Gjest kylimo Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Har skrevet en oppgave og ønsker sidetall. Jeg har et helt dokument på ca 20 sider med forside, innholdsfortegnelse og litteraturliste. Jeg skal begynne sidetall i innledningen og skal ikke ha sidetall på forsiden, innholdsf.og litteraturlisten. Hvordan gjør jeg dette? Får sidetall nå fra innholdsfortegnelsen til og med litteraturlista. Må jeg ha forside og litteraturliste i et eget dokument? 0 Siter
Carina82 Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Sett markøren inn etter innholdsfortegnelsen, velg "sett inn" (på den øverste linja) deretter "skift" og så "inndelingsskift - neste side". Det samme gjør du på siste side av oppgaven før litteraturlisten begynner. Da vil oppgaven bli tredelt (forside - innholdsfortegnelse / oppgaven / litteraturlisten), og du kan deretter formatere sidetallene i de forskjellige inndelingene. Dette gjør du på "topp-/bunntekst"-funksjonen. Velg at sidetallene skal starte på side 1 i den inndelingen hvor oppgaven er, og at det ikke skal være sidetall på de to andre inndelingene. Klønete formulert dette her, men vet faktisk ikke om noen lettere måte å forklare det på... Håper du skjønte det likevel, og lykke til! 0 Siter
Gyda Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Veg sett inn - sidetall. (Det skjønner jeg at du skjønner.) Og så går du på "Format". Der er den mulighet som heter "Start på", og når du klikker på den så kan du velge hvilken side sidetallet skal begynne på. 0 Siter
Gyda Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Veg sett inn - sidetall. (Det skjønner jeg at du skjønner.) Og så går du på "Format". Der er den mulighet som heter "Start på", og når du klikker på den så kan du velge hvilken side sidetallet skal begynne på. Jeg ser at jeg ikke leste spørsmålet ditt godt nok. Kanskje Carinas svar er best. Jeg har dessverre ikke tid til å sjekke ut mer nå ... Lykke til - og du har kanskje fått det til allerede også, for det jeg vet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.