Gå til innhold

NHD.... skal jeg presse meg---


inkink

Anbefalte innlegg

Hei og takk for svar, selv om jeg hadde håpet på en revolusjon i vente når de gjelder medisiner.

Jeg trenger råd--- til et viktig dilemma som holder meg våken om nettene og plager meg hele dagen.

Jeg driver for meg selv, min egen forretning, og har et viktig oppdrag jobbmessig i uken som kommer. Kansje det viktigste i denne bransjen. Er 80% sykmeldt, men dette er veldig viktig.

Jeg er som sagt i elendig forfatning, både fysisk og psykisk. All erergi er borte, svimmel, og med en angstklo i magen. Hadde noen svimmelhetsanfall forrige uke som føltes som jeg skulle besvime uten at jeg gjorde det, men det skremte vettet av meg.

Men jeg er trassig med og sterk vilje (har aldri gitt opp så langt og det har vel vært min styrke, selv om det har kostet meg utrolig mye).

Men denne gangen er utgangspunktet værre enn verst. Men det blir en utrolig falitterklæring for meg selv, å bli hjemme.

Så jeg tenker og tenker om jeg skal prøve å trosse meg selv, også denne gangen, og prøve.???

Men er det bra å presse seg slik??? Når folk møter veggen, trenger de jo ro???

Så spørsmålet: Skal man presse seg så når det gjelder angst?? Er det slik man overvinner den??, eller vil jeg få det igjen så det monner. Min angst tar som sagt mest fysisk!!

Håper på hurtig svar, da jeg eventuellt må dra imorgen tidlig.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Advarsel: Mine råd er ikke nødvendigvis representative for gjennomsnittet i norsk psykiatri.

Ja, mitt klare råd er at du presser deg.

Jeg tror det er et godt utgangspunkt ved alle former for angstlidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre ikke noe svar til deg, men jeg har det helt likt selv.........

Hei hei Nikitaa....

Leste du mine innlegg fra inkink i går kveld ved 8 tida... ett der jeg spør NHD om det er kommet noe nytt på markedet og ett tillegg hvor jeg beskriver enda flere av mine symptomer....

Er det slik at du har det på samme måte???

I så fall, har du funnet noe som har hjulpet???

Jeg er slik fra morgen til kveld.... i dårlige perioder. Uker og måneder, men så kan det lette litt, og jeg er bedre i uker og måneder, men aldri kvitt. Har slitt siden 1994.

Har du det på samme måte, hadde det vært veldig interessant å høre din historie!!!

Håper å høre fra deg!!!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor 19

Advarsel: Mine råd er ikke nødvendigvis representative for gjennomsnittet i norsk psykiatri.

Ja, mitt klare råd er at du presser deg.

Jeg tror det er et godt utgangspunkt ved alle former for angstlidelser.

Jeg har depresjon som i de siste to ukene har blitt verre. Orker ikke å gå på forelesninger. Gikk i dag, men snudde på vei dit. La meg i senga da jeg kom hjem. Bør jeg presse meg til å gå på skolen? Man sier at det beste er å gjøre det som er lystbetont. Gjør også det, men det var dette med skolen da. Håper du kan gi meg noen råd, er fortvilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har depresjon som i de siste to ukene har blitt verre. Orker ikke å gå på forelesninger. Gikk i dag, men snudde på vei dit. La meg i senga da jeg kom hjem. Bør jeg presse meg til å gå på skolen? Man sier at det beste er å gjøre det som er lystbetont. Gjør også det, men det var dette med skolen da. Håper du kan gi meg noen råd, er fortvilet.

Jeg tror du har større sjangs for å få svar om du legger dette innlegget i en ny tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nikitaa

Jeg har hatt det slik siden 2000.Det går i peroder.14 dager av og 14 dager på.....I den dårlige perioden sliter jeg med konsentrasjonsvansker, jeg er kvalm, svimmel, trykk i brystet, vondt å puste, mareritt.........

Jeg er så utmattet og flere ganger i disse periodene vet jeg ikke om jeg orker mer.

MEN så kommer det gode dager, da er jeg så glad for hver angstfrie dag.Går hos psykolog, men det hjelper ikke, det er bare pjatt.....

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre...

Men jeg pressser meg, jeg jobber 100 % stilling i en jobb jeg trives med, men jeg sliter med at mine medarbeidere ikke vet hvodan jeg har det.Særlig det med konsentrasjonen er vanskelig når de dårlige periodenen er der.

Likevel så har jeg det bedre når jeg GJØR noe enn når jeg sitter hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...