Gå til innhold

Vil ha jente..


Gjest jentegal...

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli.

Rart at den slekta har overlevd med bare gutter.

Hvordan har de greid å formere seg videre?

Er ikke du jente da, og er ikke moren din jente og moren hans jente osv osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jentegal..

Rart at den slekta har overlevd med bare gutter.

Hvordan har de greid å formere seg videre?

Er ikke du jente da, og er ikke moren din jente og moren hans jente osv osv?

Adopsjon!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkelen og tanta mi sa også at de ville fortsette å få barn helt til første jente kom.

Etter gutt nr fire ga de opp...

Jeg kommer også fra en "gutte-familie". Jeg har to brødre og 11 fettere, men ingen kusiner. Det var temmelig kjedelig å være meg i familie-selskapene.

Min store drøm var å få en kusine, men hun kom aldri :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentegal..

Rart at den slekta har overlevd med bare gutter.

Hvordan har de greid å formere seg videre?

Er ikke du jente da, og er ikke moren din jente og moren hans jente osv osv?

Det der va selvfølgelig et teit svar..hehe..Sorry..Selvf bli de no onga uten damer som er i genetisk i slekt me. Alle brødrene til farfaren til ongane mine er gift, og alle har gutter. Farfaren har EI søster, ho er einaste jenta i familien oxo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentegal

Det finnes en klinikk i USA som seponerer sæden sånn at dere med 90% sikkerhet får det kjønnet dere vil på barnet. Behandlingen koster ca 20 000. Vet ikke hva klinikken heter. Søk på nett.

Har hørt det er i england el storbrit. oxo. Las det i et foreldre og barn blad, skal sjekke. Jeg har to gutter, og to aborter, de var oxo gutter. Så det blir aldri jenter uten hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er ikke mulig å velge kjønn ut fra ivf-behandling i Norge eller med de klinikkene norske myndigheter anbefaler / henviser til.

Det er ikke etisk akseptabelt i den vestlige verden å velge kjønn, så jeg tror ikke dere vil finne klinikker i vår del av verden som kan hjelpe dere med dette.

Kjerringråd går på at jentesædceller lever lenger (men svømmer saktere) enn guttesædceller, så man må ha samleie en del dager før eggløsning, og ikke samleie like før / under / etter eggløsning, for å øke sjansen for jente.

Det fødes flere gutter enn jenter, og de som allerde har fått et kjønn, har større sjanse for at nestemann er dette kjønnet.

Adopsjon fra land med ettbarnspolitikk eller som av andre grunner har "jenteoverskudd" blant adoptivbarna vil vel være sikreste måte å få jente på.

Men jeg synes vel ingen burde få barn enten ved adopsjon eller egenfødte, hvis man tror man blir mindre glad for ett kjønn i forhold til det andre. At man har et ønske om det kjønnet man ikke har allerede, er helt naturlig. Men når barnet er kommet, må man synes at dette var det beste. Hvis ikke bør man la være.

"Det fødes flere gutter enn jenter, og de som allerde har fått et kjønn, har større sjanse for at nestemann er dette kjønnet."

Hum? Uten matematikk-kunnskaper overhodet må jeg nesten be om en liten forklaring på det der. :-)

Siden jeg har en gutt så er det større sjangse for at mitt neste barn også blir gutt, mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Beautiful Day

"Det fødes flere gutter enn jenter, og de som allerde har fått et kjønn, har større sjanse for at nestemann er dette kjønnet."

Hum? Uten matematikk-kunnskaper overhodet må jeg nesten be om en liten forklaring på det der. :-)

Siden jeg har en gutt så er det større sjangse for at mitt neste barn også blir gutt, mener du?

Blander meg inn...

Legen min sier det samme: Har man f.eks. fått en gutt, er det større sjanse for at neste barn er en gutt, enn en jente - og vise versa. Det er nok bare en liten statistisk sjanse, vil jeg tro.

Har man fått to gutter, er det _enda_ større sjanse for at nr 3 blir gutt, enn jente.

Men vi har to gutter, og venter jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blander meg inn...

Legen min sier det samme: Har man f.eks. fått en gutt, er det større sjanse for at neste barn er en gutt, enn en jente - og vise versa. Det er nok bare en liten statistisk sjanse, vil jeg tro.

Har man fått to gutter, er det _enda_ større sjanse for at nr 3 blir gutt, enn jente.

Men vi har to gutter, og venter jente :)

Ja, jeg blir ikke akkurat overrasket om vårt evt. neste barn også blir en gutt, i samboers familie er det ikke født en jente på 100 år. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beautiful Day

Ja, jeg blir ikke akkurat overrasket om vårt evt. neste barn også blir en gutt, i samboers familie er det ikke født en jente på 100 år. :-)

Har ingenting å si; det er stor stas med gutter :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting å si; det er stor stas med gutter :)))

Ja, han vi har er hvertfall helt utrolig herlig :o)

Men slik er det jo med ens egne barn uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Mamma til de med tut:)

Vet ikke om du har fått svar på dine spørsmål...

Jeg har selv tre gutter, har undersøkt litt her og der for å sjekke mulighetene for jente...

Men jeg måtte bare slå det ifra meg, det ble altfor dyrt!

Du har muligheten til å reise til England, der klinikken faktisk ligger ved flyplassen...

Prisen er ca. 100.000,-

-wow, sier nå jeg!

Så det vil prisen omtrent bli, pluss utgifter for reise og opphold.

Lykke til med deres planlegging på forsøket på jenta:)

Få høre hva det blir til da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jentegal

Vet ikke om du har fått svar på dine spørsmål...

Jeg har selv tre gutter, har undersøkt litt her og der for å sjekke mulighetene for jente...

Men jeg måtte bare slå det ifra meg, det ble altfor dyrt!

Du har muligheten til å reise til England, der klinikken faktisk ligger ved flyplassen...

Prisen er ca. 100.000,-

-wow, sier nå jeg!

Så det vil prisen omtrent bli, pluss utgifter for reise og opphold.

Lykke til med deres planlegging på forsøket på jenta:)

Få høre hva det blir til da...

Takk for seriøst svar. :)

De fleste tror jeg bare tuller når jeg sier jeg vil ha jente.

Men viss det er så dyrt har vi ikke råd enda. Veit om den klklinikken i england. Jeg har hørt det skal koste 3000 pr forsøk med to egg. Trodde ikke det var så dyrt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...