan jo være at det blir lysere etter hvert..

Sender en styrke klem til deg og alle andre som trenger det:)

Kathla; Husk øvelse gjør mester! Selv har jeg hatt god nytte av et grep-kart. Har lært meg å spille gitar på egenhånd. Har spilt siden jeg gikk på barneskolen. Det er et utrolig sosialt og herlig instrument. Ikke sant!?!Nå spiller jeg hva det skal være, bare det er besifring på! Lykke til med spillingen i alle fall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kathla; Husk øvelse gjør mester! Selv har jeg hatt god nytte av et grep-kart. Har lært meg å spille gitar på egenhånd. Har spilt siden jeg gikk på barneskolen. Det er et utrolig sosialt og herlig instrument. Ikke sant!?!Nå spiller jeg hva det skal være, bare det er besifring på! Lykke til med spillingen i alle fall!!!

Det er kjempe gøy å spille:)Lærer meg for det meste selv jeg også å så får jeg broren min til å høre på meg når han har tid.Han har spillt hele livet så han burde kunne det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kathla!Synes du virkelig det? Tusen,tusen takk!!Snilt sagt. Ja, jeg synes faktisk det hjelper å skrive, man får ut følelsene liksom, ikke sant? Må bare ikke være for selvkritisk..

Blir som regel ganske trist det jeg skriver,ja. Men i dag lagde jeg et siste vers på sangen min, som er litt mer positivt, tror jeg:)

I know you can do it,

I know you´ll get through it. Remember you´re never alone. Come, little baby, come let me hold you.

We´ll help each other stay strong.

Skulle ønske jeg kunne spille gitar! Lykke til med det-og med alt annet i livet ditt!

Klem,

Bra tekst:)

Ja hvem vet kanskje blir jeg rik og berømt en dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempe gøy å spille:)Lærer meg for det meste selv jeg også å så får jeg broren min til å høre på meg når han har tid.Han har spillt hele livet så han burde kunne det:)

Topp at du også spiller! Ja, det er SÅ hyggelig og veldig sosialt å kunne klimpre litt. Spiller du og broren din sammen noen ganger kanskje? Hva slags musikk er det du liker best da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp at du også spiller! Ja, det er SÅ hyggelig og veldig sosialt å kunne klimpre litt. Spiller du og broren din sammen noen ganger kanskje? Hva slags musikk er det du liker best da?

Noen ganger gjør vi det.Han er veldi ivrig på å lære i fra seg det han kan:)Hører på det meste av musikk.Men når jeg sitter slik å klimbrer for meg selv blir det mest til at jeg spiller det som er hodet mitt akkurat der å da...får ut litt følelser på den måten.Har jo ikke lært så mye ennå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...