Gå til innhold

Janteloven lenge leve?

Anbefalte innlegg

skorpionfisken
Skrevet

Du må ikke komme her og tro at du er bedre enn oss.....

Jeg havnet inn i en morsom diskusjon inne på Samlivsforumet.

Jeg er ikke spesielt pen, helt ordinær faktisk. Men jeg mista å si at jeg er penere enn en jeg kjenner.

Om jeg sier at Celina Middelfart er penere enn meg så er dere nok alle enige, det vet dere selv om dere aldri har sett meg. Celina er både pen og smart hun. Jeg har mine kvaliteter, men jeg kan da ikke påstå at jeg er mye bedre enn henne på andre områder eller har et penere indre enn henne bare fordi hun må være overfladisk siden hun er så pen.

Så sier jeg at jeg er penere enn et annet menneske, uten at jeg legger fram bilde av meg eller henne. Jeg bare konstaterer at jeg er penere enn henne. Uten å si at jeg dermed er noe bedre enn henne på noe område. Da kommer rabalderet. Da er jeg nærmest et overfladisk troll som kan finne på å si noe sånt. Nei selvgode folk som tror de er bedre enn andre skal vi ikke ha noe av her inne. Da har hun helt sikkert mye finere personlighet enn meg.

Sånn er det med barn også. Man må for all del ikke si at ett barn er penere enn et annet, selv om man kan se det. Alle barn er skjønne de.

Hvis noen sier at barna deres er flinke i noe så blir de også skråsett; jada skryt bare du, men du skal nok få se at barnet ditt er ikke noe bedre enn andre barn, snarere værre når det kommer til stykket. Før du vet ordet av det er gullungen din narkoman, så pass deg for å skryte.

Sånn er det kanskje på alle områder?

Du må ikke komme her og si at du har god utdannelse, god jobb, god lønn.....

Skrevet

cluet er å leve som om man har dispensajon fra janteloven.

Uavhengig om man er vakker eller ikke :)

Jeg er en annen
Skrevet

Alle vet at noen er penere eller mer intelligente enn andre, men det er tabu å snakke om det, med god grunn.

Problemet i Norge er for lengst at folk ikke følger Janteloven, ikke omvendt.

skorpionfisken
Skrevet

Jaaa, den stemmer jeg for :-)

Skrevet

Du fikk en del urimelig kverulering i den tråden der, synes jeg.

Gjest tjohooo
Skrevet

Nei, det gjør litt for mange allerede, og det bidrar ikke til noe positivt.

skorpionfisken
Skrevet

Du fikk en del urimelig kverulering i den tråden der, synes jeg.

;-)

Takk, men jeg synes det var litt morsomt, synes det sier litt om de som kverulerer jeg.

De er nok ikke noen fruktfat de heller. *stygg nå*...

Gjest ex-bridget
Skrevet

Celina Middelfart er både pen og smart hun, men sannsynligvis innehar hun ikke de alle de flotte kvalitetene som vi andre har, for det er jo ingen menn som holder ut med henne (eller noen menn hun holder ut med)......

Ha-Ha, du fikk meg til å komme på at hun kanskje ikke er så perfekt alikevel. Tusen takk :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...