Gå til innhold

Uff...


Gjest nickless

Anbefalte innlegg

Gjest nickless

Er så lei meg i dag...Sliten..Ikke er jeg frisk, men på hjemmebane hviler alt på meg.Vasking,middagslaging,handling,klesvask..

Er ikke særlig høy i hatten for tiden.Hvert år på denne tiden føler jeg meg oppbrukt,det slår aldri feil.Nå har jeg begynt å grue meg til februar hvert år.

Dette er jo bare selvmedlidenhet og egentlig tullete å lulle seg inn i sånne tanker,men jeg ER sliten og skulle ønske på mere deltagelse fra "han andre". Men nå sier jeg aldri mer noe,det nytter ikke alikevel. Han sitter i sofaen og sender sms,ler og koser seg.

Jaja,gleder meg til jeg får ork'en tilbake....

Gleder meg til våren,gå lange fine turer i skogen

*drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvorfor februar? er det konkret avgrenset til denne måneden? er det noe spesielt som skjer denne måneden hos deg?

har du snakket med mann/samboer om at du opplever hverdagen som et slit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickless

hvorfor februar? er det konkret avgrenset til denne måneden? er det noe spesielt som skjer denne måneden hos deg?

har du snakket med mann/samboer om at du opplever hverdagen som et slit?

Slapphet og oppgitthet kommer sigende over meg på denne tiden hvert år,og avtar et stykke ut i Mars.Dette slår aldri feil.Jeg får økt behov for søvn og blir fort lei meg og på gråten.

Jo,jeg har mange,mange ganger snakket med samboer om det,men det hjelper lite.Samme er det når det gjelder innkjøp av klær og annet til sønnen vår.Jeg må alltid betale.Han kjøper ting til seg selv og er ellers knepen med penger.Kjøper han leker til gutten går han og tar tilbake penger fra sparebøssen hans etterpå.Jeg tror og føler det sånn at han er veldig umoden.Han kan sitte gjentatte ettermiddagger med denne mobilen sin inne på stua sammen med oss,og det piper annethvert minutt. Jeg syns det er utrolig barnslig med sånne gleder når man lever i et forhold.

Å flytte fra ham gjør jeg ikke,det vil bare sønnen vår lide av,han er jo glad i oss begge.

Nei,i dag bare ble det sånn utrivelig og lite koselig.Jeg lå meg til å hvile etter middagen,så kom sønnen inn og sa at pappa vil at du skal stå opp. Da jeg sto opp fløt det overalt og det var bare til å brette opp ermene og sette i gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alill1365380691

Slapphet og oppgitthet kommer sigende over meg på denne tiden hvert år,og avtar et stykke ut i Mars.Dette slår aldri feil.Jeg får økt behov for søvn og blir fort lei meg og på gråten.

Jo,jeg har mange,mange ganger snakket med samboer om det,men det hjelper lite.Samme er det når det gjelder innkjøp av klær og annet til sønnen vår.Jeg må alltid betale.Han kjøper ting til seg selv og er ellers knepen med penger.Kjøper han leker til gutten går han og tar tilbake penger fra sparebøssen hans etterpå.Jeg tror og føler det sånn at han er veldig umoden.Han kan sitte gjentatte ettermiddagger med denne mobilen sin inne på stua sammen med oss,og det piper annethvert minutt. Jeg syns det er utrolig barnslig med sånne gleder når man lever i et forhold.

Å flytte fra ham gjør jeg ikke,det vil bare sønnen vår lide av,han er jo glad i oss begge.

Nei,i dag bare ble det sånn utrivelig og lite koselig.Jeg lå meg til å hvile etter middagen,så kom sønnen inn og sa at pappa vil at du skal stå opp. Da jeg sto opp fløt det overalt og det var bare til å brette opp ermene og sette i gang...

Har du prøvd lysterapi? Bare et forslag.....Mange har god hjelp av dette i vintermørket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli.

