Gå til innhold

ta opp fag? jeg trenger hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om det er mulig for meg å ta opp alle fagene jeg hadde fra videregående? Har nemlig lyst til å bli veterinær.

leste på Oslo kommune sine sider at:

"I visse fag er det dessuten ikke anledning til å forbedre oppnådde karakterer på lavere nivå dersom en har karakter i samme fag på høyere nivå. Dette gjelder følgende fag i studieretningen for allmenne, økonomiske og administrative fag (AA):

- B/C-språk

- Engelsk

- Kjemi

- Matematikk

- Informasjonteknologi 1A når 2A er gjennomført

- Administrasjon og saksbehandling

- Kontorautomasjon

- Markedsføring M1 når M2 er fullført

- Regnskap 1 når regnskap 2 er fullført"

Jeg kunne bl.a tenkt meg å ta opp engelsk og matte fra 1 og 2 året fra videregående, samt alle de andre fagene.

Noen som har peiling på om dette er mulig??

Skrevet

Voksengymnaset eller privatgymnaset.

de fleste stedene krever at man skal være født før 1978 for å komme inn som student på voksenopplæring.

jeg kunne heller tenkt meg å gå opp som privatist, men vet ikke om jeg kan få tatt opp alle fagene på vitnemålet mitt bare...noen som veit?

Skrevet

I engelsk og matte kan du bare ta opp det siste året du har fullført. Altså, hvis du hadde engelsk i 2. klasse men ikke 3. klasse kan du ta opp igjen 2. klasse, men du kan ikke ta opp igjen 1. klasse.

Skrevet

I engelsk og matte kan du bare ta opp det siste året du har fullført. Altså, hvis du hadde engelsk i 2. klasse men ikke 3. klasse kan du ta opp igjen 2. klasse, men du kan ikke ta opp igjen 1. klasse.

takk for svar=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...