Gå til innhold

Svangerskapspermisjon II

Anbefalte innlegg

Skrevet

viser til tråden nedenunder og takker for svar. Dette er jo helt fullstendig KRISE. Hvordan skal vi kunne overleve på 60% lønn...??

Den dagen jeg går ut i permisjon vil jeg være i 100% stilling i kommunen. jeg har bare permisjon i de 40%. Vil dette hjelpe??? Jeg har ikke tegnet noen egne forsikringer/ordninger i firmaet. Ansatt i AS som ikke har avtaler for dette.

Takker for eventuelt nye svar.

Skrevet

Jeg var arbeidsledig sist jeg var gravid,med dårlig inntekt.Men siste to mnd før jeg gikk ut i permisjon klarte jeg å få meg en jobb:-) og fikk full inntekt.Da var det de siste to mnd de regnet svangerskapspenger,og jeg kom ganske godt ut fra det.

Har du har mulighet til å jobbe ekstra de siste månedene vil jeg tror du får et mye bedre grunnlag lønnsmessig ja.(Det er uten tvil best å jobbe så mye som mulig å få høy inntekt de siste månedene!!)

Skrevet

Får vel da 80 el. 100% lønn fra den jobben du jobber ved sykehuset, + 65% av den lønna du får fra eget firma (dersom du beregnes som selvstendig næringsdrivende).

Jeg ville tatt det opp med trygdekontoret for å få vite akkurat hvilken beregningsmodell det går etter for deg.

Ellers kan du høre med sykehuset om du kan jobbe hundre prosent der en stund, til du går ut i permisjon.

Beregningsregler for vanlig ansatte er som følger:

"Arbeidstakere

Fødselspengene beregnes som hovedregel

etter inntekten de siste fire ukene

du var i arbeid. Dersom denne inntekten

avviker mer enn 25 prosent fra den vanlige

årsinntekten, kan f.eks. gjennomsnittet av

de siste tre årenes pensjonspoeng legges

til grunn."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...