Gå til innhold

fryse kringle med eller ute melis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg lager en kringle i dag, og vil fryse den ned... Bør jeg da kanskje vente med å ta på melis til jeg tiner den og skal spise den igjen? Eller er det helt greit å ta på melis på hele i dag og fryse ned med melisen på?

Hvis jeg lager sånne kanel-snurrer, syns dere da at jeg bør ha på perlesukker på toppen, eller er det helt kurant å ha melis på de og?

Syns dere rosiner gjør seg i kringle og kanel-snurrer, eller er det bare boller man kan ha rosiner i?

Gjest tottlå
Skrevet

Fryse uten melis!!

Kanelsnurrer, regner jeg med er det samme som kanel i svingene???

Da må du ha rosiner i, ja, og melis på toppen....mmmmm

*slikker meg rundt munnen*

Skrevet

Nam! :) Fyller fryseren klar til barselbesøk? ;)

Tja. Enten det, eller lager proviant til de neste ukene som jeg bare sitter her på ræva med litt for lite å gjøre. ;)

Skrevet

Kanelsnurrer? Det heter skillingsboller! Østlendinger...

De skal forøvrig ha perlesukker, ikke melis, og de skal ikke ha rosiner. Nemlig.

skorpionfisken
Skrevet

Fryses uten melis. Det blir klissete når du tiner det opp igjen.

Tines og ha melis (eller glasur) oppå etter at det er tint.

Gjest ikke det samme
Skrevet

De skal forøvrig ha perlesukker, ikke melis, og de skal ikke ha rosiner. Nemlig.

Kanelsnurrer / kanelbullar er da mye mindre og helt annerledes enn skillingsboller.

Skrevet

Nå har jeg laget 27 skillingsboller med perlesukker både inni og på toppen, og uten melis og uten rosiner. Rosinene spiste jeg opp mens deigen hevet...

De ble fantastisk gode, selv om det stod på pakka (jada, det var ferdig-pakke) at de skulle steke i 10 minutter så var de svidd etter 6-7 minutter. Men det gikk jo bra altså, det var kjempegodt.

Grunnen til at jeg skrev kanel-snurrer er at jeg ikke klarte å komme på ordet skillingsboller.

Tror nok ikke disse skal spares til noe barselbesøk nei.

Skrevet

Fryses uten melis. Det blir klissete når du tiner det opp igjen.

Tines og ha melis (eller glasur) oppå etter at det er tint.

Det blei verken kringle eller melis i dag gitt.

Skrevet

Melis etter tining, rosiner er bollenes venn, da de ikke har så mye annet å by på :)

fei1365380229
Skrevet

Er østlending - og ja - det heter skillingsboller. Skal ikke ha rosiner, men melis med litt sitron i oppå. Ikke perlesukker :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...