Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg skal til Egypt i sommer. Hun har fått beskjed om å ta hepatitt c vaksine. Aldri hørt om det jeg. Hvorfor må hun det? Hva slags vaksine er dette?

Skrevet

Høres merkelig ut, sikkert at du har hørt rett?? etter som jeg forstår finnes det ingen vaksine mot denne form for hepatitt og det burde ikke være nødvendig siden den mest vanlige smittevegen går gjennom blod, det er vel ikke noe man behøver på en ferie?

søk på nettet så ser du selv..

Skrevet

Sikker på at det er hepatitt c? Vet at det fins vaksiner for hepatitt, det er visst obligatorisk bl.a. for alle hjemmehjelper (sikkert or sykepleiere osv også da..) å ta hepatittvaksine..

Skrevet

Høres merkelig ut, sikkert at du har hørt rett?? etter som jeg forstår finnes det ingen vaksine mot denne form for hepatitt og det burde ikke være nødvendig siden den mest vanlige smittevegen går gjennom blod, det er vel ikke noe man behøver på en ferie?

søk på nettet så ser du selv..

Det var derfor jeg skrev her. Har søkt, men fant ikke ut noe. Synes det var rart jeg også, derfor jeg spurte. Aldri hørt om det. Det er en firmatur og de hadde blitt rådet til å ta hepatitt vaksine. Hun har spurt 2 ganger for å være sikker så det var det de sa. Tenkte jeg kunne prøve å hjelpe henne med å spør her.Hun har ikke internet. Men hun får ringe vaksinasjonskontoret og spør så slipper hun og lure.

Skrevet

Sikker på at det er hepatitt c? Vet at det fins vaksiner for hepatitt, det er visst obligatorisk bl.a. for alle hjemmehjelper (sikkert or sykepleiere osv også da..) å ta hepatittvaksine..

Ja, hun er sikker på det var hepatitt. Kanskje det er den som sykepleierne pleier å ta? De ble rådet til dette pga at de skal bo litt utenfor "alfarvei" og spise på små plasser utenfor turistområdene. Må jo ha noe med dette og gjøre.....

Hun har ikke internet selv, så tenkte prøve finn ut litt for henne her. Men hun får ringe vaksinasjonskontoret for å være sikker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...