Gå til innhold

Foreldrene mine har sår som ikke vil gro

Anbefalte innlegg

ilene1365380268
Skrevet

...Og så går de ikke til lege...

Mor skar bort et sår i ansiktet for en del år siden, og tok prøver av det. Var ikke kreft.

Far forteller at han har hatt flere sår på ryggen og et sår på leggen som ikke gror.

Jeg er sjokkert over at de ikke går til legen med dette.

For det første er jeg jo redde for dem. Men synes også at det er ekkelt dersom det f.eks er brennkopper eller andre bakterier som er årsaken. Da smitter de jo oss og ungene.

Ungene skal sove der ei hel helg om to uker. Og overnattet ei natt denne helga.

Hva ville du gjort dersom dette var dine foreldre? Jeg føler at de ikke liker at jeg legger meg oppi dette.

ilene1365380268
Skrevet

Glemte; mor har fått et nytt sår i ansiktet, på samme sted som der hun skar bort et sår for en del år siden.

Skrevet

Glemte; mor har fått et nytt sår i ansiktet, på samme sted som der hun skar bort et sår for en del år siden.

Ingen vei uteom legen her....

Skrevet

Det hjelper ikke å gå til legen for det er ikke noe hjelp å få likevel.

Det beste rådet er å få i seg masse protein, så de burde kjøpe proteintilskudd på apoteket.

Skrevet

Få dem til å gå til legen!

Hvis faren din har sår på leggen som ikke gror, kan det hende det skyldes at blodårene (venene) er skadet, og det vil ikke gro av seg selv uten skikkelig behandling med sårstell og kompresjon!

Skrevet

Bestill legetime for dem du. Det gjorde jeg en gang. Faren min går heller aldri til legen. Han ble pottesur med en gang, men han gikk. I ettertid har han spøkt med det så jeg tror jeg er tilgitt : )

Det beste av alt, han fikk behandling og ble bra.

Gjest SuperGunda
Skrevet

Det hjelper ikke å gå til legen for det er ikke noe hjelp å få likevel.

Det beste rådet er å få i seg masse protein, så de burde kjøpe proteintilskudd på apoteket.

Ville du sagt det samme dersom barnet ditt fikk sår som ikke gror? Synes det er viktig å få avklart hva slike sår skyldes - om det evt. kommer av en sykdom.

Har ikke den største tiltroen til travle fastleger, har enda mindre tiltro til egenmedisinering c",)

Skrevet

Ville du sagt det samme dersom barnet ditt fikk sår som ikke gror? Synes det er viktig å få avklart hva slike sår skyldes - om det evt. kommer av en sykdom.

Har ikke den største tiltroen til travle fastleger, har enda mindre tiltro til egenmedisinering c",)

Er du så dust at du tror jeg ikke vet hva jeg snakker om.

Her gir jeg det eneste rådet som hjelper og så får jeg et surt svar.

Skrevet

Jeg ville absolutt overtalt dem til å få sårbehandling hos legen, for straks det kommer bakterier i såret, kan det bli mye verre. Kommer det gule stafylokokker i såret, er det enda verre. Det kan ende i amputasjon av beinet i alle fall, dersom det ikke blir tatt på alvor.

VELDIG viktig med god håndhygiene her, og.... huff, overtal dem til å gå til legen!

Jeg har sett for mye sånt de siste årene... :-/

Skrevet

Jeg ville absolutt overtalt dem til å få sårbehandling hos legen, for straks det kommer bakterier i såret, kan det bli mye verre. Kommer det gule stafylokokker i såret, er det enda verre. Det kan ende i amputasjon av beinet i alle fall, dersom det ikke blir tatt på alvor.

VELDIG viktig med god håndhygiene her, og.... huff, overtal dem til å gå til legen!

Jeg har sett for mye sånt de siste årene... :-/

Men man får da ikke sårbehandling hos legen. Men får jo bare beskjed om å avlaste og holde sirkulasjonen i gang og smøre med Vitapan.

Jeg har også sett mange sår som har endt dårlig men det er jo lite man kan gjøre annet enn det jeg sa.

Skrevet

Men man får da ikke sårbehandling hos legen. Men får jo bare beskjed om å avlaste og holde sirkulasjonen i gang og smøre med Vitapan.

Jeg har også sett mange sår som har endt dårlig men det er jo lite man kan gjøre annet enn det jeg sa.

Jo, er det ille nok, blir man henvist til hud poliklinikk, og får komme dit til behandling. Det vet jeg, for jeg har vært med folk dit en hel del ganger...

Skrevet

Dersom det ikke gror, kan det hende hun ville kunne få lysbehandling på sykehuset. Det svir veldig, men jeg har sett det hjelpe på en hudkreftpasient.

Det er ikke verdt å la være å prøve, i alle fall. Selv om enkelte ikke har de beste erfaringene, trenger ikke resultatet være ikke-eksisterende for alle.

:o)

Skrevet

Jo, er det ille nok, blir man henvist til hud poliklinikk, og får komme dit til behandling. Det vet jeg, for jeg har vært med folk dit en hel del ganger...

Ja, jeg kjenner også folk som har blitt operert men da var såret stort som en knyttneve og det var 18 mnd i senga og 4 mnd med intravenøst antibiotika.

Men før det har gått så langt så er det tydeligvis ingenting som blir gjort. Men mye protein har jeg lært på et amerikansk forum hvor det står mye om sår.

Skrevet

Ja, jeg kjenner også folk som har blitt operert men da var såret stort som en knyttneve og det var 18 mnd i senga og 4 mnd med intravenøst antibiotika.

Men før det har gått så langt så er det tydeligvis ingenting som blir gjort. Men mye protein har jeg lært på et amerikansk forum hvor det står mye om sår.

Ok. Der jeg jobber blir folk i alle fall sendt inn til sårrevisjon, får rett behandling, og dersom det ikke er så ille at de må ha oppfølging på hud.pol. får de med seg sårprosedyre hjem. Den leveres enten til hjemmesykepleier som kommer innom daglig så lenge det trengs, eller til fastlegen så man kan få den hjelpa man trenger der.

Proteiner har sikkert noe for seg det og, men det kan jeg ikke uttale meg noe om, annet enn fra sunn fornuft.

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...