Slapphet og oppgitthet kommer sigende over meg på denne tiden hvert år,og avtar et stykke ut i Mars.Dette slår aldri feil.Jeg får økt behov for søvn og blir fort lei meg og på gråten.

Jo,jeg har mange,mange ganger snakket med samboer om det,men det hjelper lite.Samme er det når det gjelder innkjøp av klær og annet til sønnen vår.Jeg må alltid betale.Han kjøper ting til seg selv og er ellers knepen med penger.Kjøper han leker til gutten går han og tar tilbake penger fra sparebøssen hans etterpå.Jeg tror og føler det sånn at han er veldig umoden.Han kan sitte gjentatte ettermiddagger med denne mobilen sin inne på stua sammen med oss,og det piper annethvert minutt. Jeg syns det er utrolig barnslig med sånne gleder når man lever i et forhold.

Å flytte fra ham gjør jeg ikke,det vil bare sønnen vår lide av,han er jo glad i oss begge.

Nei,i dag bare ble det sånn utrivelig og lite koselig.Jeg lå meg til å hvile etter middagen,så kom sønnen inn og sa at pappa vil at du skal stå opp. Da jeg sto opp fløt det overalt og det var bare til å brette opp ermene og sette i gang...

"Kjøper han leker til sønnen vår, går han og tar tilbake penger fra sparebøssen hans etterpå"

Herregud, er det mulig?

Gjem sparebøssen på et lurt sted.

Sørg for at han aldri finner den, for han putter vel aldri penger i den heller tenker jeg?

Dette må vel være toppen av gjerrighet. Har aldri hørt maken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapphet og oppgitthet kommer sigende over meg på denne tiden hvert år,og avtar et stykke ut i Mars.Dette slår aldri feil.Jeg får økt behov for søvn og blir fort lei meg og på gråten.

Jo,jeg har mange,mange ganger snakket med samboer om det,men det hjelper lite.Samme er det når det gjelder innkjøp av klær og annet til sønnen vår.Jeg må alltid betale.Han kjøper ting til seg selv og er ellers knepen med penger.Kjøper han leker til gutten går han og tar tilbake penger fra sparebøssen hans etterpå.Jeg tror og føler det sånn at han er veldig umoden.Han kan sitte gjentatte ettermiddagger med denne mobilen sin inne på stua sammen med oss,og det piper annethvert minutt. Jeg syns det er utrolig barnslig med sånne gleder når man lever i et forhold.

Å flytte fra ham gjør jeg ikke,det vil bare sønnen vår lide av,han er jo glad i oss begge.

Nei,i dag bare ble det sånn utrivelig og lite koselig.Jeg lå meg til å hvile etter middagen,så kom sønnen inn og sa at pappa vil at du skal stå opp. Da jeg sto opp fløt det overalt og det var bare til å brette opp ermene og sette i gang...

Hvorfor finner du det i det?

Fordi barnet ikke skal lide? Ville ikke barnet hatt det bedre med en "lykkeligere"/mindre sliten mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nickless

"Kjøper han leker til sønnen vår, går han og tar tilbake penger fra sparebøssen hans etterpå"

Herregud, er det mulig?

Gjem sparebøssen på et lurt sted.

Sørg for at han aldri finner den, for han putter vel aldri penger i den heller tenker jeg?

Dette må vel være toppen av gjerrighet. Har aldri hørt maken.

Han putter aldri penger på bøssen,nei.Jeg gir gutten 50 kr hver fredag i ukepenger.Han kjøper leke til gutten,kommer så hjem og sier "vi har en avtale på dette"(han og gutten).Gutten inngår naturligvis en sånn "avtale" fordi han ønsker seg denne leken.

Bringer jeg i det hele tatt noe på bane hisser han seg så fryktelig opp at det er ikke værendes her.

Fatter ikke at en far kan gjøre slikt. Min voksne datter sier jeg må komme meg vekk,hun sier han har en merkelig adferd(dette er ikke noe jeg har fortalt).Han driver på med en utrolig merkelig "tøysing" som ingen skjønner noe av når vi er i sammenkomster av forskjellig slag.

Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre.Når det ikke nytter å snakke,hva gjør jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickless

Har du prøvd lysterapi? Bare et forslag.....Mange har god hjelp av dette i vintermørket...

Sitter foran lysterapilampen min 2 ganger for dagen,jeg.Joda,den hjelper meg,men ikke på denne tiden av året.Jeg er så tømt for krefter etter en mørk november,desember og januar at jeg bare synker sammen.Ellers i året er jeg flink med å komme meg ut på tur,går 7 km annenhver dag og mye på lange fjellturer når jeg har anledning til det,I sommerhalvåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickless

Hvorfor finner du det i det?

Fordi barnet ikke skal lide? Ville ikke barnet hatt det bedre med en "lykkeligere"/mindre sliten mor?

Jeg har utallige ganger snakket om det,men det nytter jo ikke når han blir så sint.

Jeg tror ikke det er noe løsning å flytte fra ham for gutten sin del. Får heller tenke på det om en 10 års tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utallige ganger snakket om det,men det nytter jo ikke når han blir så sint.

Jeg tror ikke det er noe løsning å flytte fra ham for gutten sin del. Får heller tenke på det om en 10 års tid.

Har du en venninne eller noen du kan dele dette med? Det kan nok være godt med en støttespiller hvis du skal ta opp dette med han.

For jeg ser ingen andre muligheter enn å si ifra? Det blir et stort problem hvis du blir redd han når han blir sint, da må du komme deg vekk og snakke med noen som kan hjelpe deg litt mere proft.

Uff, nei, dette er altfor lett for meg å si. For et helvete det må være å føle at man må ha ansvar over sånne håpløse valgmuligheter. Kjære nickless, har masse medfølelse, hvis du skal fortsette med han, så prøv å sett av tid til deg selv her og der. Gjerne med noen du kan prate med dette om og gjøre helt andre ting med.

Selvom du sikkert har fullt med arbeid og rydding er det viktig at du får ut litt av deg. Men ikke la pappa "kjøpe" sønnen med hans egne sparepenger. isj, ser ikke no annen utvei en diskusjon!

Bare overlev! Hold ut og snart er mars her og våren kommer :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickless

Har du en venninne eller noen du kan dele dette med? Det kan nok være godt med en støttespiller hvis du skal ta opp dette med han.

For jeg ser ingen andre muligheter enn å si ifra? Det blir et stort problem hvis du blir redd han når han blir sint, da må du komme deg vekk og snakke med noen som kan hjelpe deg litt mere proft.

Uff, nei, dette er altfor lett for meg å si. For et helvete det må være å føle at man må ha ansvar over sånne håpløse valgmuligheter. Kjære nickless, har masse medfølelse, hvis du skal fortsette med han, så prøv å sett av tid til deg selv her og der. Gjerne med noen du kan prate med dette om og gjøre helt andre ting med.

Selvom du sikkert har fullt med arbeid og rydding er det viktig at du får ut litt av deg. Men ikke la pappa "kjøpe" sønnen med hans egne sparepenger. isj, ser ikke no annen utvei en diskusjon!

Bare overlev! Hold ut og snart er mars her og våren kommer :):)

Åh,tusen takk! Det var fine ord å lese på morgenkvisten,jeg ble så glad inni meg nå.

Akk ja,jeg lar det visst bare skure og gå. Nå har han begynt i en bibelgruppe også....Så nå vil han ta med sønnen dit.Jeg har sagt nei,og bedt han respektere det. Men han ringer dem og gir telefonen til gutten og sånn innlemmes han.

Jeg gir rett og slett opp,han har stadig nye påfunn.

Jeg har ikke direkte noe imot kristent livssyn,men tror ikke selv på dette.Syns gutten kan få velge selv når han blir noen år eldre,han er tross alt bare 10 år.

Oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...