Gå til innhold

Hjelp oss please.

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

I går oppdaget vi at 2 av ungene har lus. Den tredje kan jeg ikke se noe på. Han klør ikke heller. Vi var på fjellet og fikk ikke tak i lusemiddel før i kveld. Nå ser jeg at vi skal bruke kuren i 12 timer. Må vel vente til i morgen da.Kan vel ikke sove med det i natt?

Jeg har ligget tett inntil minstejenta, men jeg klør ikke. Bør jeg ta en kur for sikkerhets skyld?

Hva gjør jeg med sengeklærne. Holder det å vaske på 90 grader, eller må jeg fryse både klær og sengetøy? Hva med madrassene?

Og hva med sofaputer osv?

Huff, dette er guffent.

Skrevet

Sannelig kunne du lage link også :-)

jøss-det viste jeg ikke:-)

Kult-nå skal jeg lage linker i et sett,hehe!!

Skrevet

jøss-det viste jeg ikke:-)

Kult-nå skal jeg lage linker i et sett,hehe!!

Linkene ser feil ut i forhåndsvisning, men blir riktige i endelig svar, forutsatt at du begynner med http:// - og ikke bare www. :-)

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Linkene ser feil ut i forhåndsvisning, men blir riktige i endelig svar, forutsatt at du begynner med http:// - og ikke bare www. :-)

Ja, det var det jeg gjorde.

Men takk allikevel.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Nei, den var visst ikke til meg.

Jeg leste bare 100 nyeste.

Skrevet

Nei, den var visst ikke til meg.

Jeg leste bare 100 nyeste.

Hihi :-)

Skrevet

Det er ubetinget en fordel å ha i lusemiddelet over natten, for det lukter ikke godt og jeg ville i hvertfall ikke likt å hatt det i håret om dagen.

Du begyner ikke å klø før du har hatt lus en god stund, fordi kløen er en allergireaksjon som ikke setter i gang med en gang. Du bør derfor sjekke hele familien, inkludert deg selv. Du kan sjekke deg selv ved å gre med lusekam i vått hår, eller ved å la noen andre lete etter lus og egg. Det er viktig at å sjekke alle i familien, ellers kan dere smitte hverandre igjen.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det er ubetinget en fordel å ha i lusemiddelet over natten, for det lukter ikke godt og jeg ville i hvertfall ikke likt å hatt det i håret om dagen.

Du begyner ikke å klø før du har hatt lus en god stund, fordi kløen er en allergireaksjon som ikke setter i gang med en gang. Du bør derfor sjekke hele familien, inkludert deg selv. Du kan sjekke deg selv ved å gre med lusekam i vått hår, eller ved å la noen andre lete etter lus og egg. Det er viktig at å sjekke alle i familien, ellers kan dere smitte hverandre igjen.

Hei!

Takk for svar!

Visste ikke at det luktet vondt. Men nå er det dessverre for sent.Ungene har lagt seg.

Vi har sjekket hverandre ordentlig med lusekam nå.

Det er bare døtrene mine som har det.

Mannen i huset blir hjemme i morgen og tar lusekur på dem. Jeg drar på jobb, men skal sjekke jevnlig fremover.

Ellers ligger luer og kammer i i fryseren nå, og det blir bytting på alle sengene i morgen.

Er nok ikke noe poeng i å gjøre det før kuren er tatt uansett.

Har dere hatt lus i familien? Må jeg lufte madrassene?

Er det mer jeg må huske på?

Skrevet

Da vi hadde lus i høst, tok jeg det på om natta på meg og jenta vår på 3,5 år. Det stinker jo, men jeg syntes det gikk greit å sove med det - hun ble kvalm og svimmel av lukta. Så da vi tok det igjen etter 8 dager (?), hadde jeg det på om natta og hun om dagen.

Skrevet

Hei!

Takk for svar!

Visste ikke at det luktet vondt. Men nå er det dessverre for sent.Ungene har lagt seg.

Vi har sjekket hverandre ordentlig med lusekam nå.

Det er bare døtrene mine som har det.

Mannen i huset blir hjemme i morgen og tar lusekur på dem. Jeg drar på jobb, men skal sjekke jevnlig fremover.

Ellers ligger luer og kammer i i fryseren nå, og det blir bytting på alle sengene i morgen.

Er nok ikke noe poeng i å gjøre det før kuren er tatt uansett.

Har dere hatt lus i familien? Må jeg lufte madrassene?

Er det mer jeg må huske på?

Vi hadde en runde hvor eldstemann hadde lus tidligere i vinter. Du trenger ikke lufte madrassene, det holder å skifte laken. Vi satt bort de klærne han hadde brukt det siste døgnet i en pose i kjelleren i en ukes tid, og vasket det så vanlig. Lusene dør etter 2-3 dager vekk fra hodet. Jeg tok også alt som lå i lueskuffen i gangen i fryseren over natten og vasket sengetøyet hans og vårt (siden han ofte har ligget i vår seng) på 90 grader.

Det er lurt å sjekke hele familien jevnlig en stund fremover i tilfelle noen lus har lurt seg unna på en av dere andre, men vi har ikke fått det igjen hos noen av oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...