Gå til innhold

tisser i buksen

Anbefalte innlegg

Gjest skvetten
Skrevet

Har problem med at jeg tisser i buksa når jeg nyser eller hoster.Fikk barn for 3 år siden.Litt seint med knipe øvelser no

Skrevet

Det er neppe for sent. Til og med gamle damer oppfordres til å gjøre knipeøvelser:-)

Skrevet

Du skvetten, du skvetten, du er ikke grei. Tisser i buksa og skylder på meg!

Hehe, neida...

Knipeøvelser kan nok hjelpe mot såkalt stressinkontinens ja.

Skrevet

Synes du skal oppsøke lege for de problemene.Det kan jo være en tilstand som lar seg best løse kirurgisk. om ikke kan du bli henvist til fysioterapeut for bekkenbunnstrening.

det er hjelp å få

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Det finnes medisin som kan hjelpe, Detrusitol, den fåes på blå resept:

http://www.lommelegen.no/medisiner/default.asp?vis=205

Ta deg en tur til legen, der kan du få medisinen på blå resept, og evnt annen hjelp.

Ta en titt her:

http://www.lommelegen.no/art/art2273.asp

Ser at det også er kommet en ny medisin på markedet:

http://www.lommelegen.no/art/art2765.asp

Det er ikke noe automatikk i å få Detrusitol på blå resept. En venninne av meg måtte betale i dyre dommer for den (flere tusen for en kur), mens jeg fikk den på blå resept. Vi var liketil hos samme lege.

Skrevet

Det er ikke noe automatikk i å få Detrusitol på blå resept. En venninne av meg måtte betale i dyre dommer for den (flere tusen for en kur), mens jeg fikk den på blå resept. Vi var liketil hos samme lege.

Man må ha hatt, eller forventes å komme til å ha plagen i minst 3 mnd. i året for å få på blå resept.

Skrevet

Det er aldri for sent å knipe.

Akkurat som jeg skulle sagt det sjøl! ;-)

Aldri for sent å knipe - OG man blir aldri "ferdig" med å knipe heller! ;-)

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Man må ha hatt, eller forventes å komme til å ha plagen i minst 3 mnd. i året for å få på blå resept.

Uten at jeg har belegg for å påstå det, så vil jeg tro de fleste med inkontinensproblemer av et eller annet slag har hatt / kommer til å ha problemene i over tre måneder. Er nok få som går til legen med slike ting før man har vært plaget lenge. En Detrusitolkur går f.eks over 5-6 mnd.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg er klar over den problemstillingen, og den gjør meg eitrendes forbanna!!!!!

Ett slikt problem har man som oftes over 3 mnd.

Jeg fikk blå resept av urologen min, brukte medisinen i 2 år, så begynte jeg og gå fast til fastlegen min, ba om ny resept, men fikk jeg? NEI!

Han mente at det var jo ikke sikkert at jeg trengte den i 3 mnd. Han så jo i papirene mine at jeg hadde brukt den over lengre tid og hadde god effekt. Fikk kranglet meg til en resept da, men nå har jeg god trening i og krangle med fastlegen min, han stikker kjepper i hjulene for bedring/utredning av sykdommen min.

Puh... Nå fikk jeg klagd litt også ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...