Gå til innhold

Kaffesnobber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen venner som er noen ualminnelig kaffesnobber. De drikker ikke vanlig kaffe, men spesialblanda fra kaffebarer, og nå er de på ferie og har sluppet opp for kaffe. Svært urutinert, spør du meg. Well, som den hyggelige og omsorgsfulle venn jeg er, skal jeg nå sørge for å få sendt ny forsyning til dem med Posten.

Men - er ikke dette en ufattelig sær vane? Burde jeg heller ty til hardere virkemidler for å hjelpe dem med denne avhengigheten? Som å bare la dem gå for lut og kaldt vann ( og Frielekaffe fra butikken) i et par uker, slik at de blei omvendt?

Da jeg påpekte at jeg syntes de var snobbete, var min venninne til og med frekk nok til å sammenligne dette med at jeg aldri drikker pappvin! Dette kan da vitterlig ikke sammenlignes? Riktignok foretrekker jeg en god Amarone framfor Cappella på papp, men når nøden er størst, spiser faen fluene på veggen. Eller hva det heter.

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

17

• frosken

8

• Kvinna

4

• flisa

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er ikke snobberi i det hele tatt å foretrekke "ordentlig" kaffe. Om man ikke klarer å drikke noe annet når man mangler gò-kaffe, så er man ganske enkelt ikke så nøden.

Men forskjellen på ferskmalt kvalitetskaffe og evergood eller coop er stor. Selv foretrekker jeg absolutt sumatra og bali fremfor rasket på rimi, men jeg MÅ ikke ha det.

"........................"

Skrevet

Jeg drikker både pappvin og Friele kaffe.

Det gjør vel da meg til, tja, ?

;)

Syns det høres snobbete ut hvis de må ha med seg spesialblandet kaffe på ferie, ja.

Skrevet

Ingenting i veien med en god kopp Herman! Og folk som sier noe annet er snobber.

For tenk.

Skrevet

Vi kjøper stort sett brae bønner som vi maler selv vi også. Nå drikker vi ikek kaffe hjemme hver dag, mest i helgene, og det ER stor forskjell... Men...vel...hun er jo kanskje ganske ekstrem...SENDE kaffe for en ferie?

De vil sikkert KOSE seg veldig med kaffen da, så hvis de sitter i en hytte laaaangt vekk i stan kan du jo kanskje være litt grei?

Eller *flire stygt* kjøp vanlig Friele, hell det over i en pose fra en kaffebutikk, og send den avgårde ;-)

Skrevet

Vi kjøper stort sett brae bønner som vi maler selv vi også. Nå drikker vi ikek kaffe hjemme hver dag, mest i helgene, og det ER stor forskjell... Men...vel...hun er jo kanskje ganske ekstrem...SENDE kaffe for en ferie?

De vil sikkert KOSE seg veldig med kaffen da, så hvis de sitter i en hytte laaaangt vekk i stan kan du jo kanskje være litt grei?

Eller *flire stygt* kjøp vanlig Friele, hell det over i en pose fra en kaffebutikk, og send den avgårde ;-)

DET var lurt! *ond* Eller så kan man jo be dem ta en tur i åkeren etter kaffe sjæl da. Om de er i et kaffedyrkerland. *filosoferer*

Jeg er en annen
Skrevet

Hva er egentlig galt med å sette pris på kvalitet? Det enkleste (tarveligste) er ikke alltid det beste (hater de Rema 1000-reklamene).

Skrevet

Tja, cafe latte på kaffebar er godt men jeg må si at det er snobbete å ikke drikke annen kaffe.

La dem drikke Ali noen uker med fløtepulver, de overlever helt sikkert.

Gjest LucySky
Skrevet

Er ikke snobberi i det hele tatt å foretrekke "ordentlig" kaffe. Om man ikke klarer å drikke noe annet når man mangler gò-kaffe, så er man ganske enkelt ikke så nøden.

Men forskjellen på ferskmalt kvalitetskaffe og evergood eller coop er stor. Selv foretrekker jeg absolutt sumatra og bali fremfor rasket på rimi, men jeg MÅ ikke ha det.

Vi kjøper te via et importfirma. Vi tar med på hytta også, og når man er vant til og liker f.eks. te fra The High Himalayas, så smaker Lyons fra Coop'en i bygda ved hytta ikke godt.

Men jeg ville ALDRI ha bedt noen sende oss om vi hadde glemt/sluppet opp. For meg er det et slags signal om at vi "bare må ha det" og det kan virke snobbet.

Syns jeg.

Hemmelige fine vaner er vel OK?

Skrevet

Kanskje litt drøyt å få send avgårde kaffe når man er borte?! Men ellers så er jeg nok enige i det de sa, at man kan sammenligne sansen for god kaffe med sansen for god vin..

Skrevet

Vi kjøper te via et importfirma. Vi tar med på hytta også, og når man er vant til og liker f.eks. te fra The High Himalayas, så smaker Lyons fra Coop'en i bygda ved hytta ikke godt.

Men jeg ville ALDRI ha bedt noen sende oss om vi hadde glemt/sluppet opp. For meg er det et slags signal om at vi "bare må ha det" og det kan virke snobbet.

Syns jeg.

Hemmelige fine vaner er vel OK?

feiging! :)

Skrevet

;)

Syns det høres snobbete ut hvis de må ha med seg spesialblandet kaffe på ferie, ja.

Du er en boms, amber!

Muahaha!

;)

Gjest rutangis netu
Skrevet

;)

På ferie synes jeg en skal nyte lokal mat og drikke og kultur. MÅ en ha det som hjemme, så får en bli hjemme da. Mener jeg!

Er de på flere ukers ferie da? Posten tar jo evig lang tid noen steder.

Skrevet

Tja, cafe latte på kaffebar er godt men jeg må si at det er snobbete å ikke drikke annen kaffe.

La dem drikke Ali noen uker med fløtepulver, de overlever helt sikkert.

Du har skjønt det. :)

Skrevet

For en strålende idé! :) *vuderer*

Skrevet

Det var poenget mitt også. Jeg har ingen problemer med å kjenne forskjellen på

kaffen, men tror rett og slett ikke de er nødne nok. ;)

Skrevet

For en strålende idé! :) *vuderer*

Ikke vurder det,- gjør det!! Eller kanskje du tilogmed skal ta Coop kaffe eller euroshopper eller noe slikt ;-)

Skrevet

Ikke vurder det,- gjør det!! Eller kanskje du tilogmed skal ta Coop kaffe eller euroshopper eller noe slikt ;-)

Det får vel være måte på ondskap! Det skvipet der klarer ikke engang jeg dikke. ;)

Skrevet

Det får vel være måte på ondskap! Det skvipet der klarer ikke engang jeg dikke. ;)

Coop sin frokostkaffe skal visst være bra - ca som Friele.

Men hvorfor blander jeg meg i denne tråden? Jeg har jo aldri drukket kaffe....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...