Gå til innhold

Tid: Hva er værst/best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I et anfall av selmedlidenhet, så lurer jeg på følgende: Hva er værst (eller best) av

a) Å oppleve tidsklemma på sitt verste med mann, barn, jobb, hus, aktiviteter etc. etc..

B) Å ha altfor mye ledig tid til at dagen/uka/måneden fylles

???

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Åsemor

6

• tusseline

5

• Dorthe

3

• fei1365380229

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest koala bear
Skrevet

Syns det første er best jeg;) For når jeg ikke har noe å gjøre på, blir jeg skikkelig lat, og deppa..mens når jeg er opptatt hele tiden, så koser jeg meg, og tiden går fort, også slipper jeg å spekulere og være opptatt av alle mulige detaljer og finesser...

Gjest det ser jeg ikke
Skrevet

Hva er det som liksom skal være ille med alternativ b??

Skrevet

Synes det er godt å jobbe noen dager i uka jeg.

Det blir for kjedelig å være hjemme hver dag.

Skrevet

Tja, begge deler høres ille ut for meg.

Men i begge tilfeller har man anledning til å påvirke hverdagen slik at den blir mer eller mindre innholdsrik.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Jeg tilhører selv kategori b, og skulle mer enn gjerne jobbet sånn at jeg kom i kategori a. Men helsa er ikke som den skal, desverre.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Kommer vel an på personligheten din det. Og energinivået. Og hvor sosial du er.

Jeg ville valgt A, men har ikke helse til det. Men det går jo fint an å få B til å bli noe mer innholdsrikt da! Lettere det enn omvendt. Ungene og jobben kan en ikke kutte ut.

Skrevet

Er det lov å skrive værst, med æ?

Ikke i mitt hjem, i alle fall.

Skrevet

Hva er det som liksom skal være ille med alternativ b??

Du skjønner det sikkert om noen år, hvis du aldri skjønner det er du sikkert en slask. ;)

Gjest syens jeg
Skrevet

Du skjønner det sikkert om noen år, hvis du aldri skjønner det er du sikkert en slask. ;)

Å ha god tid skal være negativt i forhold til å ikke ha noe tid til overs? Tror ikke jeg skjønte spm jeg...

Skrevet

Å ha god tid skal være negativt i forhold til å ikke ha noe tid til overs? Tror ikke jeg skjønte spm jeg...

Hvis du sitter 10 timer hver dag og ser ut i lufta, hver dag i 3 år, skjønner du kanskje problemet. Men om man aldri har hatt "fri" lenger enn en sommerferie hvor alle vennene også har fri, er det kanskje ikke så lett å sette seg inn i det.

Gjest syens jeg
Skrevet

Hvis du sitter 10 timer hver dag og ser ut i lufta, hver dag i 3 år, skjønner du kanskje problemet. Men om man aldri har hatt "fri" lenger enn en sommerferie hvor alle vennene også har fri, er det kanskje ikke så lett å sette seg inn i det.

Du mener å gå arbeidsledig eller noe i den duren? Men det er da så mye en kan finne på om en bare har tid?

Eller må man da bare sitte å glo i veggen er det det du mener?

Gjest rallydronning
Skrevet

Ikke i mitt hjem, i alle fall.

Man kommer jo tross alt fra et møblert hjem..;-)

Skrevet

Du mener å gå arbeidsledig eller noe i den duren? Men det er da så mye en kan finne på om en bare har tid?

Eller må man da bare sitte å glo i veggen er det det du mener?

Spørsmålet som ble stilt var jo om man hadde altfor mye tid til at man klarte å fylle tida med noe.

Jeg har selv aldri hatt det problemet, men nå som jeg har hatt permisjon 1 uke og ikke har noe å gjøre, skjønner jeg at det må være vanskelig å ikke ha noe å ta seg til. Det er ikke barebare å finne på ting å gjøre hver dag.

Gjest syens jeg
Skrevet

Spørsmålet som ble stilt var jo om man hadde altfor mye tid til at man klarte å fylle tida med noe.

Jeg har selv aldri hatt det problemet, men nå som jeg har hatt permisjon 1 uke og ikke har noe å gjøre, skjønner jeg at det må være vanskelig å ikke ha noe å ta seg til. Det er ikke barebare å finne på ting å gjøre hver dag.

Man kan ikke ha for mye tid, bare for lite oppfinnsomhet til å finne på noe, mener jeg.

Gjest Uglemor
Skrevet

Jeg tilhører kategori A, og det er jeg glad for. Har vært sykmeldt en lengre periode for noen år siden, og da forstod jeg at lediggang ikke er noe å trakte etter. Jeg taklet ikke det særlig bra!

Gjest tottlå
Skrevet

Jeg var sykemeldt i en periode på 3 mnd med skiveprolaps i ryggen. Jeg kunne ikke gjøre noe stort mer enn å ligge i ro...... Forferdelig!!!

Jeg synes alle skulle fått erfart hvordan det er, så kanskje de hadde fått et annet syn på folk som er hjemmeværende pga helsa....

Gjest tottlå
Skrevet

Man kan ikke ha for mye tid, bare for lite oppfinnsomhet til å finne på noe, mener jeg.

Denne skulle selvsagt være til "synes jeg", ikke deg åsemor!!!

Foresten, når har du termin, da??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...