stoffer Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hei. Har stort sett vert frisk hele livet. Er nå 21år.Fikk problemer fra september 2004, da det startet med søvnproblemer.Snakket med en kamerat om dette, som hadde samme problem. (vanskelig å stå opp om morningen, derav problem med å få sove på kvelden, slik at dette går i en sirkel)Han hadde fått tips av idretts-læreren sin om å oppsøke lege om lavt stoffskifte.Dette viste seg å stemme, og fikk tabletter. Har flyttet på hybel da dette startet, og har lagt på meg en del siden det. januar i år fikk jeg vondt i halsen, følte jeg hadde en kul men kunne ikke bestemme hvor. Tok av smykket mitt, som jeg følte kvelte meg pga at jeg hadde lagt på meg.Men dette hjalp lite. Hadde litt forsiktige smerter i hals noen uker til en uke siden da jeg ble forkjølet.Hostet, kvalm, slapp, nøs, sengeliggende, og følelsen av feber. Den digitale temp-måleren viste 37.22 som er normalt.Nå har forkjølelsen gått litt over, men den site uken har jeg voknet med plagsom hodepine.Tar mye paracet nå, eller ibux.Litt om livs-stil: Røyker, tar vitamintilskudd (alle vitaminer, omega3, ginseng, eksta c-vitamin), spiser litt uregelmessig, trener sjelden, jobber mye med data på skolen og i jobb, drikker alkohol nesten hver helg.Symptonene idag er kaldsvette, fryser, hodepine, til dels kvalm og lite eller ingen feber.Hva er galt? Vil det gå over, eller skal jeg kontakte lege?Har ikke fastlege her jeg bor i oslo, er det et problem? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174220-forkj%C3%B8lelse-vond-nakke-svette-fryser-slapphet-og-s%C3%B8vnproblem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg synes egentlig ikke at dine plager hores om en infeksjonssykdom. Sovnproblemer kan skyldes mye rart alt fra stress til sykdom, men det kan som regel brytes med at du tar en innsovningstablett et par kvelder pa rad og prover a leve et regelmessig liv. Jeg kan ikke ta stilling til kulen du beskriver, det ma undersokes naermere for a lokalisere det. Symptomene du beskriver ligner pa vanlig og uskyldig forkjolelse, spesielt siden du ikke har feber. Jeg vil anta at ved a leve et relativt regelmessig og disiplinert liv vil normalisere forholdet. Et glass eller tre i helgen tror jeg ikke har noe med saken a gjore. Selvfolgelig, hvis plagene er hardnakket og du ooppfatter dem som sterkt sjenerende bor du ga til lege. Men som sagt etter din beskrivelse hores det ikke som noe alvorlig (sorry for engelsk tastatur, jeg svarer fra utlandet) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174220-forkj%C3%B8lelse-vond-nakke-svette-fryser-slapphet-og-s%C3%B8vnproblem/#findComment-1168652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.