Gå til innhold

Er ikke dette unormalt mye medisiner?


Alill1365380691

Anbefalte innlegg

Alill1365380691

Er ikke dette unormalt mye medisiner?

Går på følgende medisiner: -Seroquel -Zoloft -Alopam -Tolvon -Seldox -Imovane -Vallergan

Høye doser og maksimaldoser på alle....Er ikke dette veldig mye medisiner for en jente på 19 år...Blir fryktelig sløv og trøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bare en

Trenger du virkelig imovane for å få sove om kveldene når du går på de andre medisinene? Blir du ikke trøtt nok av de andre medisinene til å sovne om kvelden uten å måtte ta imovane i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alill1365380691

Trenger du virkelig imovane for å få sove om kveldene når du går på de andre medisinene? Blir du ikke trøtt nok av de andre medisinene til å sovne om kvelden uten å måtte ta imovane i tillegg?

Hei....Nå er jeg 19 og har brukt de siden jeg var 15.Veier 56 kg....Imovanen trenger jeg for å få sovne....Tenker på mye vondt og gjenopplever mye minner og da må jeg ha imovanen for å få sovne....Men jeg klarer jo nesten ikke fungere i det daglige....Vanskelig.Har spurt legene om det er mulig å trappe ned eller seponere men de er for redde for at jeg skal bli veldig dårlig.Skulle egentlig vært innlagt da jeg går på så mye medisiner men akkuratt for øyeblikket har de ikke tvangskriterier så da........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

max dose på både tolvon, vallergan, alopam og imovane? alle brukes jo( -bl.a-) mot søvnvansker. Er ikke så rart du føler deg trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alill1365380691

max dose på både tolvon, vallergan, alopam og imovane? alle brukes jo( -bl.a-) mot søvnvansker. Er ikke så rart du føler deg trøtt.

Ikke på tolvonen og alopamen men relativt høye doser av begge.Viss den eneste måten jeg skal kunne leve på er ved å svelge tabletter døgnet rundt så er det jammen ikke noe fullverdig liv....Alopamen og tolvonen brukes hos meg som beroligende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på tolvonen og alopamen men relativt høye doser av begge.Viss den eneste måten jeg skal kunne leve på er ved å svelge tabletter døgnet rundt så er det jammen ikke noe fullverdig liv....Alopamen og tolvonen brukes hos meg som beroligende....

Ok. Har du forsøkt mange ulike typer medikamenter?

Hvor mye bedre har du det med medikamentene enn uten? Har du tatt dette opp med din fastlege.. event vurdert å ta bort/justere dosen?

Får du annen type behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alill1365380691

kan jeg spørre hvorfor du bruker vallergan?

Vallergan er for søvnen....Uten den sover jeg minimalt og har mye mareritt...Men sove lite gjør jeg uansett.Har blitt utredet av søvneksperter,uten at de har kommet med konkrete råd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alill1365380691

Ok. Har du forsøkt mange ulike typer medikamenter?

Hvor mye bedre har du det med medikamentene enn uten? Har du tatt dette opp med din fastlege.. event vurdert å ta bort/justere dosen?

Får du annen type behandling?

Jeg er mye innlagt,går ellers til psykiater og til psykomotorisk fysioterapi.Uten medisiner så blir jeg veldig veldig psykotisk så det er ikke et alternativ.Har prøvd mye forskjellig je,og de har vel kommet frem til at det er dette jeg fungerer best på.om man kan kalle det å fungere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alopam er jo beroligende/søvndyssende og Imovane og Vallergan er sovemedisiner. Om du blir veldig trøtt og sover mye, kanskje du ikke trenger sovepiller.?

Jeg ble skrevet ut fra psykiatrisk med resept på Lithionit, Lamictal, Seroquel, Fontex, Zopiclon og Nozinan.

Fikk det likegreit da jeg kuttet ut alt bortsett fra Lithionit og Lamictal... Er frisk nå.

Om du har psykoselidelse, IKKE slutt med antipsykotika.

Som med meg, som har bipolar lidelse, slutter ikke med stemningsstabiliserende.

Men alt det andre... grøss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...