OKS1365380809 Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hei. Jeg og min nå eks-samboer fikk en flott gutt 13.06.04. Dessverre ble forholdet vårt avsluttet like etter nyttår. Den 13.02.05 er gutten 8 mnd, han ammes, spiser grøt og middag. Vi har tidligere gitt han morsmelktillegg uten problem for han. Mor vil ikke at jeg skal ha så mye samvær med gutten, og i dag 15.02.05, har jeg fått samvær i bare til sammen 10 timer på nesten en og en halv måned. Hun skylder på at hun må amme for at hun ikke skal miste melken. Gutten er frisk og rask, og han har et par tørre flekker på armene som har nesten samme farge som huden, og som er litt tørre. Det er ikke antydning til utslett på knehaser eller andre plasser. Eneste er at han virker som han har det samme på kinnene (litt rødlig), men det ser for meg ut som litt tørr hud. Ved kontroll av ungen for ca tre uker siden, sa helsesøster at det KAN VIRKE som om han har atopisk eksem, og hun anbefalte amming lengst mulig opp mot et år, for å forebygge evt allergi. Vi foreldre måtte tilstrebe at ungen ble ammet og fikk treffe sin far ofte. Amming var også viktig for mor, slik at hun ikke skulle miste melken. Jeg har snakket med to uavhengige helsesøstre som sier flg: jeg som far kan godt ha ungen to ettermiddager i uken, og en natt annenhver helg (gjerne fra kl 17.00 til dagen etter kl 12.00) uten at ungen tar skade av dette. Slik jeg kjenner mor, så vil hun sette seg imot dette, med begrunnelsen at hun må amme pga allergi, og at hun ikke skal miste melken. Helsesøstrene (de to) sier at ungen ikke tar skade av å være sammen med meg de nevnte tider, og mor mister ikke melken slik over natten. For disse to virket det som hysteri, som de sa. Mor har i dag to hunder som er inne, og disse både røyter og tar med seg skitt inn i huset. Selv om hundene er i gangen, så dras hår og skitt inn i resten av huset. Kan dette påvirke en evt negativ utvikling av allergi. Kan jeg få et svar på dette med amming kontra samvær med meg, samt utvikling av allergi ift hundene, spesielt når helsesøster har sagt at gutten KAN HA atopisk eksem, ikke at han har det. I tillegg må det nevnes at mor var borte fra barnet tre dager i forrige uke fra ca kl.08.00 til ca kl.15.00, fordi hun studerer desentralisert. Da er det ingen problem at barnets bestemor kan passe ungen eller gi han melk fra flaske. Da har mor nok melk, men ikke når jeg skal ha samvær med han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174246-amming-samv%C3%A6r-atopisk-eksem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjerringa Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg blir litt rystet når jeg leser dette.Jeg synes du ikke skal gi opp . Krev din rett på å ha gutten når du skal. Det er klart gutten må få treffe deg også. For meg høres det ut som om ho bruker dette med amminga mot deg. Det er virkelig stygt gjort mot deg og ikke minst gutten.. Lykke til og du.... For guds skyld ikke gi opp ... stå på.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174246-amming-samv%C3%A6r-atopisk-eksem/#findComment-1159590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg har tre barn, og har ammet dem ganske lenge. Førstemann ville ikke ta flaske eller kopp før han var langt over året, og han var veldig avhengeg av meg. Da han var 10-11 mn hadde min søster ham en natt for at jeg skulle få sove (var DØNN sliten). Han var der fra ca 19 om kvelden til ca 12 neste dag. Hadde ingen problemer med melka. Da nr to var ca 11 mnd var jeg på hyttetur med to venninner (uten babyen) og var borte en natt. Det gikk fint, men jeg fikk melkespreng. Pumpet, så kunne jeg sove igjen :-) Jeg ammet henne til hun var 17 mnd. Det er som regel ikke noe problem om barnet er borte en natt innimellom. mor kan få melkespreng, men hvis hun pumper, får hun bort sprengen, og hun opprettholder produksjonen. Hvis barnet er vant til flaske, er dette ikke noe problem. Jeg har planer om å reise bort to-tre netter når min datter er 13 mnd, og fortsette ammingen etterpå. håper det går greit :-) Stå på! Jeg tror hun bruker argumentet om ammingen mot deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174246-amming-samv%C3%A6r-atopisk-eksem/#findComment-1159604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ariadne Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Heldig gutt som har en engasjert far!! Kan hun gå med på kortere men hyppigere samvær? For eksempel to til tre timer hver gang? Kanskje du kan være fleksibel nok til det. Da ville hun miste argumentet med melken, og i tillegg vil du bli godt kjent med gutten før han begynner å overnatte hos deg, han er jo svært liten ennå. Det vil så klart være arbeidskrevende for deg, men det beste i noen måneder. Han er sikkert arbeidskrevende for henne også. Prøv så langt du kan å være fleksibel. Ingen er helt rasjonelle etter et samlivsbrudd (verken du eller henne). I tillegg er hun sikkert sliten, det var hvertfall jeg det første året etter å ha født, og jeg hadde barnefaren hos meg. Tenk langsiktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174246-amming-samv%C3%A6r-atopisk-eksem/#findComment-1159634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Det høres ikke ut som problemet sitter i hverken puppene, eksemet eller allergien. Er nok bare dekke for noe annet hun mener/tenker som dere på et eller annet vis burde få ordnet opp i. Familierådgivning? Hadde hun tatt mulig allergi seriøst burde hun tenkt ganske mye over hundesaken også, og hun har nok som du sier for lenge siden skjønt at melka ikke bare forsvinner "sånn over natten", siden hun har gutten hos sin mor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174246-amming-samv%C3%A6r-atopisk-eksem/#findComment-1159642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.