Zippi Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 viser til tråden nedenunder og takker for svar. Dette er jo helt fullstendig KRISE. Hvordan skal vi kunne overleve på 60% lønn...?? Den dagen jeg går ut i permisjon vil jeg være i 100% stilling i kommunen. jeg har bare permisjon i de 40%. Vil dette hjelpe??? Jeg har ikke tegnet noen egne forsikringer/ordninger i firmaet. Ansatt i AS som ikke har avtaler for dette. Takker for eventuelt nye svar. 0 Siter
matildes mor Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Jeg var arbeidsledig sist jeg var gravid,med dårlig inntekt.Men siste to mnd før jeg gikk ut i permisjon klarte jeg å få meg en jobb:-) og fikk full inntekt.Da var det de siste to mnd de regnet svangerskapspenger,og jeg kom ganske godt ut fra det. Har du har mulighet til å jobbe ekstra de siste månedene vil jeg tror du får et mye bedre grunnlag lønnsmessig ja.(Det er uten tvil best å jobbe så mye som mulig å få høy inntekt de siste månedene!!) 0 Siter
tiliti Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Får vel da 80 el. 100% lønn fra den jobben du jobber ved sykehuset, + 65% av den lønna du får fra eget firma (dersom du beregnes som selvstendig næringsdrivende). Jeg ville tatt det opp med trygdekontoret for å få vite akkurat hvilken beregningsmodell det går etter for deg. Ellers kan du høre med sykehuset om du kan jobbe hundre prosent der en stund, til du går ut i permisjon. Beregningsregler for vanlig ansatte er som følger: "Arbeidstakere Fødselspengene beregnes som hovedregel etter inntekten de siste fire ukene du var i arbeid. Dersom denne inntekten avviker mer enn 25 prosent fra den vanlige årsinntekten, kan f.eks. gjennomsnittet av de siste tre årenes pensjonspoeng legges til grunn." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.