Gå til innhold

Kan man slippe muntlig eksamen på noen grunnlag?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke muntlig vær så snill
Skrevet

Går helsefag på høgskole og skal ha muntlig eksamen. Slik jeg kjenner meg selv, er jeg så fryktelig nervøs for denne at jeg overalt i verden ønsker å slippe dette nervepresset. Kan man slippe eller? På skriftlig eksamen går det svært greit, når jeg kan sitte å tenke for meg selv i den tiden jeg trenger. Her er det snakk om 1/2 time og kanskje mange spørsmål. Er muntlig eksamen gammeldags?, tror neppe jeg kan vise i løpet av en 1/2 time hva jeg er god for, spesielt siden jeg ikke får til å tenke da.

Skrevet

Så vidt jeg vet så kan man på helsefaglig grunnlag få ha muntlig eksamen istedenfor skriftlig hvis man feks har skrivevansker, eller synsvansker.

Vet ikke om sterk angst kan kvalifisere for skriftlig eksamen istedenfor, men det går alltid ann å søke om det hvis man har legeattest.

Du kan ikke relaterere det til et stammeproblem, hørselssvikt etc.? Det gjelder nok å være kreativ hvis man skal få det innvilget. Slipper heldigvis muntlig eksamen nå. Er like lite begeistret for det som du

Skrevet

Hva skal du gjøre når du skal begynne med jobbintervjuer, da? For det blir jo litt samme situasjonen?

Skrevet

Så vidt jeg vet så kan man på helsefaglig grunnlag få ha muntlig eksamen istedenfor skriftlig hvis man feks har skrivevansker, eller synsvansker.

Vet ikke om sterk angst kan kvalifisere for skriftlig eksamen istedenfor, men det går alltid ann å søke om det hvis man har legeattest.

Du kan ikke relaterere det til et stammeproblem, hørselssvikt etc.? Det gjelder nok å være kreativ hvis man skal få det innvilget. Slipper heldigvis muntlig eksamen nå. Er like lite begeistret for det som du

Sterk angst kan ihvertfall kvalifisere til det motsatte. Å slippe skriftlig til fordel for det muntlige.Min fagleder på kurset jeg går fortalte meg det forleden.Men jeg har bestemt meg for skriftlig. Det må søkes god tid i forveien, så sjekk ut det.

Da legger de til rette for en situasjon hvor sensor og alle parter er klar over situasjonen. Hvis du får jernteppe hjelper de deg videre.Og jeg antar man setter av bedre tid. Var jeg deg ville jeg fått en legeattest på store angstproblemer, og tatt den muntlig. Får du jernteppe hjelper de deg til å roe deg ned, om det skulle ta litt tid gjør det ingenting. Jeg tror du kunne funnet det som en god løsning. For som virkeligheten er, så må en trene seg på muntlige situasjoner.

Vh Bugge

Skrevet

Hvis du ikke takler dette presset så vil du neppe takle presset i en jobb innen helsesektoren heller. En kan ikke bare gjøre det en har lyst til å droppe alt annet.

Dersom du gjør det dårlig så sier det noe om dine evner utover det rent faglige, som er svært interessant for en framtidig arbeidsgiver.

Men jeg tror du vil gjøre det bedre enn du frykter. Det er helt naturlig å være nervøs i en slik situasjon. Du kan ta deg litt tid å tenke her også, men litt av poenget er jo at ting skal kommer umiddelbart, det er ofte man ikke har betenkningstid i arbeidslivet også.

Hva med å øve deg med noen du er trygg på?

Skrevet

Sterk angst kan ihvertfall kvalifisere til det motsatte. Å slippe skriftlig til fordel for det muntlige.Min fagleder på kurset jeg går fortalte meg det forleden.Men jeg har bestemt meg for skriftlig. Det må søkes god tid i forveien, så sjekk ut det.

Da legger de til rette for en situasjon hvor sensor og alle parter er klar over situasjonen. Hvis du får jernteppe hjelper de deg videre.Og jeg antar man setter av bedre tid. Var jeg deg ville jeg fått en legeattest på store angstproblemer, og tatt den muntlig. Får du jernteppe hjelper de deg til å roe deg ned, om det skulle ta litt tid gjør det ingenting. Jeg tror du kunne funnet det som en god løsning. For som virkeligheten er, så må en trene seg på muntlige situasjoner.

Vh Bugge

Vet ikke om det var meningen men nå var det jeg som fikk svaret ditt og ikke hun som skrev innlegget? bare post innlegget under hennes innlegg hvis det var ment til henne

Skrevet

Vet ikke om det var meningen men nå var det jeg som fikk svaret ditt og ikke hun som skrev innlegget? bare post innlegget under hennes innlegg hvis det var ment til henne

Takk for det. Må ha blingsa litt.

Skrevet

Hei! Kan du se svaret mitt lenger nede i tråden din?

VH bugge

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...