Gå til innhold

Kaffesnobber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klart det blir det samme som med vin!

Næsj!

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

17

• frosken

8

• Kvinna

4

• flisa

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Næsj!

Jo! Fiskepinner og fersk fisk er heller ikke det samme. :)

Når dét er sagt, synes jeg godt de kunne trappet litt ned på standarden når de først var gått tom for ordentlig kaffe. Men kanskje de ikke trodde det ville være noe særlig bry for deg å sende?

Skrevet

Jo! Fiskepinner og fersk fisk er heller ikke det samme. :)

Når dét er sagt, synes jeg godt de kunne trappet litt ned på standarden når de først var gått tom for ordentlig kaffe. Men kanskje de ikke trodde det ville være noe særlig bry for deg å sende?

Hehe, jeg fleiper litt også. Det er ikke mye bry for meg å sende en pakke, har både kaffebar og postkontor innen 100 m radius for kontoret. ;)

Skrevet

Hehe, jeg fleiper litt også. Det er ikke mye bry for meg å sende en pakke, har både kaffebar og postkontor innen 100 m radius for kontoret. ;)

:)

skorpionfisken
Skrevet

Jeg skjønner at de vil ha det de liker best.

Men derfra til å be deg skaffe det til dem synes jeg er drøyt.

Hvor er de da? I hutaheiti? (Ny Ålesund?). Det må da finnes hjelp nærmere enn at du skal måtte kjøpe og sende i posten?

Men jeg har antakelig ikke uttalerett, for jeg drikker ikke kaffe, med eller uten latte.

Men pappvin sier jeg ikke neitakk til selv om flaskevinen ofte er bedre. Vi bruker ofte pappvin på hytta, for det er unødvendig å bære de flaskene fram og tilbake igjen....

Skrevet

Hvor er de da? I hutaheiti? (Ny Ålesund?). Det må da finnes hjelp nærmere enn at du skal måtte kjøpe og sende i posten?

Men jeg har antakelig ikke uttalerett, for jeg drikker ikke kaffe, med eller uten latte.

Men pappvin sier jeg ikke neitakk til selv om flaskevinen ofte er bedre. Vi bruker ofte pappvin på hytta, for det er unødvendig å bære de flaskene fram og tilbake igjen....

Det skal sies til deres fordel at jeg kjenner dem svært godt, og at de veit at jeg sier nei hvis det ikke passer.

Dessuten kan det hende de mener jeg skylder dem en tjeneste, etter at de lot meg sove 4 timer i strekk midt på dagen OG tok seg av Lillemann en helg for noen år sida, da jeg i frustrasjon hadde fantasier om å kaste snørrungen på sjøen.

*s*

Gjest fra sine
Skrevet

Gubben drikker ikke annet enn Evergood, og det må være fra en nyrenset trakter..

Så vi har med rens og kaffe på ferie i Danmark og på jobb. Selv synes jeg kaffe er gøgg, men er coca cola snobb.

Gjest LucySky
Skrevet

Vi kjøper te via et importfirma. Vi tar med på hytta også, og når man er vant til og liker f.eks. te fra The High Himalayas, så smaker Lyons fra Coop'en i bygda ved hytta ikke godt.

Men jeg ville ALDRI ha bedt noen sende oss om vi hadde glemt/sluppet opp. For meg er det et slags signal om at vi "bare må ha det" og det kan virke snobbet.

Syns jeg.

Hemmelige fine vaner er vel OK?

Pss! Det er vel ikke feigt.

Dvs det jeg mente, var at det fins jo sånne som himler med øya og bare MÅ ha det og det. Enda de egentlig drikker pulverkaffe og posete og sånn. I all hemmelighet.

Mht til vinm er vi så lei av å bære til huset at vi vurderer å få en tank i hagen. Sånn som til parafin.

Skrevet

Jeg har for evigheter siden blitt definert som vinsnobb. Det forekommer meg helt klart at det finnes flere mennesker enn de du har møtt som ville kunne stte likhetstegn mellom en kaffesnobb og en som misliker trelitere.

Det finnes jo forøvrig helt ok pappvin, vi har jo blant annet Châteauneuf-du-Pape, og Chateau Pape Clement i Graves i Bordeaux.

Skrevet

Det får vel være måte på ondskap! Det skvipet der klarer ikke engang jeg dikke. ;)

Rød coop kaffe er den beste kaffen jeg veit

Skrevet

Du er en boms, amber!

Muahaha!

;)

En boms!

*snøfter fornærmet*

;)

Skrevet

Tja, cafe latte på kaffebar er godt men jeg må si at det er snobbete å ikke drikke annen kaffe.

La dem drikke Ali noen uker med fløtepulver, de overlever helt sikkert.

Nå beveger du deg i farlig farvann!

*Vurderer slemme mottiltak*

Skrevet

Nå beveger du deg i farlig farvann!

*Vurderer slemme mottiltak*

Det ante meg faktisk. LOL. Da stiller saken seg helt annerledes *smiske*

Skrevet

Du kunne vel ha løpt til nærmeste kaffebar og fikset den kaffen nå i kveld i stedet for å sitte å surre her på dol?!?

Tenk på oss når vi går tomt i morgen kveld:-(((

*Mener forøvrig at flertallet så likheten mellom vinen din og kaffen vår - så det så!*

Skrevet

Er vel ikke drøyt å be folk man har forsøkt å lære arealregning om å kjøpe kaffe vel???

Her i utkant-Norge er det ikke kvalitetskaffe å oppdrive de nærmeste 3 ukene; eller jeg ville kanskje kunne finne det dersom jeg kjørte nesten 3 timer hver vei.

Skrevet

Vi kjøper stort sett brae bønner som vi maler selv vi også. Nå drikker vi ikek kaffe hjemme hver dag, mest i helgene, og det ER stor forskjell... Men...vel...hun er jo kanskje ganske ekstrem...SENDE kaffe for en ferie?

De vil sikkert KOSE seg veldig med kaffen da, så hvis de sitter i en hytte laaaangt vekk i stan kan du jo kanskje være litt grei?

Eller *flire stygt* kjøp vanlig Friele, hell det over i en pose fra en kaffebutikk, og send den avgårde ;-)

Tror du ikke vi smaker forskjell???

*snøfter forarget*

Skrevet

Jeg drikker både pappvin og Friele kaffe.

Det gjør vel da meg til, tja, ?

;)

Syns det høres snobbete ut hvis de må ha med seg spesialblandet kaffe på ferie, ja.

Er ikke det som at man gjerne vil ha med seg yndlingsgenseren sin da?

Skrevet

friele??? drikker du det skvipet der?

Pappvin går ned..... jeg er så lykkelig når jeg får vin at jeg takker og neier for hver minste dråpe.

friele altså? ærlig talt flyfly.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...